• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fyldigere EB-konto eller LH-SEN?

ILS2

ScanFlyer Gold
Foretok en liten utregning av årets planlagte flighter, og det viser seg at jeg kan gå fra null til gull hos Miles & More i løpet av 2012, dersom jeg krediterer samtlige av mine planlagte reiser der. EBG-statusen er alt sikret til slutten av 2013, mens Senator-status vel vil være gyldig til begynnelsen av 2015...? Reisemønsteret mitt har faktisk endret seg til flere LH-flighter på bekostning av SK, og særlig interkontinentalt etter at LH-group har kjørt "dumpingpriser" de siste par månedene i Business, men spørsmålet er altså om det er verdt å spre poengene sine ut på den måten...?

Hos EB vil jeg passere 300K poeng, dersom alle årets flighter bokføres den kontoen, mens jeg altså vil starte på null hos LH. Med LH vil jeg vel få med noen Upgrade vouchers i det jeg kvalifiserer meg til SEN, som jo selvasgt er fint å ha, men utover det er jeg usikker på hvilket program jeg vil gå for i fremtiden.

Kjenner at jeg er litt lei EB om dagen. At jeg til stadighet blir oversett i kampanjer, er nok en medvirkende årsak til det. Er heller ingen ulempe at LH-group etter hvert spiser opp mange selskaper rundt omkring, slik at nettverket hvor man kan nyte godt av SEN-status er mye større enn EBG.

For utenom innenriks, flyr jeg primært intraeuropeisk, samt en god del IC til USA. Hender at jeg flyr på dyre Business-billetter i Europa, men på IC er det stort sett kun kampanjer som gjelder, dersom jeg flyr Business (ev. SK og Optiontown).

Hva tenker dere som kanskje har både LH SEN og EBG? Er gresset grønnere hos LH?
 
Ville gått for SEN. Oppgraderingssjekkene er verdt en god del poeng. Du kan ta med familien i mange flere lounger enn med sk. Du får mye bedre opptjening med alle star selskaper minus sk og sin mellom usa og Europa på rimelig økonomi og rimelig business til en viss grad..
 
Et tips hvis du jobber i oljebransjen, meld deg på i LH Oil & Energy club så blir du Frequent traveller med en gang (søll-nivå) og får 25% extra miles fra dag en.

/björn
 
Back
Top