Flyplasser egnet for "Mileage run"

Flyplasser - "Mileage run"

Good. Da ser jeg frem til SVG-OSL-CPH-PMI-CPH-SVG den 1. September.... I Plus.

45 minutter transfer PMI :)

Re: Flyplasser - "Mileage run"

Good. Da ser jeg frem til SVG-OSL-CPH-PMI-CPH-SVG den 1. September.... I Plus.

45 minutter transfer PMI :)

Den blir strøken :) Var på chartertur forrige gang jeg var der, men kom rett ut i avgangshallen. Generelt virker det som at de fleste spanske flyplassene (lite unntak er Alicante) er godt egnet for MR.

Den blir strøken :) Var på chartertur forrige gang jeg var der, men kom rett ut i avgangshallen. Generelt virker det som at de fleste spanske flyplassene (lite unntak er Alicante) er godt egnet for MR.

Ja det er vel nevnt tidligere i denne tråden at spanske flyplasser er gode med tanke på enkel connection. ALC litt mer oll. Men her er det også mulig (for eksempel på lørdager) å ha en litt lengre layover og heller reise tilbake via en annen destinasjon.

Bumper denne, skal tur retur Nice samme dag med 45min connection. Ser det ble skrevet at dette var vel knapt i 2013 pga arbeid. Noen som har gjort denne i det siste? Holder det?

Bumper denne, skal tur retur Nice samme dag med 45min connection. Ser det ble skrevet at dette var vel knapt i 2013 pga arbeid. Noen som har gjort denne i det siste? Holder det?

Har svart på denne lenger oppe i tråden. Har ikke prøvd selv, men kjenner flyplassen godt. Har sjelden hatt bussgate. Uansett bør det gå. Ha med boardingkort for retur. Gå rett gjennnom bagasjeutleveringen og ut i ankomsthallen. Sving 90 grader til høyre og rett fram. Etter ca 50 meter går det en trapp opp til høyre til etasjen over. Den leder rett i sikkerhetskontrollen (ikke vanlig fasttrack). Bak sikkerhetskontrollen er du rett ved gate.

Mener dette bør gå fint. Du vil sansynlig vis komme i sikkerhetskontrollen etter at køen fra ditt fly har passert. Kanskje lurt å sjekke om det er mange avganger innen en time etter ditt fly.

Har aldri opplevd lang kø i NCE, men så pleier jeg å være tidlig ute.

Innsjekking BCN

Skal på en MR til BCN på mandag og lurer på et par ting. Jeg tar ikke første flyet tilbake, men har et opphold på ca 6 timer.
Hvordan fungerer innsjekk på BCN? Kan man sjekke inn når man vil på en staralliance skranke, eller er det x timer før avgang på en spesifikk avgang?

Rekker jeg å ta en tur til byen å spise der før retur? Vil uansett ut av flyplassen for å ta en røyk, men vil helst ikke måtte vente til 2 timer før avgang før jeg kan gå tilbake til loungen :)

Re: Innsjekking BCN

Uten bagasje kan du sjekke inn med appen. Det er diger røyketerasse med bar der, så du MÅ ikke ut av flyplassen for å røyke.
Uansett, du rekker fint inn til byen for en matbit.

Innsjekking BCN

Du kan sjekke inn hele reisen t/r på forhånd og få bordingpass for hele turen skrevet ut.

Hvis trafikken inn til byen går greit så tar det sjelden over 30 min. Du har fast track (hvis du går innom innsjekkingsskranke og får voucher) i sikkerhetskontrollen som Plus så det går greit å komme inn igjen også.

Som flere sier her funker online check in, men du kan ikke sjekke inn på automat. Innsjekk åpner omtrent 2 t før avgang. Du kan ikke bruke andre Star alliance check in skranker.
Tar vel ca 40 min inn til byen med flybuss.

kan jeg få fast track voucher av hvilken som helst innsjekkingsskranke? eller så takler jeg fint å stå i vanlig security om appen funker (evt utskrevet boardingpass fra sas.no)

kan jeg få fast track voucher av hvilken som helst innsjekkingsskranke? eller så takler jeg fint å stå i vanlig security om appen funker (evt utskrevet boardingpass fra sas.no)

Du må nok innom SAS sin, men de pleier alltid å være veldig raske med å prioritere Plus/EBG så har skjelden opplevd kø der i BCN.

Problemet er da at de ikke åpner før 2 timer før avgang.

Er den røyketerassen etter sikkerhetskontrollen?

hilsen Newbie MR 'er

Er den røyketerassen etter sikkerhetskontrollen?

hilsen Newbie MR 'er

Ikke at jeg er en røyker men ja, det er to terrasser etter sikkerhetskontrollen som det er mulig å ta seg en røyk på. Når du kommer ned trappen fra sikkerhetskontrollen så skal det ligge en til høyre og en til venstre. Er usikker på om du kommer inn på begge. Men den til høyre er hvertfall åpen for scengen flights, for der har jeg kjøpt is mange ganger :)

Hvis du ser på dette kartet så er det de firkantet boksene som ligger oppe til høyre og venstre i hoveddelen av terminalen: http://www.aena-aeropuertos.es/csee...idas&ct=sala-embarque&catr=zona-embarque&pl=1

Takk for info :-)
Kanskje på tide å grave frem den gammle radiomottakeren og se på fly mens jeg venter

Last edited:

Ok på vei til osl nå og har oppdaget at jeg for første gang i mitt reiseliv har glemt passet. Jeg skal bare være på avgangsområdet på flyplassen i barcelona. Bør jeg kanselerer billetten eller går det bra? Dvs er det passkontroll på boarding i bcn?

Det kan hende at de ber om å sjekke det på BCN ved boarding. Jeg har vært en del på MR til spania, og noen ganger sjekker de, noen ganger sjekker de ikke. Aldri opplevd det på OSL. Kanskje noen andre her vet bedre hvordan rutinene vanligvis er ved BCN.

Ok på vei til osl nå og har oppdaget at jeg for første gang i mitt reiseliv har glemt passet. Jeg skal bare være på avgangsområdet på flyplassen i barcelona. Bør jeg kanselerer billetten eller går det bra? Dvs er det passkontroll på boarding i bcn?

Har blitt spurt om pass flere ganger ved boarding i BCN, gå for nødpass!

Har som mål når jeg reiser i schengen at jeg aldri skal vise pass, siden det ikke er passplikt.
Har sikkert 30+ reiser der jeg aldri har vist pass, spør de så drar jeg bare opp førerkortet har aldri vært noe problem. Dette gjelder også BCN, både med SK og DY

Back