Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Status
Not open for further replies.
Re: Første flyselskap etablerer base på Rygge fra 2008!

Dette blir særdeles spennende å få avklart.
Som jeg har sagt, jeg er redd det er Ryanair. Men håper det ikke.

Hm, det var da voldsomt da !

– Vi snakker om 10-12 utenlandsdestinasjoner i første omgang, sier Tandberg.

Daglig og hvilken frekvens ? 10-12 destinasjoner i løpet av en uke incl charter er vel som menes ?

Det er tre typer flyselskaper som vil trafikkere flyplassen.
Charterselskapene flyr til bestemte steder og det er ulike reiseselskaper som benytter samme fly.
Nettverksselskapene er de selskaper som går til større flyplasser og som kan bære en reise fra Moss lufthavn til andre større flyplasser med rutetrafikk til andre verdensdeler.
Det er selskaper som KLM, Lufthansa, British Airlines og SAS og typiske flyplasser for disse selskapene er Amsterdam, Frankfurt, London Heahrow og København.
Lavprisselskapene som norske Norwegian, men også Ryanair og EasyJet er selskaper med et stor rutenett i hele Europa, men som har ruter som ikke er knyttet til et større korresponderende nettverk.

Ja vel og alle "3 typer" vil starte opp initielt , eller en oppsummering av muligheter ?

Ingen innenlands destinasjoner, og om det er FR hvor mye reduserer de på Torp ? , vel om 2 uker har man mange svar.

imm! Det virker som du er er en sterk forsvarer av fri konkurranse i luftfarten - men ikke på bakken????

Originally posted by EB

imm! Det virker som du er er en sterk forsvarer av fri konkurranse i luftfarten - men ikke på bakken????

Joda så klart er jeg det.
Det at jeg synes det er synd om de flytter herfra, og det om jeg er for fri konkurranse eller ei, har da ingen ting med hverandre å gjøre. Man behøver ikke nødvendig vis juble for om man mister et godt tilbud og mange arbeidsplasser, selv om man er for fri konkurranse.

Så dette dreier seg egentlig om en typisk norsk "bygdekonkurranse"?

Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 10-12 utenlandsdestinasjoner! :cry:

He-he .. :cool: :p ;) :D

Er det blitt annonsert noen ledige jobber på Rygge til oppstarten i oktober ??

Det er vel mange fungsjoner skal ivaretaes selv med få selskaper som skal ha handling - frakt (Cargo avd ) -

Skal Rygge flyplass drive handling selv eller kommer noe av de kjent SA, Wideroe, NP eller noe annet til Rygge ??

Noen som vet hvilke tider Rygge skal være oppe ?? blir dette 24/7 hele året eller blir Rygge åpent til de tider som de få fly som skal komme å gå ?? Noen som vet noe mere ??

Jan

Originally posted by Herlov

Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 12-14 utenlandsdestinasjoner! :cry:

Daglig ?

Originally posted by ATC-flyradar

Det er vel mange fungsjoner skal ivaretaes selv med få selskaper som skal ha handling - frakt (Cargo avd ) -

Skal Rygge flyplass drive handling selv eller kommer noe av de kjent SA, Wideroe, NP eller noe annet til Rygge ??

Noen som vet hvilke tider Rygge skal være oppe ?? blir dette 24/7 hele året eller blir Rygge åpent til de tider som de få fly som skal komme å gå ?? Noen som vet noe mere ??

Jan

Dette er jo strengt tatt off topic, men jeg kan godt svare .. :cool:

Norport skal ha handling og Securitas skal ha sikkerhet. Begge selskaper har tidligere søkt etter ansatte. I tillegg har Rygge Sivile Lufthavn AS (administrasjonsselskapet søkt etter folk til visse sentrale stilling). Olav Thon skal ha ansvar for butikker og servering. Det blir vel helt sikkert lyst ut noe der i nærmeste framtid også.

Originally posted by P.A. VIKING

Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 10-12 utenlandsdestinasjoner! :cry:

Daglig ?

Jeg vet ikke noe mer enn det som står i artikkelen, men slik jeg tolker det kan ikke denne aktøren det skrives om være noen annen enn Ryanair. Hvilke selskaper er av en slik størrelse at de kan starte en så "gedigen" operasjon på en helt ny flyplass? Det må være Ryanair som allerede har kundegrunnlaget fra Stor-Oslo i ryggen. Det kunne jo i teorien vært Air Berlin eller Easyjet, men de vil vel neppe starte opp med 10-12 destinasjoner i et marked de ikke har vært i nærheten av tidligere.

Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 12-14 utenlandsdestinasjoner! :cry:

Dette er jo strålende nyheter for Rygge! Litt OT: Jeg hadde foretrukket at slike store nyheter ble presentert på en helt ny tråd - den drukner litt i denne lange, gamle tråden.. :)

Ettersom det blir trangere på OSL, kanksje DY velger å flytte enkelte av sine utenlandsruter til Rygge?

Kanskje DY flytter alt fra OSL til Rygge også !!

:p

Jan

Originally posted by P.A. VIKING

Daglig ?

Jeg vet ikke noe mer enn det som står i artikkelen, men slik jeg tolker det kan ikke denne aktøren det skrives om være noen annen enn Ryanair. Hvilke selskaper er av en slik størrelse at de kan starte en så "gedigen" operasjon på en helt ny flyplass? Det må være Ryanair som allerede har kundegrunnlaget fra Stor-Oslo i ryggen. Det kunne jo i teorien vært Air Berlin eller Easyjet, men de vil vel neppe starte opp med 10-12 destinasjoner i et marked de ikke har vært i nærheten av tidligere.

Til orientering har Ryanair i dag 11 destinasjoner fra Torp i følge Ryanair.com ..

høres luftig ut - men det har det jo vært fra Rygge for det meste.
Ryanair har i dag 11 ruter fra TRF. Det kan jo godt hende at de flytter sine operasjoner fra TRF til Rygge, og kanskje lar det være igjen 1-2 daglige til STN for å dekke lokalmarkedet.

Hvis prisen er mye rimeligere på Rygge enn OSL og med slike mange ruter - kan sterling også være en kandidat.

Se her:

Jan

* Så om det er FR, da blir vel Kjos' som omfavnelse av RYG satt noe i skyggen, og skal tro om det ikke blir nok en 737 å se på RYG på AirShow'et

* Om det er FR, hva er guleroten RYG har å komme med , landingsavgifter og slikt er vel sat av forsvaret ? , men RYG kan vel sponse tilbringertjenester og parkering.

* FR Vet jo hvor deres kunder bor (les Oslo,Akerhus, Buskerud og Østfold vs. Vestsiden av Fjorden) , og får nå et nytt marked i Bohuslen og VestSverige , har ikke FR annonsert noen justeringer på Vestkusten ?

Jan

Dette er jo strengt tatt off topic, men jeg kan godt svare .. :cool:

Norport skal ha handling og Securitas skal ha sikkerhet. Begge selskaper har tidligere søkt etter ansatte. I tillegg har Rygge Sivile Lufthavn AS (administrasjonsselskapet søkt etter folk til visse sentrale stilling). Olav Thon skal ha ansvar for butikker og servering. Det blir vel helt sikkert lyst ut noe der i nærmeste framtid også.

Hvis NP skal ha handlingen, så vet de hvem flyselskap(er) som de har gitt tilbud til osv.

Noen vet noe som vi ikke vet !! - Noen kan vel lekke litt til oss i denne tråden med bare synsing og tror :lol:

Jan

Hvis NP skal ha handlingen, så vet de hvem flyselskap(er) som de har gitt tilbud til osv.

Jan

Det er Norport og ikke Northport (NP) som skal ha handlingen. Norport og Northport er 2 forskjellige selskaper

Originally posted by Someone

Jan

Det er Norport og ikke Northport (NP) som skal ha handlingen. Norport og Northport er 2 forskjellige selskaper

Sorry, trodde det var et og samme firma - men da er kanskje noen ansatt i Norport som tør å kommentere litt :D

Jan

Personlig tror jeg det som står i artikkelen er noe overdrevet, og jeg tror fortsatt ikke det er Ryanair som kommer. Det er ikke marked for å drive stort FR-opplegg fra begge sider av fjorden, og det er ingenting som tyder på at de har tenkt å legge ned/redusere karftig på Torp. Derfor tror jeg fortsatt det er Norwegian som kommer. Kna tenke meg at de prøver seg med ruter fra Rygge til København og London på daglig basis. Også noen andre destinasjoner 1-4 ganger i uken. Kanskje også noen helt nye som det er billigere å prøve fra Rygge enn OSL.

DY har også mest å tape slik jeg ser det om noen andre skulle etablere seg på Rygge. De er det "store" lavprisselskapet i Norge og bil bli utfordret om noen satser skikkelig fra Rygge, derfor er det lurt av dem å gardere seg mot det.

Status
Not open for further replies.
Back