– Vi snakker om 10-12 utenlandsdestinasjoner i første omgang, sier Tandberg.
Det er tre typer flyselskaper som vil trafikkere flyplassen.
Charterselskapene flyr til bestemte steder og det er ulike reiseselskaper som benytter samme fly.
Nettverksselskapene er de selskaper som går til større flyplasser og som kan bære en reise fra Moss lufthavn til andre større flyplasser med rutetrafikk til andre verdensdeler.
Det er selskaper som KLM, Lufthansa, British Airlines og SAS og typiske flyplasser for disse selskapene er Amsterdam, Frankfurt, London Heahrow og København.
Lavprisselskapene som norske Norwegian, men også Ryanair og EasyJet er selskaper med et stor rutenett i hele Europa, men som har ruter som ikke er knyttet til et større korresponderende nettverk.
Originally posted by EB
imm! Det virker som du er er en sterk forsvarer av fri konkurranse i luftfarten - men ikke på bakken????
Originally posted by Herlov
Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 12-14 utenlandsdestinasjoner!![]()
He-he ..![]()
![]()
![]()
![]()
Originally posted by ATC-flyradar
Er det blitt annonsert noen ledige jobber på Rygge til oppstarten i oktober ??
Det er vel mange fungsjoner skal ivaretaes selv med få selskaper som skal ha handling - frakt (Cargo avd ) -
Skal Rygge flyplass drive handling selv eller kommer noe av de kjent SA, Wideroe, NP eller noe annet til Rygge ??
Noen som vet hvilke tider Rygge skal være oppe ?? blir dette 24/7 hele året eller blir Rygge åpent til de tider som de få fly som skal komme å gå ?? Noen som vet noe mere ??
Jan
Originally posted by P.A. VIKING
Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 10-12 utenlandsdestinasjoner!![]()
He-he ..![]()
![]()
![]()
![]()
Daglig ?
Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 12-14 utenlandsdestinasjoner!![]()
He-he ..![]()
![]()
![]()
![]()
Originally posted by P.A. VIKING
Hvis dere tjatrer mer om det her nå, så er det snart ingen som kommer til å legge merke til min post om at selskapet som skal etablere base "i første omgang" vil ha 10-12 utenlandsdestinasjoner!![]()
He-he ..![]()
![]()
![]()
![]()
Daglig ?
Jeg vet ikke noe mer enn det som står i artikkelen, men slik jeg tolker det kan ikke denne aktøren det skrives om være noen annen enn Ryanair. Hvilke selskaper er av en slik størrelse at de kan starte en så "gedigen" operasjon på en helt ny flyplass? Det må være Ryanair som allerede har kundegrunnlaget fra Stor-Oslo i ryggen. Det kunne jo i teorien vært Air Berlin eller Easyjet, men de vil vel neppe starte opp med 10-12 destinasjoner i et marked de ikke har vært i nærheten av tidligere.
Er det blitt annonsert noen ledige jobber på Rygge til oppstarten i oktober ??
Det er vel mange fungsjoner skal ivaretaes selv med få selskaper som skal ha handling - frakt (Cargo avd ) -
Skal Rygge flyplass drive handling selv eller kommer noe av de kjent SA, Wideroe, NP eller noe annet til Rygge ??
Noen som vet hvilke tider Rygge skal være oppe ?? blir dette 24/7 hele året eller blir Rygge åpent til de tider som de få fly som skal komme å gå ?? Noen som vet noe mere ??
Jan
Dette er jo strengt tatt off topic, men jeg kan godt svare ..![]()
Norport skal ha handling og Securitas skal ha sikkerhet. Begge selskaper har tidligere søkt etter ansatte. I tillegg har Rygge Sivile Lufthavn AS (administrasjonsselskapet søkt etter folk til visse sentrale stilling). Olav Thon skal ha ansvar for butikker og servering. Det blir vel helt sikkert lyst ut noe der i nærmeste framtid også.
Hvis NP skal ha handlingen, så vet de hvem flyselskap(er) som de har gitt tilbud til osv.
Jan
Originally posted by Someone
Hvis NP skal ha handlingen, så vet de hvem flyselskap(er) som de har gitt tilbud til osv.
Jan
Det er Norport og ikke Northport (NP) som skal ha handlingen. Norport og Northport er 2 forskjellige selskaper
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.