Streik i BNN?!

Jeg drar opp saken igjen, da den ennå har pågått. LFF anket dommen fra i fjor, og saken har nå vært oppe i Lagmannsretten i Oslo. Dommen er falt, og LFF er igjen dømt. Dommen er klar, og den var enstemmig. Punktum i saken er nå forhåpentlig vis satt.

Imm

Da var den i pressen også. Og det ser ut som LFF (så langt) har røket på 300.000 kr i saksomkostninger i tillegg til erstatningen de må ut med så da har de vel bikket en halv million så langt.

Widerøe vant i retten: – Fullstendig urimelig, mener motparten
I april i fjor gikk 12 Widerøe-ansatte rettens vei etter at de ble hengt ut som streikebrytere med fullt navn. Nå er dommen fra lagmannsretten klar.
http://www.nrk.no/nordland/wideroe-vant-fram-i-retten-1.12001185

Kanskje du, Tertit54, forteller din fagforening dette da?
Hjelper lite å mase om dette på et forum..

E!

Kanskje du, Tertit54, forteller din fagforening dette da?
Hjelper lite å mase om dette på et forum..

E!

Det er vil ikke umulig at LFF leser på dette Forumet heller vil jeg tro.
En fagforening kan holde seg informert og oppdatert på mange måter.

Da var den i pressen også. Og det ser ut som LFF (så langt) har røket på 300.000 kr i saksomkostninger i tillegg til erstatningen de må ut med så da har de vel bikket en halv million så langt.

http://www.nrk.no/nordland/wideroe-vant-fram-i-retten-1.12001185

300.000 i saksomkostninger er advokatutgiftene til de WF ansatte. (ca 150.000 i tingretten og ca 150.000 i lagmannsretten). I tillegg kommer LFF sine egne advokatutgifter. Så en halv million ble nok passert allerede i tingretten.

Imm

Nokon som veit korleis det går i denne saka? Greidde LFF å få denne opp for høgsterett også?

Nokon som veit korleis det går i denne saka? Greidde LFF å få denne opp for høgsterett også?

Ja jeg vet hvordan det gikk.
Høyesteretts ankeutvalg avviste saken. Dommen blir derfor stående. LFF tapte, og jeg antar denne saken har kostet foreningen nær en million kroner.

Meldingen om at saken ble avvist kom i dag.

Back