Nå flyr jeg ikke så mye til Molde, det skal innrømmes. Men jeg flyr myr, jeg har vært altfor mye opp i lufta de siste 15 årene. Både i Norge, Skandinavia og Europa.
På vinters tid, i Norge, kan man kalle 20 minutter en forsinkelse? Nei. Ikke hvis man flyr, ikke hvis man kjører og ei heller hvis man tar tog.
Jeg er trofast SAS-kunde, og jeg må si at i løpet av de siste fem årene har SAS begynt å ta steget mot det perfekte hva angår punktlighet og flyoperasjoner, og ikke minst informasjon! For noen år siden var det helt forferdelig å fly, spesielt på vinteren. Ingen fly i rute, lite eller ingen informasjon og dårlig håndtering av avvik. Dette er helt borte for SAS sin del. OK, vinteren krever at fly skal avises og rullebaner brøytes. Flott, det venter jeg gjerne på, alternativene tatt i betraktning.
Jeg tror at jeg de siste tre vinterene kan telle på to hender de gangene jeg har vært forsinket (mer enn 30 min) eller har hatt kanselleringer. Det er bra!
Reis ned til Brussel eller London, få 0,4 cm snø, og se hva som skjer!
Jeg syns den som planlegger med ankomst på rutetid +/- fem minutter har få andre enn seg selv å takke hvis reisen ikke går som planlagt.
God tur!