Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Originally posted by P.A. VIKING

Staten vil regulere også flyenes snutid

Moss I

Jeg har ikke satt meg veldig inn i sakspapirene her, men denne artikkelen synes jeg kom uten noe som helst kontekst.

Hvor og hvordan har "staten" (hva nå det er i denne sammenhengen) sagt noe som helst om regulering av snutid?

Originally posted by Herlov

Bare 11 dager igjen til nyheten slippes .. :D

Med SAS og Norwegian på "bakken" flyr EasyJet inn.....

Jeg har ikke satt meg veldig inn i sakspapirene her, men denne artikkelen synes jeg kom uten noe som helst kontekst.

Hvor og hvordan har "staten" (hva nå det er i denne sammenhengen) sagt noe som helst om regulering av snutid?

Godt spørsmål! Jeg leste grundig alle de tre artiklene, men fant heller ikke bakgrunnen for dette. Kanskje avisa har hatt en artikkel tidligere, og at dette er en oppfølging?

Originally posted by P.A. VIKING
Med SAS og Norwegian på "bakken" flyr EasyJet inn.....

Men easyJet (de skriver vel med liten e og stor J, av alle måter) på innenlands? Det får jeg ikke til å stemme. Samtidig får jeg det ikke helt til å stemme at Norwegian er så benektende. Jeg holder en liten knapp på easyJet, men jeg klarer liksom ikke å få det helt til å stemme heller...

Jeg tror det er Sterling som flytter all sin trafikk fra OSL til Rygge. Dvs. Rygge blir deres "Oslo" base....

Gjerne ikke et dumt tips det :)
Blir spennende å se hvem som etablerer seg der..!

Tror heller ikke på inneriksruter fra andre enn Norwegian og kanskje Ryanair.

Originally posted by vadheim

Jeg tror det er Sterling som flytter all sin trafikk fra OSL til Rygge. Dvs. Rygge blir deres "Oslo" base....

Huffameg. Det håper jeg for Guds skyld ikke det er.

http://www.boarding.no/art.asp?id=27755

Rute nr 2 fra Rygge, Charter til Tyrkia fra 14. Mai

Hvorfor tror dere på Easyjet?

Norweigan kommer med 1 fly til flyshowet, jeg tror det er ledd i at de skal dit. Men bare bra hvis Easyjet vil fly derfra, men jeg har mine tvil....

Originally posted by GFL

Hvorfor tror dere på Easyjet?

Det er flere "hint" som er sluppet som peker i retning av EasyJet.

Blant annet;

- det er et "større" lavprisselskap
- det er et børsnotert selskap
- det er tidligere avslørt at Rygge har hatt en intensjonsavtale med EasyJet
- det er ett av få selskap som har kapasitet og for vane å ha en såpass stor etablering (12-14) destinasjoner fra start
- Norwegian har sagt at de ikke kjenner til noen pressekonferanse, men at de er i forhandlinger

Originally posted by GFL

Norweigan kommer med 1 fly til flyshowet, jeg tror det er ledd i at de skal dit.

Det trenger ikke ha noen betydning. SAS skal også til Rygge under flyshowet.

Jaha, så du har forhåpninger om at de skal etablere 12-14 ruter? Om easyjet skal offenligeregjøre noe er vel snakk om et par ruter MAKS. Men jeg skal si meg overrasket om Easyjet kommer sikkelig inn på Rygge. De har jo ikke akkuart for vane å fly flyplasser som ikke blandt de store.

At Norwegian ikke "kjenner til" en pressekonferranse er vel ikke akkuart et sjokk heller da :lol:

Det ville jo vært virkelig dumt av Norwegian å si "ja vi skal ha en pressekonferanse der den dagen". Da har de jo sagt sitt allerede. Er det Norwegian, vil de jo holde alle kort til brystet til offentliggjøringen.

Originally posted by GFL

Jaha, så du har forhåpninger om at de skal etablere 12-14 ruter?

Eh, hva jeg har av "forhåpninger" er vel ikke så veldig relevant her. Hvis du leser artiklene som denne tråden henviser til, så finner du ut av administerende direktør i Rygge Sivile Lufthavn AS har uttalt at selskapet starter med 10-12 utenlandsruter og "et par" innenlands.

Originally posted by GFL

Om easyjet skal offenligeregjøre noe er vel snakk om et par ruter MAKS.

Hvis du sier det så. :)

Tipping er artig. Mitt mer eller mindre kvalifiserte stalltips er Norwegian. :)

Man må altså ikke la seg lure av Norwegians uttalelser. Jeg tror de hadde vært mye mer benektende hvis det ikke hadde vært dem. Her gir de mange åpninger, de kunne jo ikke gått ut og sagt; "ja det er nok oss, men ikke si det til noen...":D

Aldri om Easyjet eller Ryanair har tenkt å fly på norsk innenriks fra Rygge (eller fra andre steder for den saks skyld). DY passer perfekt til beskrivelsen. Dette lukter Norwegian...

selv om jeg også tror på enten easyjet eller norwegian er det vel ingen årsak til å utelukke air berlin? De har jo sagt at de vil inn i skandinavia.... Med sitt hub system kan de lett tilby 12 destinasjoner fra Rygge uten å satse veldig friskt.....

som sagt bare en løs tanke

Nå blir det iallefall Star Tour charter til sommeren:colgate:

Originally posted by litt-amatør

Man må altså ikke la seg lure av Norwegians uttalelser. Jeg tror de hadde vært mye mer benektende hvis det ikke hadde vært dem. Her gir de mange åpninger, de kunne jo ikke gått ut og sagt; "ja det er nok oss, men ikke si det til noen...":D

Det var nok ikke noen durkdreven næringslivssjournalist som skrev den saken i Moss Avis. Allikevel synes jeg at Norwegian gikk veldig langt i å benekte at de er klare for å starte fra Rygge. "Vi kan ikke kommentere pågående forhandlinger" eller "Alle ruteutvidelser er konfidensielle inntil offentliggjøring" kunne vært mer passende uttalelser dersom det var dem. For meg så det mest ut som et dementi.

Status
Not open for further replies.
Back