Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Originally posted by litt-amatør
Personlig tror jeg det som står i artikkelen er noe overdrevet, (...)

Javel? Hva legger du i det?

Så vidt jeg kan se er det egentlig bare tre nye opplysninger i artikkelen:

1. Det blir offentliggjort en ny operatør på RYG om 14 dager.
2. Operatøren kommer til å betjene 10-12 utenlandsdestinasjoner
3. Det blir en bratt kurve for trafikken fra mars 2008 (Logisk, da den henger sammen med punkt 2)

Hvordan i Herrens navn kan disse svært så sparsommelige opplysningene være "overdrevet"? Med mindre administrerende direktør i RSL har funnet på hele greia, da.

Rett og slett fordi jeg har vondt for å tro at et selskap vil satse så hardt på en ny flyplass og et nytt marked ingen ennå vet hvor stort er. For all del; jeg håper Rygge vil lykkes. Jeg kjørte forbi der i helgen og det som skjedde der så veldig bra ut. Men 10-14 destinasjoner helt fra scratch er veldig mye. Og for et flyselskap, særlig et utenlandsk, vil det være en enorm satsing, å kjøre så hardt i gang. Derfor er jeg overbevist om at dette ikke er Ryanair. I tillegg til å tape penger så det suser, vil de risikere å knuse det markedet de har bygget i Norge via Torp i mange år.

Nei, dette må være Norwegian.

Det kan jo være det snakker om potensielt 10-12 destinasjoner på sikt med dette selskapet og at det ikke er vedtatt 12 destistinasjoner fra dag 1

Originally posted by Someone

Det kan jo være det snakker om potensielt 10-12 destinasjoner på sikt med dette selskapet og at det ikke er vedtatt 12 destistinasjoner fra dag 1

Jeg har vanskelig for å tolke teksten i artikkelen anneredes enn at det vil være 10-12 destinasjoner fra oppstart. I artikkelen står det i første omgang 10-12 destinasjoner. Det vil jo si at det på sikt er snakk om enda flere destinasjoner.

Men hvor mange ledd har informasjonen gått gjennom får den havnet i avisen. Erfaringsmessig forandrer litt av informasjonen seg mellom vært ledd

Bare en tankegang, dersom det blir FR.

FR starter vanligvis en base med to eller tre fly ?? Første avgang rundt 0600 og siste ankomst ca. 23.30.

Fram med kalkulator og 25 min turnaround. Flytider på 1 t. 50 min på snitt nord for alpene. Og 2 t. 30 min til Cote D'azur og litt lenger til Barcelona, Roma og Alicante....... Så varmt nå at jeg orker ikke å bry hjernen.:cool: ^_^

Originally posted by BU662

Jeg kjenner bare en aktör som starter sa veldig massivt med en ny base og de er de oranje plage... Og ser man pa deres ruter til/fra skandinavia, sa er det ikke mye. Makes sense...

Fra f-b.no 14/06707;

I fjor da RSL kom med de mest optimistiske passasjeranslagene for Moss lufthavn Rygge, satt selskapet på en gullkantet intensjonsavtale med et av Europas største lavprisselskaper, EasyJet. Når avtalen aldri ble realisert, skal det skyldes interne forhold i EasyJet.[/ – Selskapet er på ingen måte avskrevet, men jeg kan ikke si om det blir en avtale etter hvert, sier styreformann i RSL, Svein Hurlen som først kom inn i RSL-styret i januar i år.

http://www.f-b.no/article/20070614/NYHET/70614005

Kan det være at denne avtalen gikk i boks allikevel? Det ville vært gledelig, men et sjokk .. :o

easyJet på "Oslo Øst" - dét tror jeg vel når jeg se det. easyJets businessmodell er jo - i motsetning til Ryanair - å bruke hovedflyplasser og ikke flyplasser langt ute på et jorde. Skeptisk.

Jeg tror ikke dette er et stort nok marked for Easyjet som vel skal ha ganske stort potensiale før de går inn. At de, som har satset med hele TO ruter fra CPH, skulle satse så voldsomt på Rygge virker helt virkelighetsfjernt. Men; hadde vært morsomt om de satte inn støtet i Skandinavia fra Rygge.:D

Originally posted by CK

easyJet på "Oslo Øst" - dét tror jeg vel når jeg se det. easyJets businessmodell er jo - i motsetning til Ryanair - å bruke hovedflyplasser og ikke flyplasser langt ute på et jorde. Skeptisk.

Men hvorfor tok de seg da bryet med å underskrive en intensjonavtale, hvis det er så utelukket? :cool:

Originally posted by BU662

Jeg kjenner bare en aktör som starter sa veldig massivt med en ny base og de er de oranje plage... Og ser man pa deres ruter til/fra skandinavia, sa er det ikke mye. Makes sense...

Godt poeng...
Jeg tror det er mer sannsynlig at Easyjet kommer til Rygge, enn at Ryanair flytter sin trafikk dit. Om det er noen som kommer til å flytte dit, så tror jeg heller Norwegian og Sterling er hete kandidater.

Jeg tror også at dersom et LCC slår til med base på Rygge, så kommer nettverksselskapene og andre LCC'er til å holde seg laaangt unna Rygge... Om det er Eaysjet eller Sterling som kommer først, så kan man nok se langt etter innenriks-ruter fra Rygge med jet, og Norwegian...

...men det er hva jeg tror da...:rolleyes:

EasyJet hadde vært morsomt... Ryanair trenger jo også konkurranse...

...eller - tenk om det var AirBaltic som kom???

Originally posted by EB

...eller - tenk om det var AirBaltic som kom???

AirBaltic har ikke "lov" å etablere seg utenfor Latvia og Litauen så det måtte isåfall være med enkelt ruter til Riga eller Vilnius.

Men det skulle ikke forundre meg om det vil komme ett selskap med ruter til Polen

Nei, jeg er neimen ikke sikker på hvilket selskap det blir, men alt tyder på at det enten blir Ryanair eller Easyjet. Jeg tror faktisk Easyjet kanskje kan være en liten favoritt med tanke på den intensjonsavtalen ..

Jeg har holdt meg unna hele denne debatten siden Rygge kom opp som enda en flylplass rundt Oslogryten.

Er enig med de som tror dette er easyJet:exclamati

Ryanair er etablert på Torp, og gjør det bra der, hvorfor skulle de bry seg med å flytte. De er vel sjeleglad for denne nye oppstarteren. Nå kan de true Torp ledelsen med å flytte, hvis ikke prisene holder seg lave for dem, eller helst at de får nye rabatter.

Norwegian har ett etterhvert stort rutenett, og har vel bygget opp det en kan kalle en hub på OSL. Det er masse folk som skifter fly fra BGO, BOO, TOS, TRD, SVG m.m. og bytter til en utenlandslinje, som kun går fra OSL.

DY kan sikkert finne på å prøve seg på Rygge, men hvis de har holdt seg unna Torp, ser jeg mindre grunn til at de plutselig skal hoppe på Rygge. Hvis de starter å fly på Torp, så er det mest på grunn av at de vil hindre andre operatører i å etablere seg, men fremdeles virker det som om de er fornøyd der de er, på OSL.

Det blir meget interessant å følge med i fortsettelsen av dette prosjektet, lurer på om vi ser tilsvarende ruter til Rygge som vi ser på Torp, med WF som fly til BGO, TRD og SVG innenlands. Kanskje noe for Coast Air?

Easyjet har kanskje innsett at vurderingen er feil? Både Ryanair og Wizzair går jo så det griner etter fra Torp...

Kanskje Easyjet rett og slett bare satset på feil marked med sine to ruter, og retter det opp nå?

Siste nytt om baseselskapet;

- Det er ikke Norwegian.
- Det skal i tillegg fly til et par innenlandsdestinasjoner, i tillegg til de nevnte 10-12 utenlandsdestinasjonene.
- Det er et børsnotert selskap.

Forøvrig estimerer administerende direktør ca 700 000 passasjerer og ca 2500 avganger i 2008. Dette tallet vil være økende.

http://www.moss-avis.no/article/20070808/NYHET/708080024/1003/ABON

Dette blir spennende dere! Både Ryanair og Easyjet er jo børsnoterte på London Stock Exchange. :cool:

Kan det være Ryanair som skal prøve seg på Rygge-Bergen og Rygge-Trondheim?

Dette blir da fryktelig spennende. Men er ikke akkurat imponert over journalisten her (eller rettere sagt, denne journalisten heller...)

"Appollo og Ving som oftest bruker My Travel og Norair. " !

Status
Not open for further replies.
Back