Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Trodd EB skal sluttes og konverteres to FB. Derfor har dem allerede annonsert hvilke FB status EB kundene får.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke FB nivå som er annonsert, men hvordan det matcher mot ymse Skyteam nivåene.

EB og poengene består

Trodd EB skal sluttes og konverteres to FB. Derfor har dem allerede annonsert hvilke FB status EB kundene får.

Hvor er det annonsert at EB vil gi status i FB? Jeg har fått med meg at EB-status vil gi status i SkyTeam, men ikke at et kan konverteres til FB eller andre individuelle programmer i alliansen.

Hvor er det annonsert at EB vil gi status i FB? Jeg har fått med meg at EB-status vil gi status i SkyTeam, men ikke at et kan konverteres til FB eller andre individuelle programmer i alliansen.

Det er ikke.

Bare en misforståelse som har spredd seg.

«From the moment SAS joins SkyTeam, EuroBonus members will enjoy benefits across most SkyTeam airlines. EuroBonus Silver members will be recognized as SkyTeam Elite level, while Gold and Diamond members will be recognized as Elite Plus. This will offer them access to a network of 750+ airport lounges and SkyPriority services at eight airport touchpoints including priority check-in, boarding and baggage handling.

The medium-term plan for AF-KLM is to absorb Eurobonus into group-wide Flying Blue.

SAS will likely move more of its US flights to Delta’s hubs, starting with Atlanta, which can provide connectivity within the continent.»

Men spørsmålet mitt er egentlig kun om jeg kan bruk ett EB point som en FB mile når jeg vil book en billet med KLM etter sept 1.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men spørsmålet mitt er egentlig kun om jeg kan bruk ett EB point som en FB mile når jeg vil book en billet med KLM etter sept 1.
Det SK har sagt så langt er at gjeldende uttakstabell består inntil videre.

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Virker som man kan legge inn Eurobonusnummer for KLM bookinger post 1/9 nå, etter hva jeg hører.

Gjelder Eurobonus diamant fordelen om å endre til en annen avgang på dagen også bonus billetter?

Er en dag der ettermiddags flighten ikke har ledige Bonus billett, men morgen flyet har (som jeg har ingen sjans å rekke). Kan jeg satse på å kunne endre avgang i appen? Jeg ser på det som usannsynlig at flyet blir fullbooket.

Gjelder Eurobonus diamant fordelen om å endre til en annen avgang på dagen også bonus billetter?

Er en dag der ettermiddags flighten ikke har ledige Bonus billett, men morgen flyet har (som jeg har ingen sjans å rekke). Kan jeg satse på å kunne endre avgang i appen? Jeg ser på det som usannsynlig at flyet blir fullbooket.

Same day change på bonusbilletter fungerer aldeles utmerket, jeg flyttet hele familien fra siste til første fly fra EVE kvelden før her om dagen. Første flytt var nesten utsolgt, men sannsynlig nok ledig til at de åpnet.

Sikkert gammelt nytt for dere som følger med, men nytt for meg; Prioritert boarding for EBS er jo faktisk en stor nyhet. Antar EBD, EBG og SkyTeam Elite Plus da blir gruppe 1, og at EBS går sammen med SAS Plus i gruppe 2

Nei, det blir gruppe 3. EBD/EBG i første, Plus i andre, Sølv i tredje og go i fjerde.

Nei, det blir gruppe 3. EBD/EBG i første, Plus i andre, Sølv i tredje og go i fjerde.
Hva er egentlig forskjell på gruppe 3 og 4 i dag? Når det blir som du beskriver er det jo logisk om gr 4 er Go med bagasje og 5 er Go Light, altså at dagens 3 og 4 blir slått sammen til én

Fikk en e-post i dag.

GULL-MEDLEMMER FÅR SKYTEAM ELITE PLUS-STATUS

Hva betyr dette i praksis?
Er dette positivt eller negativt?

Fikk en e-post i dag.

Hva betyr dette i praksis?
Er dette positivt eller negativt?

At Gull etter 1/9 mer eller mindre i praksis blir det samme hos Skyteam som hos Star Alliance

Takk for svar Someone.

Jeg prøver og finne navnene på de nye nivåene til SAS SkyTeam (heter det Eurobonus også etter 1 spt.?).

Member =
Sølv =
Gull = SkyTeam Elite Plus
Diamant =

Flying Blue har helt andre navn.

- Explorer
- Silver
- Gold
- Platinum
- Flyingblue ULTIMATE

Snakket de ikke om at Eurobonus skulle inn i Flying Blue?

Jeg prøver og finne navnene på de nye nivåene til SAS SkyTeam (heter det Eurobonus også etter 1 spt.?).

Snakket de ikke om at Eurobonus skulle inn i Flying Blue?

Nei, Eurobonus består. Og du må skille mellom nivå i alliansen og hos bonusprogram. Akkurat som i Star er f.eks Diamond en ren intern SAS greie.

Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Etter 1.september blir det mulig å bruke EB-poeng til å booke første klasse med China Eastern, Saudia og Garuda Indonesia. Noen som vet om AF sin La Premiere eller hva den heter ikke regnes som første klasse, eller er det bare at vi ikke kan bruke EB-poeng til å booke det?

Etter 1.september blir det mulig å bruke EB-poeng til å booke første klasse med China Eastern, Saudia og Garuda Indonesia. Noen som vet om AF sin La Premiere eller hva den heter ikke regnes som første klasse, eller er det bare at vi ikke kan bruke EB-poeng til å booke det?

La Premiere er sperret utenfor Flying Blue for bonusreiser, du må i tillegg minimum ha Platinum status for å booke.

Noen som vett når vi får en opptjeningstabell for Delta Air Lines? Av Skyteam medlemer så er det kun Air France og KLM som er langt inn på nåværende tidspunkt.

Har planer om å booke en reise med Delta innenriks i USA med reise i november, men avventer til jeg vett hvilke bookingclasser som gir hvilken % i poeng.

La Premiere er sperret utenfor Flying Blue for bonusreiser, du må i tillegg minimum ha Platinum status for å booke.

Og selv da får man bare booket for 1 person, om jeg ikke tar feil. Det er jo faktisk en ting som er med å gjøre La Premiere litt spesielt og ikke bare en "oppgraderingsklasse".

Noen som vet om Korean Air sin First Class er tilgjengelig med partner poeng, eller kun for deres egne?

Back