Frokosten (gratis) tilbake

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by intransfer

Originally posted by Trash2000

Hva skal man egentlig med Norwegian når man har SAS?!

Herlig. Da blir 0650 avgangen å foretrekke foran 0935 heretter! :D (Bare nyheten er jo en god start på dagen)

Norwegian er for oss som foretrekker valgfrihet, et marked med flere aktører og som kan klare seg uten mat i 50 minutter

De av dere som vil ha DY forvist til historiens skraphaug får ringe Hugo Chávez Frías.:p

Jaja, da kan vi andre sove 20 minutter lengre. Du får stå opp tidlig for å lage frokost, mens vi andre nyter den på et tidspunkt hvor det uansett ikke er mulig å gjøre annet enn å se i stolryggen foran :rolleyes:

Originally posted by intransfer

Originally posted by Trash2000

Hva skal man egentlig med Norwegian når man har SAS?!

Herlig. Da blir 0650 avgangen å foretrekke foran 0935 heretter! :D (Bare nyheten er jo en god start på dagen)

Norwegian er for oss som foretrekker valgfrihet, et marked med flere aktører og som kan klare seg uten mat i 50 minutter

De av dere som vil ha DY forvist til historiens skraphaug får ringe Hugo Chávez Frías.:p

Fint! Har du tlf. nummeret?:D

.. Og igjen feilinformerer vg:clap

"SAS' businesskonsept har de siste årene blitt solid forbifløyet av de fleste internasjonale konkurrentene, blant annet når det gjelder moderne stoler som kan omgjøres til senger og annen ombord-teknologi. Fra «alle» kanter er det kommet krav om at SAS må ta langt bedre vare på businessklasse-passasjerene - både innen Skandinavia, i Europa og på interkontinentale ruter."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160107

Valg handler vel om at man kan velge...også SAS der de er best. Har absolutt ingen ting med å ønske Norwegian bort - men også Norwegian har godt av konkurranse!

Suverent med frokost - som regel blir det ikke noe man prioriterer å stå opp tidlig for å fikse selv, så det kan bli mange timer uten mat. Noe av det viktigste med flymat synes jeg er at det får tiden til å gå litt fortere...

Og så er det vel å håpe at det kommer flere nyheter om severing også på andre tider av døgnet. Husker en gang jeg fikk hamburger og rødvin (gratis) på OSL-AES en fredag kveld. Så hyggelig at jeg husker det mange år etterpå! (Det var en billig Paul Masson i karaffel, men likevel da..)

Veldig mange her inne som tar gledene på forskudd pga en avsløring fra pressen, slike avsløringer pleier som regel alltid å inneholde feil i større eller mindre grad. Men noen av dere viser ihvertfall litt skepsis til oppslagene og spekulerer om dette gjelder kun for innland eller kun utland. Vent til torsdag, da får dere noe som ikke er tatt ut av en sammenheng og som er 100% korrekt.

Ha ha!! Dette diskuterte vi i forrige uke!! Bra at Mats tok rådet jeg ga her helt bokstavelig!! :colgate: :colgate:

Scanair - kilden SAS bruker for å bli bedre!

Gleder meg til fortsettelsen. Eurobonus, Mats! Eurobonus må fikses til det det engang var!!:lol:

Originally posted by Tommy777

Scanair - kilden SAS bruker for å bli bedre!

Vi burde kanskje fakturere SAS for de fantastiske rådene som kommer gjennom Scanair....?:wink

Så kommer ett annet spörsmål når det gjelder dette! Hvor lang tid tar det å implementere dette? Jeg tror nok det tar en stund för vi ser frokosten ombord igjen! SAS og SASBRAATHENS bruker å ta tid på seg når det er forandringer som koster selskapet mere penger, hadde det värt den andre veien så hadde det nok gått fortere^_^

Originally posted by MD11

Originally posted by EB

Står ingen ting i denne reportasjen om at det kun gjelder utland...

Står heller ingenting om at det gjelder innland og interne rykter sier kun utland. Men rykter er rykter og det hadde absolutt vært flott med en matbit på tidligflightene innland også:D

Slik er det jo på intrascand og folk setter virkelig pris på mine varme rundstykker;)

Grunnen til at jeg ville tro at dette kun gjaldt innland var for det første min tolkning av artikkelen!:cool:

For det annet ville det stemme med tidspunktet 0900 ettersom det er da frokostserveringen slutter innenlands i Sverige i dag, mot 0930 intraskandinavisk. Dessuten vil jeg tro at hvis dette tiltaket skal settes ut i live rimelig raskt vil å endre konseptet på utland ta betydelig tid. Og det ville også vært mer naturlig og endre konseptet på utland for hele dagen enn bare frokosten. Innenland ville derimot en endring av kun frokosten vært naturligere! Vel, vi får se på torsdag!

Originally posted by litt-amatør

Originally posted by EB

Står heller ingenting om at det gjelder innland og interne rykter sier kun utland. Men rykter er rykter og det hadde absolutt vært flott med en matbit på tidligflightene innland også:D

Slik er det jo på intrascand og folk setter virkelig pris på mine varme rundstykker;)

Grunnen til at jeg ville tro at dette kun gjaldt innland var for det første min tolkning av artikkelen!:cool:

For det annet ville det stemme med tidspunktet 0900 ettersom det er da frokostserveringen slutter innenlands i Sverige i dag, mot 0930 intraskandinavisk. Dessuten vil jeg tro at hvis dette tiltaket skal settes ut i live rimelig raskt vil å endre konseptet på utland ta betydelig tid. Og det ville også vært mer naturlig og endre konseptet på utland for hele dagen enn bare frokosten. Innenland ville derimot en endring av kun frokosten vært naturligere! Vel, vi får se på torsdag!

Hvorfor er det forskjellig tidspunkt for når frokostserveringen slutter? Hvorfor ikke kl 0900, eller 0930 på alle flyvninger??

Originally posted by Hurum

Originally posted by litt-amatør

Originally posted by EB

Hvorfor er det forskjellig tidspunkt for når frokostserveringen slutter? Hvorfor ikke kl 0900, eller 0930 på alle flyvninger??

Godt spørsmål!

Et annet spørsmål er jo hvis denne endringen skal gjelde utenlands må det jo også avgjøres om dette gjelder alle destinasjonene eller om det bare gjelder de såkalte Europa 1- stedene (også kalt forretningsdestinasjonene) eller om det også gjelder de mer fritidspregede reisemålene (Europa 2).

Lurer fortsatt på om dette er bare innenriks jeg altså...

Vel lunsjtidspunkt/varighet er jo også forskjellig landene i mellom. Prøv å få tak i en svcenske mellom 12 og 13.00....:angry:

Håper det blir likt over hele "fjøla", så er det lettere å vite for de reisende...og arbeidende.

:clap Endelig. Nå håper jeg bare at NSB følger etter. Sitter i 50 minutter på lokaltoget hver morgen. :clap

Jeg kjøper heller billett til halv pris hos Norwegian. Folk er prisbevisste, enkelt og greit. Kari og Olav Nordmann er prisbevisste. SAS vil miste fritidsreisende. En ekkel gratis frokost, er dette virkelig så mye å rope hurra for ? :drunk:

Originally posted by Dag-Yngve

Jeg kjøper heller billett til halv pris hos Norwegian. Folk er prisbevisste, enkelt og greit. Kari og Olav Nordmann er prisbevisste. SAS vil miste fritidsreisende. En ekkel gratis frokost, er dette virkelig så mye å rope hurra for ? :drunk:

Frokosten SAS serverer er faktisk ikke ekkel. Det må være noe av det beste i flybransjen. Bare så synd at den enn så lenge bare serveres intra-skand frem til 0930. Håper at flere kan nyte den snart.

For det er jo ikke slik den smaker froksten man må betale for til Europa eller innenlands. Hadde det enda vært en slik frokost som kostet 50 kr så...!;)

Originally posted by EB

Vel lunsjtidspunkt/varighet er jo også forskjellig landene i mellom. Prøv å få tak i en svcenske mellom 12 og 13.00....:angry:

evt en norsk kommuneansatt mellom 08.00 og 16.00 :)

Back