• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyprat logokonkurranse

Status
Not open for further replies.

gustavf

Moderator
Medlem
Flyprat trenger en logo og vil gjerne ha forslag til

• Logoen må være i et format som gjør den egnet for bruk i forum-header.
  • Dersom logoen er i farger, må det også finnes en ensfarget versjon.
  • I tillegg til logoen i originalformat, må det finnes et ikon på 16x16 piksler som kan brukes i stedet for logoen i for eksempel trådikon og favicon.
  • Det er en fordel å presentere et fargeskjema som kan brukes for webdesign sammen med logoen.
  • Dersom logoen velges må Foreningen Flyprat fritt kunne benytte logoen, inkludert endre logoen og registrering av logoen som varemerke.
  • Brukerne på forumet stemmer fram 3 finalister og styret velger en eller ingen vinnere.
  • Premien er en hyggelig overraskelse fra Scanair.no/Flyprat.no

Forslag til logo kan legges inn i denne tråden.

Frist for innlevering er Mandag 15.November kl 1000

Det vil da bli opprettet en poll hvor forumet kan stemme over sine 3 finalister

Last edited by a moderator:
Här kommer mitt förslag.
Hoppas att bilden på Forumet räcker gällande färginformation.
Innehåller:
Logo mot blå bakgrund, tvåfärgad svart-vit, enfärgad gråskala, full logo med transparent bakgrund, bildförslag på forum, stor ikon och liten ikon/favicon.
Om det behövs kan jag lägga till slogan på logotypbilderna och byta slogan på forumet.
Kan även skicka källfiler i .psd format.

Attachments

• logo blue.png
    logo blue.png
    16.3 KB · Views: 1,496
  • logo dual colors.png
    logo dual colors.png
    15.5 KB · Views: 1,467
  • logo single gray.png
    logo single gray.png
    16.4 KB · Views: 1,448
  • logo transparent.png
    logo transparent.png
    16.3 KB · Views: 1,445
  • site.jpg
    site.jpg
    60.6 KB · Views: 1,425
  • icon.jpg
    icon.jpg
    4.7 KB · Views: 237
  • small icon.png
    small icon.png
    3.5 KB · Views: 1,580
  • site 2.jpg
    site 2.jpg
    54 KB · Views: 109
Last edited:
Her er mitt "konseptskisse"-bidrag, det må nok evt. forfines av noen som kan litt mer form og farge.

Attachments

• flyprat-logo1.jpg
    flyprat-logo1.jpg
    6.8 KB · Views: 52
  • flyprat-logo2.jpg
    flyprat-logo2.jpg
    8 KB · Views: 70
  • flyprat-logo3.jpg
    flyprat-logo3.jpg
    7.2 KB · Views: 51
Last edited:
Forslag til logo. Jeg holder fast ved fargevalg da det etter min mening gjør hele logoen. Små endringer i layout er mulig, men må ikke endre fokus i komposisjonen og det kunstneriske uttrykket.

Attachments

• flyprat.JPG
    flyprat.JPG
    19.8 KB · Views: 146
logo1.jpg

logo1sh.jpg

favicon.jpg

fargeskjema.jpg

Her er mitt "konseptskisse"-bidrag, det må nok evt. forfines av noen som kan litt mer form og farge.

Morsom, men burde du ikke fremheve F'en litt - man må "skru" hjernen litt for å se F'en i vingen (selv om det var et snedig triks)

Morsom, men burde du ikke fremheve F'en litt - man må "skru" hjernen litt for å se F'en i vingen (selv om det var et snedig triks)

Hvis noen som er flinkere med slike ting (les: form og farge) så feel free til å ta tak i den - vi kan dele marsipangrisen vi får i premie :lol:

For å skape fred og harmoni så vil jeg foreslå for de som lager logo'er at man unngår:

- Fly som kan identifieres som SK/DY.
- Fly som kan identifiseres som Airbus/Boeing

...sånt kan det jo bli diskusjoner av. ;)

-A

Jeg er ingen designer, men hva om noen av dere lager "Flyprat" i contrails med Discus` skisse som utgangspunkt. Tror det blir skikkelig råtøft.

Litt kjapp drodling fra min side:

Attachments

• flyprat1.jpg
    flyprat1.jpg
    51.8 KB · Views: 43
  • prop.jpg
    prop.jpg
    42.3 KB · Views: 51
  • prop2.jpg
    prop2.jpg
    42.3 KB · Views: 28
Her kommer et forslag, mulig jeg får tid til å sette sammen en annen idé senere. Den er noe mer fargerik, her har jeg landet på sort/hvitt.

Filer kan leveres i alle ønskede format.

Attachments

• Flyprat logo2.jpg
    Flyprat logo2.jpg
    37.9 KB · Views: 102
  • flyprat web2.jpg
    flyprat web2.jpg
    66.9 KB · Views: 148
Her kommer et forslag, mulig jeg får tid til å sette sammen en annen idé senere. Den er noe mer fargerik, her har jeg landet på sort/hvitt.

Filer kan leveres i alle ønskede format.

Likte den der også. Kanskje noe mer fargerikt?

Hva med å legge hele flyet inni firkanten og teksten bak i samme størrelse? Da har man en logo det er lettere å bruke. Bakgrunnen er fin som banner, men som logo er den vanskelig å jobbe med.

Status
Not open for further replies.
Back