Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Originally posted by Herlov

Siste nytt om baseselskapet;

- Det er ikke Norwegian.
- Det skal i tillegg fly til et par innenlandsdestinasjoner, i tillegg til de nevnte 10-12 utenlandsdestinasjonene.
- Det er et børsnotert selskap.

Forøvrig estimerer administerende direktør ca 700 000 passasjerer og ca 2500 avganger i 2008. Dette tallet vil være økende.

http://www.moss-avis.no/article/20070808/NYHET/708080024/1003/ABON

Dette blir spennende dere! Både Ryanair og Easyjet er jo børsnoterte på London Stock Exchange. :cool:

Kan det være Ryanair som skal prøve seg på Rygge-Bergen og Rygge-Trondheim?
Sterling uppfyller väl allt detta också. Dessutom har de redan inrikestrafik i Sverige.

Originally posted by Bengt

- Det er ikke Norwegian.
- Det skal i tillegg fly til et par innenlandsdestinasjoner, i tillegg til de nevnte 10-12 utenlandsdestinasjonene.

Forøvrig estimerer administerende direktør ca 700 000 passasjerer og ca 2500 avganger i 2008. Dette tallet vil være økende.

Dette blir spennende dere! Både Ryanair og Easyjet er jo børsnoterte på London Stock Exchange. :cool:

Sterling uppfyller väl allt detta också. Dessutom har de redan inrikestrafik i Sverige.

Sterling er ikke børsnotert, men eies av noen gale islendinger med tykke lommebøker. :)

Siatat fra Moss Avis:
Ifølge Tandberg løfter det første flyet, med kurs for Gran Canaria, fra flyplassen på Rygge 17. oktober. Reiseoperatørene er blant annet Appollo og Ving som oftest bruker My Travel og Norair.

Tok en telefon til Ving 08888 og forespurte om Ving sin aktivitet på Rygge. Onsdag 17.10 kl 15:20 (hver onsdag)går turen til Gran Canari med et fly med 180 seter 3+3 og jett hvilket flyselskap som de benytter ??

Jan

Er det ikke Iberworld eller hva det nå heter ?

Originally posted by SQ 777

Er det ikke Iberworld eller hva det nå heter ?

Riktig:

logo_iber.gif

Jan

Originally posted by ATC-flyradar
Tok en telefon til Ving 08888 og forespurte om Ving sin aktivitet på Rygge. Onsdag 17.10 kl 15:20 (hver onsdag)går turen til Gran Canari med et fly med 180 seter 3+3 og jett hvilket flyselskap som de benytter ??
"Gjetter" i vei jeg..
Iberworld med Airbus 320.. Jeg gjetter også at maskinen deles med Apollo, og at flytider blir noenlunde slik:
IWD6215 Las Palmas 08:00 Rygge 14:20
IWD6116 Rygge 15:20 Las Palmas 19:50
(Lokale tider, siste utreise 28/3)

Dog, dette er charter, så ting må fort taes med en ørliten klype salt. Variasjoner i sesongen forekommer også.

Uansett synes jeg at dette er noe av det mest spennende som har skjedd på dette området så lenge jeg kan huske.

Kjøpte nytt leketøy her om dagen, GPS TOMTOM GO 910 med kart over hele Europa/USA/Canada.

Plottet inn ruta til Rygge fra hagen min i Lillestrøm. 83.6 km !! Ikke gærnt....;)

Det kan lett bli noen ekstra kortturer ( en eller to netter ) i Europa hvis FR pris på kr. 79 inkl taxes. Trenger ikke kjøpe "koffertbillett" :wink

Kun et sete ledig den 17.10 på flyet til Cran Can..... - så litt fart blir det Rygge.

Jan

Det mest interessante som har kommet fram i denne tråden, bortsett fra antall destinasjoner, er vel at vi nå får et utenlandsk lavprisselskap som går inn på innenriks i Norge. :huh:

Originally posted by EB

Jeg basher ikke Ryanair - jeg ønsker de velkommen til Rygge - sammen med Norwegian!!!

Hvilke piller er det du spiser daglig? Du er positivt til alt. Alltid! :)

- Det er ikke Norwegian.

Sterling er ikke børsnotert, men eies av noen gale islendinger med tykke lommebøker. :)

Islendingene har ikke tykke lommebøker , de bare forvalter lommepenger for en gjeng russere av ukjent opprinnelse!:drunk:

DY er fortsatt ikke utelukket om man leser artikkelen. De svarer jo at de ikke ennå er i mål, og har vært i dialog svært lenge.

Og siden Ryanair har vært i kontakt med Bodø Lufthavn, så kan det være at Ryanair er den andre aktøren som det forhandles med, og da med tanke på innenriksruter?

Helt riktigt.. Hade för mig att Sterling var börsnoterat, men det var ju fel....

Originally posted by LN-BRK

DY er fortsatt ikke utelukket om man leser artikkelen. De svarer jo at de ikke ennå er i mål, og har vært i dialog svært lenge.

Informasjonssjef i Norwegian, Anne Grete Ellingsen, tilbakeviser at deres selskap er klar for å inngå avtale. Hun sier dette:
- Tiden vil vise om vi kommer i mål med RSL. Vi har hatt en dialog svært lenge.
- Det er bebudet en pressekonferanse om noen uker om et lavprisselskap som skal starte flyginger fra Rygge. Er du kjent med dette?
- Nei.

Ja, hun svarer nei til at hun ikke vet noe om en pressekonferanse.
Og det trenger de jo strengt tatt ikke vite noe om, eller de sier nei fordi de fortsatt er i forhandlinger. "Tiden vil vise om vi kommer i mål", sier jo sitt om at de fortsatt forhandler.

Ja, hun svarer nei til at hun ikke vet noe om en pressekonferanse.
Og det trenger de jo strengt tatt ikke vite noe om, eller de sier nei fordi de fortsatt er i forhandlinger. "Tiden vil vise om vi kommer i mål", sier jo sitt om at de fortsatt forhandler.

Jeg tror ikke Rygge Sivile Lufthavn hadde gått ut med dato for en offentliggjøring hvis ikke den andre kontraktsparten var klar over at det skulle skje .. Det ville i tilfelle vært ekstremt uprofesjonelt. Jeg tror heller ikke Norwegian hadde starta opp med 10-12 utenlandsdestinasjoner fra begynnelsen av, hvis de ender opp med å etablere seg på Rygge.

Jeg sier ikke at Norwegian ikke kommer til Rygge, for det tror jeg de gjør etter hvert, men jeg tror absolutt ikke at de er det annonserte baseselskapet som skal presenteres om to uker.

Jeg tror ikke Rygge Sivile Lufthavn hadde gått ut med dato for en offentliggjøring hvis ikke den andre kontraktsparten var klar over at det skulle skje .. Det ville i tilfelle vært ekstremt uprofesjonelt.

Dette blir detaljer, men mitt poeng var at Norwegian ikke nødvendigvis bekrefter at de vet om en slik pressekonferanse når de er i en forhandlingssituasjon. Da blir det jo opplagt hvem Rygge egentlig forhandler med. Seeee? :)

Jeg tror ikke Rygge Sivile Lufthavn hadde gått ut med dato for en offentliggjøring hvis ikke den andre kontraktsparten var klar over at det skulle skje .. Det ville i tilfelle vært ekstremt uprofesjonelt.

Dette blir detaljer, men mitt poeng var at Norwegian ikke nødvendigvis bekrefter at de vet om en slik pressekonferanse når de er i en forhandlingssituasjon. Da blir det jo opplagt hvem Rygge egentlig forhandler med. Seeee? :)

Jada, jeg skjønner hva du mener, men synes fortsatt det er andre ting som peker på at Norwegian ikke er det selskapet det referes til i artiklene. :cool: ;)

Så det er ingen av dere som ser for dere at det kan bli et helt nytt selskap da. Ettersom de eksisterende selskapene tilsynelatende ekspanderer voldsomt og gjør det ganske greit på børsen, er det jo kanksje noen som kan ha kommet på tanken om å starte et nytt selskap, så som Rygge International Airlines eller kanskje et annet mer velklingende navn... Jeg sier ikke at jeg tror noe sånt, men det er jo i prinsippet en mulighet. :smile2

Men det bryter jo med påstanden om at flyselskapet som skal starte opp er børsnotert.

Gleder meg... Takket være den "vern om mitt favorittselskap" holdningen på andre siden av fjorden har jeg klart å bli fan av Rygge - håper de klarer seg. Ser heller ikke bort fra at vi kommer til å bruke flyplassen - veiene ned til Rygge er jo i stjerneklasse i forhold til den andre siden av fjorden...

Status
Not open for further replies.
Back