• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

På vei hjem i går var det som vanlig et par karer, det er stort sett karer, i gruppe 0.

Den videre diskusjonen passer kanskje ikke her, men detaljene er uansett interessante siden det inngår i den generelle Pandiondiskusjonen. Fant ingen nyere tråd på det så admin må gjerne iverksette tiltak.

I alle fall. En av disse gruppe-0 karene var en lokalpolitiker som har sittet i kommunestyret i en årrekke. Han tilhører et parti som er tett tilknyttet, skal vi si, arbeiderbevegelsen, og har et par nasjonale verv på grunn av det. Åpenbart en kar som reiser mye, men sannsynligvis dominert av domestic, ispedd noen sydenturer eller møter i europa. Jeg har selv hatt edelt metall hos SK de siste 20 årene og vet svært godt hvor vanskelig det er å beholde det når reisekativiteten domineres av domestic, og man samtidig skal overholde typiske krav om billigste reise, eller sågar praktiske tidspunkt. Vanlige reiseregler hos de fleste bedrifter, og i alle fall i statlig sektor. I de samme 20 årene har jeg hatt en håndfull kollegaer som har oppnådd Pandion og det krever åpenbart sitt i form av kroner og øre å få den statusen.

Så til diskusjonen. Hvis man antar 80-90% domestic reisemønster, kanskje en 12 mnd avtale med travel pass til f.eks. Oslo pga. viktige verv der, hvor mye må man reise i tillegg for å komme opp på Pandion?

Jeg mener dette skal være nesten umulig, spesielt hvis man følger typiske reiseregulativ for de andre reisene, men "it takes one to know one" og vi har våre metoder for å ikke velge billigste billett hele tiden. De jeg kjenner med et liknende reisemønster og travel pass oppnådde ikke Pandion før de begynte å blande inn en håndfull long-haul i biz per år.

Kan det være så banalt at han har 2 travel pass pga. forskjellige arbeidsgivere/engasjement (styrer og den slags), og/eller at samme koblinger gjør at han får ut billetter fra en part, selv om han har årskort fra en annen? Jeg ser ikke for meg at han har årskort til andre steder enn oslo, men man vet aldri.

I alle fall, hva krever det for å få pandion på Domestic:? Den politiske debatten kan vi kjøre et annet sted;)
Har ovservert et par karer med logoer fra bygg og anlegg. De reiser sikkert mye til dære steder i landet, var kanskje enda enklere da Widerøe var med. Godkjente nylig en reiseregning trd til en vestlandsbygd og det kostet 10000kr. Reiser du mye nordover ect tror jeg du lett kommer opp i pandionsummer.

SAS hadde et julekalendertilbud 23/12 der de gav doble poeng (både nivå og de vanlige). Jeg registrert meg og fikk bekreftelse på det. Men ingen doble poeng dukket opp på siste tur. Noen somhar erfaring med dette og som har fått doble poeng?
Jeg ringte Eurobonus i dag. Kom gjennom etter 30 sekunder og saken ble ordnet med en gang. God service.

Jeg ringte Eurobonus i dag. Kom gjennom etter 30 sekunder og saken ble ordnet med en gang. God service.
Kom også rett gjennom i dag, men møtte en som hadde null peiling (han var dog meget hyggelig)

Han mente "same day change" gjalt bare på samme kalenderdag.

Back