Re: Fredagsklummen - Den danske bølge i SAS
Der er vist en hel del sandhed med modifikationer i dine fakta LN-KGL - men det overrasker mig nu ikke...
- Euro-huben Kastrup eksisterer ikke lenger - det er point-to-point som gjelder innen Europa i dag.
Der er jo hver eneste dag masser af folk der kommer ind fra Bergen, Stavanger, Oslo, Göteborg, Linköeping, Stockholm, Helsinki, Turku, Tampera, Vilnius, Riga, Tallinn, Palanga, Kalinggrad m.v. som skifter fly i CPH for at flyve videre ud i Europe. Hvis det kun er point-to-point som gælder kan jeg jo komme lidt i problemer hvis jeg vil flyve fra Turku til Hamborg, men så må man jo blive hjemme hvis det ikke er muligt at flyve direkte - logisk slutning - nej egentlig ikke...
- Ingen potensiell passasjer er lojale til ET selskap - det er bare den som bringer passasjeren hurtigst mulig til best mulig pris til et bestemmelsessted som vinner.
Har du hørt om begrebet Eurobonus? Betydningen af bonusprogrammer er måske mindsket, men det er stadigt et faktum at det skaber loyalitet og at folk ganske ofte vælger ud fra dette (min erfaring)
- Hallo, SAS HAR konkurranse og er ikke MONOPOLIST lenger.
Ja det er jo dejligt for både danskere, nordmænd og svenskere. Men konkurrence betyder ikke nødvendigvis at nu vil alle kun flyve non-stop...
- Nordmenn er lei av danskenes ville streiker, og skyr CPH som pesten (CPH er ikke inkludert i begrepet - Det er dejlig å være norsk i Danmark).
Tankevækkende at antallet af rejsende mellem Norge og CPH har været kontant stigende de seneste år. Hvis det er så slemt at være norsk på CPH, så forstår jeg ærligt talt ikke hvorfor i ikke holder jer væk? Kom ikke og sig at i bliver tvunget via CPH, for som LN-KGL selv så fint udtrykker det er den tid hvor nordmænd blev tvunget via CPH forbi. Så det må altså være en frivillig tur i helvede
- Fortsetter danskene med å ikke innse at det ovennevnte er tilfelle, er faren stor for at de drar med seg ikke bare SAS DK, men også hele SAS i fallet (konkurs ER en mulighet hvis ingen endring skjer).
Ja det er altid danskerne skyld!!! Men bare rolig vi kan godt klare at være søndebuk, for vore kære naboer i de nordiske lande - men lad det nu alligevel ikke stige jer til hovedet...