Flystevne Gardermoen 1994

JanSev

ScanFlyer Silver
Her noen glimt fra det store flystevne på Gardermoen 1994
Bildene er scannet fra slides, fotograf Ingvald Hansen

Jan

Bilde01.jpg

Bilde02.jpg

Bilde03.jpg

Bilde08.jpg

Bilde05.jpg

Bilde09.jpg

Bilde10.jpg

Bilde12.jpg

Bilde16.jpg

Bilde17.jpg

Bilde14.jpg

Flotte bilder. Var desverre ikke tilstede, men mener å huske at Saber'n ble fløyet av et blad Meum ???

Morsomt! Dette var mitt første flystevne! :D
Har bilder av megselv i barnevogn foran F16-en på det nest siste bildet!

Det er nok aldrig noe flyshow i Norge som vil måle seg med Gardermoen.

Det var latterlig mange forskjellige fly, fra radiostyrt til Galaxy. Red Arrows og Blue Angels og det meste man kan forvente seg på et fantastisk flyshow.

Glad jeg var gammel nok til å ha gode minner fra showet :)

Det er nok aldrig noe flyshow i Norge som vil måle seg med Gardermoen.

Det var latterlig mange forskjellige fly, fra radiostyrt til Galaxy. Red Arrows og Blue Angels og det meste man kan forvente seg på et fantastisk flyshow.

Glad jeg var gammel nok til å ha gode minner fra showet :)

Må nok skuffe deg der, Blue Angels var ikke på GEN i 94 - displayteamene var: Frecce Tricolore, Patrouille de France, Patrouille Swiss, Red Arrows og Russian Knights.

Du har ikke noe bilder av P-3 Orion som forsvaret stilte med der vel ?? har en bekjent som lurer på hvilket fly som stilte på showet der

Best from

S A

Må nok skuffe deg der, Blue Angels var ikke på GEN i 94 - displayteamene var: Frecce Tricolore, Patrouille de France, Patrouille Swiss, Red Arrows og Russian Knights.

Mener å huske at Grasshoppers var der og. Beste teamet var i allefall Red Arrows :)

Var i 1984 en fransk Mirage brøt lydmuren, husker smellet meget godt:D Det var mitt første store flystevne.

Mener å huske at Grasshoppers var der og. Beste teamet var i allefall Red Arrows :)

Grasshoppers var der ja, og gjorde et kjempeshow.
Jeg fikk heldigvis med meg både 1984 og 94. Ser lenger opp her at det nevnes alt fra radiostyrt til Galaxy.

Det siste der er nok feil, men det var en C-17 der i '94, som i farten av utrente øyne..., på avstand..., kan misoppfattes for en Galaxy. Men da skal avstanden være temmelig stor... (;))

Da skal avstanden være veldig stor ja.... he he. Man kan ikke ta feil av sånt. Det var vel første gang C17 var i Norge i 94..?? Husker den stod lina opp med Awacs foran.... eller bak....

LN-SSL: Eventuelt skal man være 13 år for å tro det var en Galaxy, og ikke helt inne i flykjenning ennå! Takk! :)

Back