Flyprat logokonkurranse

Status
Not open for further replies.
Liker veldig godt Swedeline F28 sin logo, spesielt den øverst til høyre av de. Den nyeste logoen til FlightFrog er også fresh. Synes ikke noe om at man skal ha et bilde av OSL øverst på det som har blitt et skandinavisk forum, men bildet skal kanskje bare illustrere hvordan logoen ser ut med en bakgrunn?

30hrig2.png

Lett å forandre på ting vettu, tross alt bare ideer/skisser.

FlightFrog's siste forslag til logo, med bakgrunnsbilde av OSL som banner hadde gjort seg tror jeg :)

Synes ikke noe om at man skal ha et bilde av OSL øverst på det som har blitt et skandinavisk forum, men bildet skal kanskje bare illustrere hvordan logoen ser ut med en bakgrunn?

Nå er vi ikke ute etter et banner, så den biten trenger vi ikke å blande inn.

Kan også være greit å ha noen varianter av logoen, tenk gjerne på at den bør kunne brukes som icon på tråder, som litt større kvadratisk symbol, på toppen av sidene (les: ikke være for høy - stjele for mye plass) osv.

Ser at noen skriver "Norsk flyforum", mens Scanair profilerte seg som "Skandinavias største diskusjonsforum for fly og luftfart" ;)

Mange gode forslag her (inkl mitt eget). Hvis noen ønsker å forsøke å dra "F"-konseptet mitt inn i egen logo, så feel free!

Hvis logoen som tidiligere nevnt skal være nøytral ifht. airbus vs. boeing og sas vs. dy osv synes jeg at vi bør styre unna en bakgrunn med bilde av f.eks OSL.

For det andre så synes jeg at vi skal kalle forumet for "Skandinavisk Flyforum" det klinger litt bedre en "Nordisk" eller "Norsk".

For det andre så synes jeg at vi skal kalle forumet for "Skandinavisk Flyforum" det klinger litt bedre en "Nordisk" eller "Norsk".

Med "organisasjonshatten" på:

Tror vi skal skille logo og navneforslag her også, så blir det ryddigere. Hvis noen mener det bår stå "<geografisk sted> flyforum" eller annet på logoen så er jo det greit, men det geografiske omfanget må kunne justeres. Hintet tildigere var at vi hvertfall ikke har ønske om å redusere omfanget fra Skandinavia til Norge (selv om domenenavnet er .no) org/com-domenene er også sikret, men av praktiske hensyn ble det .no i første omgang.

Tilbake til form og farger

Last edited:
Lager en liten samleside for mine forslag:
mcaryt.png

Icon, kan brukes til trådicon, favicon, pynt, linker etc (størrelsen forandres til formål)
v79u38.png
ouz1ph.png

Selve logoen, farget og ensfarget.

w1ur7o.png

Logoen gjør seg i en banner, som vist ved dette eksempelet.

Last edited:
Her er mitt "konseptskisse"-bidrag, det må nok evt. forfines av noen som kan litt mer form og farge.

Din tredje var kjempefin - hvis F'en kan få lys kantlinje som skiller den litt ut fra flyvingen mens den likevel er en del av vingen, "if you see what I mean".

Nå er det etterhvert blitt så mye detaljpirk i tråden & stadig flere svimle forslag at jeg heller trekker dyna over hodet og prioriterer shuteye mens de engasjerte kreative jobber videre...

Jeg liker FlightFrog sine bidrag i post #31 jeg. (Hvis man ser vekk fra OSL bakgrunnen på banneret)....

Jeg liker også FlightFrog sine best, men den første blir litt feil da det "henviser" til fly.no, ikke flyprat.no. (Men fly.no ser ut til å være ledig... ;);)) (EDIT: Det er det visst ikke alikevel :8:)

Og er enig i at å bruke OSL i et banner, når det ikke er et OSL-forum/Norsk-forum, blir feil.

Last edited:
Selv likte jeg konseptet til Discus veldig godt, men ellers så er FlightFrog sine bidrag favoritt.

Her kommer mitt bidrag. Kun et utkast, kan selvsagt finpusse det og lage flere nyanser. :)
Forøvrig synes jeg (uten å drepe mitt eget bidrag) at FlightFrog sitt bidrag er flott!
Resultatet:

Attachments

• flyprat.no.jpg
    flyprat.no.jpg
    26.1 KB · Views: 191
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back