Frokosten (gratis) tilbake

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg savner faktisk muligheten yil å kjøpe kaffe ombord på de korte rutene til DY, spesielt på tidligflyvningene. For meg er kaffe viktig på morgenen, og jeg setter stor pris på kaffekoppen SKBU serverer.

Gratis frokost er genialt, men blir nok ikke avgjørende for mitt valg av flyselskap.

Originally posted by MountainDew

Jeg er veldig glad i flymat så det er veldig bra om SAS får det på plass igjen. En ting jeg ikke liker er det skarpe lyset over vindusrekken. Det burde vert slått av på alle flygninger når det er mørkt ute. Folk har da egne lys over setene som kan brukes. I midtgangen er det vel en fordel med lys slik at kabinpersonalet ser hva de gjør :lightbulb

Kunne ikke vært mer enig!! Vinduslysene (lysene over vinduene) står alltid på, mens en demper i midten av kabinen....hadde vært mer naturlig å gjøre det motsatte synes jeg...aldri skjønt hvorofr det er slik. At midtgangen er opplyst må da være langt bedre...dessuten er ofte dem som sitter ved vinduet interessert i å sove...

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Faktum er at mange ikke bryr seg om at kaffekoppen i dag er gratis! De sier nei og sitter heller og slapper av. Det betyr mer i dagens stressamfunn. Og kaste i seg en frokost på de korte flytidene er bare tull.

Kjos har rett, inflight service på de korte rutene innen Sør Norge er bare stress:exclamati

For noe tull. Nesten alle passasjerene mellom OSL/ARN/CPH tar i mot den gratis frokosten som serveres, samt kaffe og te på morran. Det er overhodet ikke stressende, det er meget avslappende. Vil man sove, tar man en vindusplass, ferdig med det
På alle andre ruter enn de innen sør Norge går Norwegian rundt med tralla si og selger ting. Det er like noe mindre forstyrrende/stressende det...

Det er jeg totalt uenig i. Folk setter pris på en stille og rolig kabin med dempet belysning, god atmosfære og avslapning. Og jeg vet hva jeg snakker om, jeg jobber ombord...og de som har lyst på en frokost, kjøper den:D

Hvem sier at man ikke kan ha dempet belysning og servere frokost samtidig? Det er vel ikke mer forstyrrende at noen selger frokost enn at noen deler denne ut gratis?? En tralle går igjennom kabinen uansett..

Som tidligere pendler ARN-OSL over MANGE år, har jeg fulgt servicen gjennom godt og vondt. Fra fulle brett med full servering til et fly med 80% business rader (DET var stress, det! :drunk: ) til Gate Cafe på FBU til dagens enkle, meget delikate og gode frokost boks. Jeg vil påstå at over 90% takker ja til frokosten og er meget happy med servicen de nå får

Originally posted by SAJblue

Jeg savner faktisk muligheten yil å kjøpe kaffe ombord på de korte rutene til DY, spesielt på tidligflyvningene. For meg er kaffe viktig på morgenen, og jeg setter stor pris på kaffekoppen SKBU serverer.

Gratis frokost er genialt, men blir nok ikke avgjørende for mitt valg av flyselskap.

Dersom prisen er nesten det samme, velger du det selskapet som gir gratis kaffe/te/vann og en god frokost :question:

Selvsagt :exclamati

Originally posted by Tommy777

Originally posted by SAJblue

Dersom prisen er nesten det samme, velger du det selskapet som gir gratis kaffe/te/vann og en god frokost :question:

Selvsagt :exclamati

Selvsagt kan en gjøre det....og tror det er nettopp det mnage gjør. Det medfører kanskje at en reiser med ulike selskaper fram eller tilbake ;)

Originally posted by Trash2000

Noen som vet når EVT. nyheten om frokost kommer i dag? Begynner å bli sulten :angry:

Tenkte det samme....eller kanskje det bare er rykter...slik det var med rykte om fjerning av "Braathens-navnet".

Tror nok det er mer hold i denne nyheten enn den med navneendringen. Får vente og se...kanskje det kommer en pressemedelse når det økonomiske har roet seg litt utpå dagen ;)

Okei, kom nettopp følgende pressemelding fra SAS:

SAS förbättrar för frekventa resenärer

SAS koncernens årsresultat har idag presenterats i Stockholm. Samtidigt informerade SAS nye VD och koncernchef Mats Jansson om kommande nyheter vad gäller produkter och service för de största kundgrupperna som reser med SAS - de frekventa resenärerna.

- Det ska löna sig att vara en lojal kund hos SAS, säger Mats Jansson i en kommentar.

De som reser ofta kommer att märka förändringarna från bokning till ankomst. Nya tjänster för att förenkla resandet införs. Redan innan resan börjar kommer passageraren att märka att det blir smidigare i kontakten med SAS. Nya elektroniska lösningar som utökade möjligheter till elektronisk incheckning via internet och uppgraderingar av SAS Mobile Portal införs successivt.

Fast Track Security introduceras på ännu fler flygplatser, vilket innebär snabbare och smidigare passage till planet. Loungerna görs attraktivare genom olika åtgärder, som till exempel de nyligen lanserade tjänsterna gratis internet och telefoni via Skype. Väl ombord erbjuds passagerarna i Business och Economy Extra ett förbättrat utbud av mat och dryck och passagerarna i Economy som önskar förtäring kommer att erbjudas ett nytt utbud av varor till försäljning.

Alla SAS kundundersökningar visar att personligt bemötande och god service prioriteras högt av de frekventa resenärerna och därför har detta område legat i fokus för SAS förändringsarbete.

Punktlighetsarbetet ges högsta prioritet. Scandinavian Airlines resenärer ska kunna lita på tidtabellen. Ett intensivt arbete har också genomförts för att förbättra leveransen av bagage till passagerarna vid ankomst.

De mest frekventa resenärerna inom EuroBonus som har nått upp till Guld-nivå ska kunna räkna med en förbättrad och mer personlig service och se fram emot mer
attraktiva erbjudanden på ett antal områden.

SAS Group Corporate Communications

Mer detaljinformation om nyheterna till SAS kunder kan fås genom att ta kontakt med respektive VD för SAS i Sverige, Norge och Danmark.

SAS Sverige: VD Anders Ehrling, telefon: +46 7971937 SAS Danmark: VD Susanne Larsen, telefon +45 4132 3416 SAS Braathens: VD Ola Strand, telefon +47 95 717 104

------------------------------------------------------------
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=375426&fn=wkr0010.pdf

Jeg må si dette var skuffende.:( Hadde virkelig håpet at SAS skulle ta en "Austrian" og få inn et bra konsept for alle. Men hadde mine tvil. Tar med det positive at de sier at maten skal bli bedre på economy, det er da noe! Men jeg tror det absolutt ikke før jeg ser det. Jeg vil se hva de gjør - ikke hva de sier!

For øvrig må jeg si at disse bebudede nyhetene fra SAS var svært vage og lite konkrete. Hva skjer f eks med de som betaler over 5000 kr for t/r mellom de nordiske hovedstedene, men samtidig må betale for knusktørre sandwicher og alt annet drikke enn kaffe/te? (Bortsett fra morgenen selvsagt!) Her har SAS en utfordring.

Ser altså ikke ut som det kommer noen raske tiltak på noen områder. Det er skuffende.

Originally posted by litt-amatør

For øvrig må jeg si at disse bebudede nyhetene fra SAS var svært vage og lite konkrete. Hva skjer f eks med de som betaler over 5000 kr for t/r mellom de nordiske hovedstedene, men samtidig må betale for knusktørre sandwicher og alt annet drikke enn kaffe/te? (Bortsett fra morgenen selvsagt!) Her har SAS en utfordring.

Svaret på spm ditt er vel her:

http://scanairforum.net/forums/read.php?TID=16862

Ser også ut til at Gull medlemmer vil få vouchere skulle de havne "baki der"

Ja, det er tydelig at de gjør noe med intra-skandinavisk, men hadde jo håpet at de gjorde noe annet enn å ta bort frokosten for de "vanlige" reisende.

Ellers er jeg fornøyd med at jeg hadde rett i min tolkning at det var innenlands og ikke utenlands at det ble gratis frokost til alle.

Blir det ingen serveringstilbud på utenlandsrutene (også intra scandinavia) når en reiser på økonomi?

Originally posted by Someone

Svaret på spm ditt er vel her:

http://scanairforum.net/forums/read.php?TID=16862

Ser også ut til at Gull medlemmer vil få vouchere skulle de havne "baki der"

"Bestiller Gullmedlemmer bonusreisen 3 måneder i forveien, er de garantert sete. "

Den likte jeg best, selv om vouchere er velkomment om man skulle havne bak med almuen. Antar man ender oppmed at man får x vouchere ved re-kvalik som gull som kan brukes.

Man får se utover våren om SAS holder det de sier, så kan jeg jo finne tid til en RTW og se om jeg ikke tar en periode til med gullkort.

-A

Originally posted by P.A. VIKING

Det er jeg totalt uenig i. Folk setter pris på en stille og rolig kabin med dempet belysning, god atmosfære og avslapning. Og jeg vet hva jeg snakker om, jeg jobber ombord...og de som har lyst på en frokost, kjøper den:D

Misstenker at dere i kabinen ikke "orker" det stresset det er å servere på korte legs'...

Uhyrlig påstand PA Viking. Vi er ute i kabinen med våre innbydene salgstraller:colgate: Og det kan være vel så hektisk som å servere gratis!

Originally posted by P.A. VIKING

Misstenker at dere i kabinen ikke "orker" det stresset det er å servere på korte legs'...

Uhyrlig påstand PA Viking. Vi er ute i kabinen med våre innbydene salgstraller:colgate: Og det kan være vel så hektisk som å servere gratis!

Det er nok mye mer stressende å selge masse stæsj enn å dele ut en boks?

Back