Gardermoen T2

Det er jo NÅ de bør begynne å bygge. Nå er det stor overkapasitet hos de fleste entrepenører, og prisene for hele prosjektet bør kunne bli betydelig lavere enn bare for ett år siden.
 
Kan ikke vi på Scanair forumet kontakte media og prøve å få frem hvilken idiotisk idé det faktisk er å bygge T-pir. Det er en betydelig andel folk som sitter på kompetanse på dette forumet, som dette utvalget ikke har tilgang til.

Se bare på Saab. En enorm mengde protester og støtteærkleringer verden over, har fått æren for å redde merket og få GM til å snu og selge til Spyker, istedet for å legge ned. Det samme kunne vel kanskje skje her.
 
De skulle bygd slik som T5 på LHR. En ny pir ser veldig rar ut, og det ser ikke ut som den kan ta så mye mer kapasitet. En ny terminal lenger ute kan fly docke inn på rundt hele byggget.

GardermoenT2Concept.jpg


Noe slikt hadde vært sweet! Jeg overdrev kansje litt med flyene, men men, man kan aldri få for mye fly. :p
Kansje man med en slik fin og stor terminal kan stjele litt av trafikken som går til CPH og ARN ;)
 
Det er jo NÅ de bør begynne å bygge. Nå er det stor overkapasitet hos de fleste entrepenører, og prisene for hele prosjektet bør kunne bli betydelig lavere enn bare for ett år siden.

Vinninga går nok fort opp i spinninga viss man setter i gang et dårlig planlagt prosjekt.
 
Flott skisse Robin882

Etter det jeg har fått forståelsen av er det tanker om at flyplassen skal ende opp som en H. Håper det går greit at jeg benyttet skissen din Robin til å illsustrere? Jeg vil understreke at dette er kun på bakgrunn av hva jeg selv har oppfattet som hvordan det er tenkt når alle byggetrinn er ferdig i 2089..... Mulig jeg er helt på viddene.

Jeg liker egentlig veldig godt tanken dersom dette blir en realitet. Det er kun sett med øyne som en bruker.
 

Attachments

  • GardermoenT2Concept.jpg
    GardermoenT2Concept.jpg
    59.3 KB · Views: 710
Last edited:
2089, hehe...får da inderlig håpe det går raskere ellers blir vi på stedet hvil som mateflyplass for STO og CPH, som vi ALLTID har vært.
 
2089, hehe...får da inderlig håpe det går raskere ellers blir vi på stedet hvil som mateflyplass for STO og CPH, som vi ALLTID har vært.

Og AMS og FRA. Men vi får håpe de tar til litt fornuft og legger opp til en H terminal, som kan stå ferdig iløpet av 4-5 år.:rolleyes:
 
Flott skisse Robin882

Etter det jeg har fått forståelsen av er det tanker om at flyplassen skal ende opp som en H. Håper det går greit at jeg benyttet skissen din Robin til å illsustrere? Jeg vil understreke at dette er kun på bakgrunn av hva jeg selv har oppfattet som hvordan det er tenkt når alle byggetrinn er ferdig i 2089..... Mulig jeg er helt på viddene.

Jeg liker egentlig veldig godt tanken dersom dette blir en realitet. Det er kun sett med øyne som en bruker.

Ikke noe problem at du bruker skissen! ;)
Mener du virkelig 2089? Da er jeg 101 år liksom :old
Men ser den ut som en H så er ikke det noe galt egentlig. Jeg liker bare ikke den pir ideen, synes det ser stygt ut. CPH og ARN vil jo dø av latter når de ser på OSL :p
 
Ikke noe problem at du bruker skissen! ;)
Mener du virkelig 2089? Da er jeg 101 år liksom :old
Men ser den ut som en H så er ikke det noe galt egentlig. Jeg liker bare ikke den pir ideen, synes det ser stygt ut. CPH og ARN vil jo dø av latter når de ser på OSL :p

Hvorfor vil CPH og ARN dø av latter når de ser på OSL??? Tror en pir med H løsning vil bli et bra alternativ, men det avhenger av at de bygger nok broer.
 
Hvorfor vil CPH og ARN dø av latter når de ser på OSL??? Tror en pir med H løsning vil bli et bra alternativ, men det avhenger av at de bygger nok broer.

OSL kan le av 95% av alle verdens flyplasser når det gjelder utforming, design og effektivitet..
 
Hvorfor vil CPH og ARN dø av latter når de ser på OSL??? Tror en pir med H løsning vil bli et bra alternativ, men det avhenger av at de bygger nok broer.

En H løsning er supert! Men T løsningen som alle medier har vist er jeg ikke helt sikker på om jeg liker.
 
Huff, som en "tykktarm" slengt ut fra hovedbygningen. Noen som vet hvilke arkitekter som har tegnet dette, og om det er gjort i samarbeid/forståelse med de som har laget det opprinnelige bygget? Hvis ikke bør det være en sak for f.eks. Aftenposten!
 
Hva er status på disse fjernparkerne mellom deice øst/nord og vest/nord de skulle bygge da? der hvor flyene skal kunne kjøre rett inn og ut, uten å pushes? Disse må vel opp å gå før de tar 23 og 21. Man skulle vel starte med de to, og deretter ta helt ned til 17 eller noe i den duren stemmer ikke det?

Kommer til å bli en artig sommer, men mye bussing.. ikke bare utenlands pga mye trafikk, men innenlands pga lite gater... og gate 8-9-10 er jo super gater!! ehh... :P
 
Back
Top