Gaaaammelt fly

Martin

Moderator
Medlem
Fant et gammelt bilde av LN-SUB, som var en DC-6B. Bildet er tatt av min far da han fløy kjerra på vei til språkreise i England på 70-tallet.

Attachments

• LN-SUB.JPG
    LN-SUB.JPG
    11.1 KB · Views: 23
Mens jeg gikk på gymnas (=videregående) i Grimstad, var jeg selv med på en tur til London Gatwick med LN-SUB fra Kjevik i november 1967.

Braathens SAFE kvittet seg med flyet i juni 1971.:(

Ja, som GF sa det, så sjansen er vel stor for at språkreisen var på ´60-tallet :)

Det var med DC-6B BU bygde opp charterreisene sine. Flotte maskiner å se og høre på. Takk for at du delte bildet med oss.

Apropos språkreiser til England: Jeg tok selv et 3-4 ukers kurs på en skole som kalte seg Anglo Continental School of English i Bournemouth i 1971.

Spørsmål:
Jeg mener å huske at jeg dengang reiste med et eget STUDENTFLY fra Fornebu til Gatwick. Noen som vet noe om disse flyvningene? Hvilket selskap (kanskje BEA?) var det som fløy, og for hvilken organisasjon?

PS: da min kone fløy på språkkurs i Eastbourne samme sommer, fløy hun Braathens F28 fra Værnes via Tromsø til England!

Studentflyene ble ofte fløyet av Braathens SAFE, med alle disponible fly. Men også av Sterling og Transair Sweden, og sommeren 1972 av Court Line!

En nyttårsdag (tror det var i 1976), var 3stk BU flighter til LGW (med 737-200) gjordt om til én Laker DC-10!

Mimre, mimre, som dere forstår ;)

I 1975 fløy Monarch en språkreiseserie GEN-LTN med Boeing 720. Denne saken http://www.airliners.net/open.file/303176/L/ fløy jeg med det året.

Mener det var på 70-tallet, utifra hva han har sagt selv.. Vet ikke hvor gammel han var da han var der borte, men ser her at BU kvittet seg med flyet ca. en måned før han fylte 16. Det som er sikkert, er at han fløy med LN-SUB, så kan jeg evt. høre med han når det var.

Takk for at du delte bildet med oss.

Bare hyggelig :-)

Her et til, fra samme turen. Noen som evt. kan kjenne igjen hvor bildet er tatt??

Attachments

• DC-6_view.JPG
    DC-6_view.JPG
    13.3 KB · Views: 22
Back