Foretok en liten utregning av årets planlagte flighter, og det viser seg at jeg kan gå fra null til gull hos Miles & More i løpet av 2012, dersom jeg krediterer samtlige av mine planlagte reiser der. EBG-statusen er alt sikret til slutten av 2013, mens Senator-status vel vil være gyldig til begynnelsen av 2015...? Reisemønsteret mitt har faktisk endret seg til flere LH-flighter på bekostning av SK, og særlig interkontinentalt etter at LH-group har kjørt "dumpingpriser" de siste par månedene i Business, men spørsmålet er altså om det er verdt å spre poengene sine ut på den måten...?
Hos EB vil jeg passere 300K poeng, dersom alle årets flighter bokføres den kontoen, mens jeg altså vil starte på null hos LH. Med LH vil jeg vel få med noen Upgrade vouchers i det jeg kvalifiserer meg til SEN, som jo selvasgt er fint å ha, men utover det er jeg usikker på hvilket program jeg vil gå for i fremtiden.
Kjenner at jeg er litt lei EB om dagen. At jeg til stadighet blir oversett i kampanjer, er nok en medvirkende årsak til det. Er heller ingen ulempe at LH-group etter hvert spiser opp mange selskaper rundt omkring, slik at nettverket hvor man kan nyte godt av SEN-status er mye større enn EBG.
For utenom innenriks, flyr jeg primært intraeuropeisk, samt en god del IC til USA. Hender at jeg flyr på dyre Business-billetter i Europa, men på IC er det stort sett kun kampanjer som gjelder, dersom jeg flyr Business (ev. SK og Optiontown).
Hva tenker dere som kanskje har både LH SEN og EBG? Er gresset grønnere hos LH?
Hos EB vil jeg passere 300K poeng, dersom alle årets flighter bokføres den kontoen, mens jeg altså vil starte på null hos LH. Med LH vil jeg vel få med noen Upgrade vouchers i det jeg kvalifiserer meg til SEN, som jo selvasgt er fint å ha, men utover det er jeg usikker på hvilket program jeg vil gå for i fremtiden.
Kjenner at jeg er litt lei EB om dagen. At jeg til stadighet blir oversett i kampanjer, er nok en medvirkende årsak til det. Er heller ingen ulempe at LH-group etter hvert spiser opp mange selskaper rundt omkring, slik at nettverket hvor man kan nyte godt av SEN-status er mye større enn EBG.
For utenom innenriks, flyr jeg primært intraeuropeisk, samt en god del IC til USA. Hender at jeg flyr på dyre Business-billetter i Europa, men på IC er det stort sett kun kampanjer som gjelder, dersom jeg flyr Business (ev. SK og Optiontown).
Hva tenker dere som kanskje har både LH SEN og EBG? Er gresset grønnere hos LH?