Originally posted by Hurum
Må vel si meg enig at 18 timers jobbing er lenge.....men spør igjen - Hvor ofte jobber SAS ansatte 18 timer i ett strekk? 1 gang i livet?
Må vel si meg enig at 18 timers jobbing er lenge.....men spør igjen - Hvor ofte jobber SAS ansatte 18 timer i ett strekk? 1 gang i livet?
Originally posted by Rocoo
Hmm hvordan veit du det? Henta fattern igår fra jobben, hvor han hadde jobbet i over 17 timer fra chek-in til chek-ut... Og det er ikke første gangenld ... Tror du han hadde mye energi til andre aktiviteter en å sitte forran tv? Såklart har du valgt et slikt yrke så burde man vite konsekvensene, men da han startet så var jo situasjonen en helt annen! Men men det driter vel alle som ikke blir berørt av det:angry:
(Og navnet mitt er foresten FredrikPropellmen får ikke bytta bort det idiotiske "Rocoo" navnet! Kan noen hjelpe meg hehe)
Originally posted by cabincruiser
Hmmm...... kryss i taket (Hurum er enig i noe)! Og jeg tror vi trygt kan si at en så lang arbeidsdag som 18 timer forekommer temmelig sjeldent.
Men bare det at muligheten ligger der i lovverket er svært forkastelig. Derimot er 16 timers arbeidsdager langt vanligere - selv det synes jeg er uforsvarlig.
Originally posted by TL
Originally posted by cabincruiser
Hmmm...... kryss i taket (Hurum er enig i noe)! Og jeg tror vi trygt kan si at en så lang arbeidsdag som 18 timer forekommer temmelig sjeldent.
Men bare det at muligheten ligger der i lovverket er svært forkastelig. Derimot er 16 timers arbeidsdager langt vanligere - selv det synes jeg er uforsvarlig.
Er dette et nytt fenomen med 18 timer?er det kun SAS ansatte som nå klager, eller gjelder dette flere selskaper?
Det er vel bransjen som må ordne opp i dette.IC for sas kan vel gå dukken hvis dette kun gjelder sas og foreningen i sas får dette til.Det må jo bli fordyrende for sas i denne kraftige konkurransen i lufta.
Originally posted by TOS
Jeg synes spørsmålet om arbeidsmiljøloven i forhold til "ordinæret" arbeid må være relevant. Hvorfor skal jeg som sitter på kontor ta så mye mer skade av å jobbe mer enn 13 timer per dag, mens de i lufta kan jobbe mer....?
Originally posted by ANX
Selv om du (og andre) fikk tørre fakta i form av tillatt arbeidstid (ombord = på bakke og i lufta, regnet fra sjekk-inn eller når de drar hjemmefra) pluss tidsforskjell, blir det bare teori og jeg tror neppe det vil gjøre deg noe klokere dersom du ikke har vært der selv og følt det på kroppen.
Men - jeg tror det ville hjulpet hvis noen her på forumet kunne lagt inn en schedule typisk for langrutecrew... Eller helst mange scheduler, som f.eks over et år.
På 80-tallet var det et lite snev av arbeidsmiljøhensyn for SAS-crew, det er nå LONG GONE.
![]()
Originally posted by ANX
Dere som jobber "normal" arbeidstid på et kontor (som står stille til du kommer og har mindre decibel mens du jobber og der du kan ta time-out eller ta igjen det forsømte på fritiden) bør ikke uttale seg i denne sammenheng. Det er to forskjellige verdener. "Den vet best hvor skoen trykker som har den på." I stedet for å mase om max antall timer burde dere tatt noen år i lufta og SÅ skulle vi nok hørt.
Originally posted by ANX
Selv om du (og andre) fikk tørre fakta i form av tillatt arbeidstid (ombord = på bakke og i lufta, regnet fra sjekk-inn eller når de drar hjemmefra) pluss tidsforskjell, blir det bare teori og jeg tror neppe det vil gjøre deg noe klokere dersom du ikke har vært der selv og følt det på kroppen.
Originally posted by ANX
Whaddy-I-know???
Ser ikke slik ut på postene her.
![]()
Originally posted by ANX
Og NEI - verken du (eller andre bakkeansatte eller kontorrotter) er IKKE meningsberettiget dersom du/dere ikke har jobbet som CC på langruter. Period.
Originally posted by LCH
Originally posted by ANX
Og NEI - verken du (eller andre bakkeansatte eller kontorrotter) er IKKE meningsberettiget dersom du/dere ikke har jobbet som CC på langruter. Period.
Hmm, ingen skal altså en gang få ha en mening om ting de ikke har hands on erfaring med? Tipper det blir en del arbeidsledige politikere fremover da!![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.