Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

en kvinnelig resepsjonist på et Scandic hotell ble dømt for grovt uaksomt bredrageri ved å registrere sitt eget eurobonusnummer for reservasjoner hvor intet bonusprogram var registrert.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xg1r7G/trikset-til-seg-2-8-millioner-eurobonus-poeng
Hun fikk 2,8 millioner poeng. Det vekker fort mistanke. Men hun ble trodd på hun ikke visste at Scandic måtte betale SAS for poengene, men at hun burde ha undersøkt. Flytt til en bedre tråd om dette var feil.

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Spennende! 5 min etter ordinære SK777.��

EDIT: SK777 har N/A på aircraft og er heller ikke live, i tillegg retunerer EI-SIA som SK778 så ikke godt å si hva som er fasit?

Last edited:
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus StarAlliance (--> 31AUG2024)

Ifbm overgangen til SkyTeam så legg merke til følgende om StarAlliance-flyginger:

For departures until 31 August 2024:
...
After 8 September 2024, it will no longer be possible to claim missing points for flights on Star Alliance airlines. To avoid having to claim missing points, make sure your EuroBonus number has been added to your booking before departure.
Så det er ganske tight ifht retro-claim på andre selskaper om man flyr noe tett opptil transisjonen. (Gitt SAS in historikk om hvor tregt det tidvis går med poeng etc )

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Heia,

Begynte ny kvalifiseringsperiode den 1. mai.
Kvalifiserte til Diamant-status i 23-24.
Altså er jeg diamant i perioden 24-25 og.

Telleren har stått på 9 år så lenge jeg kan huske. Vil den gå opp til 10 og jeg få Lifetime Gold?
Har noen her inne erfaring på når tid telleren eventuelt bør gå opp?

Attachments

• Screenshot_20240506_193031_SAS.jpg
    Screenshot_20240506_193031_SAS.jpg
    62.7 KB · Views: 929
Last edited:

Heia,

Begynte ny kvalifiseringsperiode den 1. mai.
Kvalifiserte til Diamant-status i 23-24.
Altså er jeg diamant i perioden 24-25 og.

Telleren har stått på 9 år så lenge jeg kan huske. Vil den gå opp til 10 og jeg få Lifetime Gold?
Har noen her inne erfaring på når tid telleren eventuelt bør gå opp?

Kravet er 10 år på råd, og du kvalifiserte visst ikke i 2015 så neste år har du den i boks.

Hei. Har 42000 poeng jeg ikke får brukt. Er det noen plass man kan selge poengene?

sier det er strengt forbudt av sas å selge poeng. ser alle annonser på google på finn eurobonus peng er fjernet. ville heller aldri kjøpt det av tilfeldige folk.
er man stamkunde her med litt iq vippser man ikke penger til fremmede.

(kan være sas ansatte som tilfeldigvis vil kjøpe pengene)

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=146394

https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/point-sharing/
6.3 Poeng og fordeler (inkludert gavemedlemskap) er personlige og kan under ingen omstendigheter selges videre, overføres, kombineres, arves, refunderes i kontanter eller brukes for andre formål enn innenfor EuroBonus-programmet med mindre noe annet er angitt av EB. Ved misbruk kan vi konfiskere poeng, fordeler og dokumenter. Medlemmer kan bli nektet adgang til et fly, et hotell eller før øvrig bli nektet å tre inn i eller å gjennomføre en avtale for andre produkter eller tjenester. Hvis en tur har begynt, eller tjenesten eller produktet allerede har funnet sted, kan det bli krevet betaling av den fulle prisen for det gjenværende av turen/for det gjeldende kjøpet fra passasjeren.

Last edited:

Hei. Har 42000 poeng jeg ikke får brukt. Er det noen plass man kan selge poengene?

Hadde samme «problem». Kjøpte meg et par AirPods i Eurobonusshoppen. .

Noen som vet hvilken lounge SAS kommer til å bruke i Atlanta i perioden før de blir med i SkyTeam? Eller blir det dårlig med lounge tilgang på meg om et par uker? Reiser business og EBG.

Den eneste Star loungen ser ut til å være United i domestic concourse T.

Noen som vet hvilken lounge SAS kommer til å bruke i Atlanta i perioden før de blir med i SkyTeam? Eller blir det dårlig med lounge tilgang på meg om et par uker? Reiser business og EBG.

Ikke så mye å velge i ... brukes av de som ikke kommer inn hos Delta. Vært der et par ganger. OK, men ikke mer.

The Club ATL

Located on the mezzanine level in the concourse F atrium.

Open from 6 a.m. to 10 p.m. daily.

Travelers must be at least 18 years old or accompanied by an adult.

Access restricted to travelers scheduled to depart within three hours.

The Club ATL is the only full lounge available to travelers of any airline. However, you'll need a Priority Pass lounge membership to get inside. The Club ATL consists of one modest-sized room plus bathrooms, shower suites and a few workstations.

A simple snack buffet is located along the back wall of the lounge. Premium passengers of select airlines have a dedicated side room with a separate food buffet.

As the only general-access lounge in the world's busiest airport, it often reaches capacity during peak travel times. During these busy moments, the line to enter The Club ATL can stretch out into the terminal.

Meget sterkt ønske om en liten trip report fra denne kanten ;)

Man kommer vel inn hos United på concourse T men det betyr jo at man må ta toget frem og tilbake som gjør det som et nokså kronglete alternativ. Men fordelen er jo at toget er airside da. Ulempen er jo at dette er de to delene av ATL som ligger lengst fra hverandre så man må beregne god tid.

Last edited:

Takker for svar! Tror vi dropper cheese & crackers loungen i concourse T. Tror ikke det er verdt bryet. Får også se hvordan The Club er og om SAS betaler seg inn dit i mellomtiden.

Håpet er vel at de har fått på plass en deal med Delta for lounge tilgang, men det er vel å håpe for mye. 🫠

Håpet er vel at de har fått på plass en deal med Delta for lounge tilgang, men det er vel å håpe for mye. 🫠

De har vel desverre neppe det på plass, men om underet skulle skje er det bare å glede seg. Delta Club på større flyplasser er helt topp.

Hei, jeg er interessert dersom noen har et EBG å gi bort. Send meg en PM

Forsøkte å booke en LH First-reise nå på AMEX-companion telefonen nå, men fikk som svar at de ikke kunne booke reiser med utreise "innanför 72 timmar". En ny regel visstnok.

Noen som vet når dette ble endret - og om dette er noe som også vil gjelde etter 1/9?.

Forsøkte å booke en LH First-reise nå på AMEX-companion telefonen nå, men fikk som svar at de ikke kunne booke reiser med utreise "innanför 72 timmar". En ny regel visstnok.

Noen som vet når dette ble endret - og om dette er noe som også vil gjelde etter 1/9?.

Ser også på Awardfares at det oftere og oftere ikke kommer ledige billetter for avreise neste dag.
Prøvde å booke på sas sine sider på søndag for avreise tirsdag (i går), fikk feil melding at det var for nærme avgang. Kontakt sas for hjelp.

Dette må være nytt for i vinter booket jeg tur til Mexico på mindre enn to døgn fra bestilling til avreise og det gikk fint.

FQTV

Back