Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Og kjører du E6 forbi Rygge ser det de holder på med riktig bra ut. Terminalbygget ligger såvidt jeg kunne skjønne rett ved veien, og det så veldig bra ut. Samt at de så ut til å bygge et parkeringshus rett ved terminalen. Det så i hvert fall slik ut slik jeg så det fra bilvinduet, men hadde jo ikke all verdens tid til å se ut. ^_^ Så jeg håper også absolutt at dette lykkes. Det må være mange i Oslo som får denne flyplassen nesten like nære som Gardermoen. Fra der jeg bor er vel forskjellen i reisevei bare ca 5 min.

Men hvis et selskap har tenkt til å starte så voldsomt som med 10-12 utenlandsdestinasjoner fra Rygge stiller jeg spørsmålstegn ved seriøsiteten. Det kan bli en nedtur. Det tar tid å innarbeide nye reisemønstre, Ryanair har jo f eks arbeidet seg gradvis opp på Torp. Derfor tviler jeg på at det er Ryanair som kommer.

Forøvrig estimerer administerende direktør ca 700 000 passasjerer og ca 2500 avganger i 2008. Dette tallet vil være økende.

700.000 pax, fordelt på 2500 avganger, skulle gi 280 pax per avgang. Mener han kanskje 2500 roundtrips? Da snakker vi fremdeles 140 pax per flight. Er det DY blir det da nesten full maskin på hvert fly. Mye morsomme tall:cool:

Originally posted by Herlov

Siste nytt om baseselskapet;

- Det er ikke Norwegian.
- Det skal i tillegg fly til et par innenlandsdestinasjoner, i tillegg til de nevnte 10-12 utenlandsdestinasjonene.
- Det er et børsnotert selskap.

Forøvrig estimerer administerende direktør ca 700 000 passasjerer og ca 2500 avganger i 2008. Dette tallet vil være økende.

http://www.moss-avis.no/article/20070808/NYHET/708080024/1003/ABON

Dette blir spennende dere! Både Ryanair og Easyjet er jo børsnoterte på London Stock Exchange. :cool:

Kan det være Ryanair som skal prøve seg på Rygge-Bergen og Rygge-Trondheim?

Han sier at de forhandler med to firmaer og at de er klar for å annonsere ruter for en av dem. Begge er børsnoterte.

Norwegian sier langt på veg at de er den ene, men at de ikke er klare til å annonsere ruter. Det kan jo dog være at informasjonssjefen ikke vet om noen pressekonferanse (kanskje hun bare vet om et pressemøte).

Da er det vel bare å kikke på medlemslista til ELFAA og se hvem som er børsnotert:
easyJet: Ja
flybe: Nei
Norwegian: Ja, men avkrefter nesten annonsering nå
Myair.com: Nei (?)
Ryanair: Ja
Sky Europe: Ja
Sverige Flyg: Nei
transavia.com: Nei, men del av Air France-KLM
Wizz Air: Nei

Så holder denne logikken er det easyJet, Ryanair eller Sky Europe.

Edit: Feil i lista

Hmmm Sky Europe kunne vel være et spennende tips.

Tror dessverre det er Ryanair. SkyEurope er jeg ganske sikker på det ikke er. Easyjet tviler jeg også på, selv om det hadde vært å foretrekke foran Ryanair.

Det er og blir kun tjatting og synsing når vi ikke vet noe mere. Det eneste jeg fikk til i dag var Ving med flyvning på onsdager.

Hvis Sterling, DY eller andre selskaper skal begynne å bruke Rygge så må de snart komme med tilbudene sine - har sjekket sterling -ingen destinasjon Rygge - så vi må få noen på banen på Rygge sin organisasjon til å røbe seg litt mere eller skal vi bare vente litt over 14 dager for å få svaret :cool:

Men vi kan jo gjette:

1. Det er Sterling som kommer 12 destinasjoner +++
2. Det er DY med noe nye destinasjoner +++
3. Det er ................
4, ..............

Kan noen lage en ny tråd med poll av dette ??

Så får statistikken avgjøre om vi hadde rett eller var helt på jordet :(

Jeg tror at DY kommer med et par destinasjoner eller mere i løpet av vinteren, når de ser at noen andre stjeler pax fra dems ruter på OSL :drunk: eller hur !!!

Jan

Originally posted by ATC-flyradar
Det er og blir kun tjatting og synsing når vi ikke vet noe mere.

And what else is new...

Hvis Sterling, DY eller andre selskaper skal begynne å bruke Rygge så må de snart komme med tilbudene sine - har sjekket sterling -ingen destinasjon Rygge - så vi må få noen på banen på Rygge sin organisasjon til å røbe seg litt mere eller skal vi bare vente litt over 14 dager for å få svaret :cool:

Dersom Rygge har en organisasjon som begynner å lekke flyselskapenes planer før de har lov så har de et problem. La oss håpe at det ikke skjer. (Jeg var overrasket over at de gikk ut med easyJet-avtalen, forøvrig.)

Jeg er veldig overrasket over at flyselskapet (hvilket det nå måtte være) skal begyne å fly i oktober, men har tid i to uker til til å lansere dette. Er det et helt nytt selskap (som ikke har ruter fra "Oslo" fra før, vil det være rene galskap å starte opp med 10-12 utenlandsruter uten mer tid til å selge disse. Sett fra dette perspektivet, bør det være et selskap som har ruter fra Oslo (OSL eller TRF) fra før, og som bare flytter disse over til Rygge. De som allerede har kjøpt billetter vil få melding om en endring i reiseplanen.
Høres dette logisk ut?

Det har lenge gått rykter om Ryanairbase på Torp. Og jeg har vært 110% sikker på at det skulle skje i løpet av oktober/november. Kanskje har jeg rett i at det kommer base, men tar feil av stedet?

Jeg har en skikkelig magefølelse av Ryanair, jeg kan ikke si noe annet. Er det ikke de, er det Norwegian. Noen andre tror jeg ikke på det kan være.

Originally posted by gustavf

Originally posted by ATC-flyradar
Det er og blir kun tjatting og synsing når vi ikke vet noe mere.

And what else is new...

Dersom Rygge har en organisasjon som begynner å lekke flyselskapenes planer før de har lov så har de et problem. La oss håpe at det ikke skjer. (Jeg var overrasket over at de gikk ut med easyJet-avtalen, forøvrig.)

Neida de skal ikke selge billetter - de skal ikke reklamere - folk stiller seg i kø og trekker lodd !!

Sory -bølgelenden mangler også i det at de må markedsføre seg også :D
Jan

Originally posted by imm

Jeg er veldig overrasket over at flyselskapet (hvilket det nå måtte være) skal begyne å fly i oktober, men har tid i to uker til til å lansere dette. Er det et helt nytt selskap (som ikke har ruter fra "Oslo" fra før, vil det være rene galskap å starte opp med 10-12 utenlandsruter uten mer tid til å selge disse.

Men er det skrevet noe sted at disse 10-12 rutene skal starte i Okt.? Bortsett fra som rykter på div. fora har jeg ikke sett det noen steder. Det har kun stått at ett selskap skal starte nye ruter, men ikke noe om tidspunktet. og det er ikke sikkert alle rutene starter helt samtidig og det kan jo også være man venter til sommerrutene begynner?

Just my:2cents

Orker ikke aa grave tilbake, men jeg leste et sted at oppstart var planlagt til vaaren. Samtidig ble det henvist til at Rygge startet opp i oktober med en annen rute.

Holder en knapp paa DY.

God aften der borte i vest :)

Originally posted by LN-MOW
Holder en knapp paa DY.
Dette utsagnet alene får meg til å oppfordre deg til å lese hele tråden ;)

Originally posted by imm

Jeg er veldig overrasket over at flyselskapet (hvilket det nå måtte være) skal begyne å fly i oktober, men har tid i to uker til til å lansere dette. Er det et helt nytt selskap (som ikke har ruter fra "Oslo" fra før, vil det være rene galskap å starte opp med 10-12 utenlandsruter uten mer tid til å selge disse. Sett fra dette perspektivet, bør det være et selskap som har ruter fra Oslo (OSL eller TRF) fra før, og som bare flytter disse over til Rygge. De som allerede har kjøpt billetter vil få melding om en endring i reiseplanen.
Høres dette logisk ut?

Nå må du følge med her .. Baseselskapet skal begynne å fly til sine 10-12 utenlandsdestinasjoner og "to" innenlandsdestinasjoner i mars 2008. Ikke i oktober.

Det begynner derimot noe charter i oktober, deriblant Gran Canaria, som ATC-Flyradar er veldig opptatt av. :lol:

Originally posted by Someone

Originally posted by imm

Jeg er veldig overrasket over at flyselskapet (hvilket det nå måtte være) skal begyne å fly i oktober, men har tid i to uker til til å lansere dette. Er det et helt nytt selskap (som ikke har ruter fra "Oslo" fra før, vil det være rene galskap å starte opp med 10-12 utenlandsruter uten mer tid til å selge disse.

Men er det skrevet noe sted at disse 10-12 rutene skal starte i Okt.?

Just my:2cents

Nei, de starter i mars 2008.

Status
Not open for further replies.
Back