Flyplasser egnet for "Mileage run"

Men kommer du ut igjen?

Nei, jeg reiste KRS-OSL-CDG-OSL-KRS, 3 timer stopp i CDG.

De er virkelig strenge på dette i Paris. Ganske irriterende at det finnes flere fine lounger man ikke kan bruke da SAS flyr fra satellitt 7. En halvfrekk løsning er å kjøpe en refundable billett på Lufthansa for å så kansellere etter man har passert (Har aldri prøvd dette selv, men skal funke i teorien).

God tur hjem! :)
Ut går brillefint.

Noen som vet hvordan forholdene er i Gdansk?

Hei Orhel!

Var der for noen mnd siden, og da ble man sluset rett til egen ankomst-terminal, så man måtte sjekke inn på nytt.

Nå holder man på å bygge om, så hvordan man får det når nyterminalen er ferdig aner jeg ikke.

Kim

Hei!
Er det noen som vet om forholdene for MR til GDN har bedret seg i den nye terminalen (om den er ferdig da..)?

Hei!
Er det noen som vet om forholdene for MR til GDN har bedret seg i den nye terminalen (om den er ferdig da..)?

2 ganger med sas her i det siste, en gang rett inn i terminalen og en gang rett på bagasjeutlevering, så er nok litt bingo, vet ikke hvordan transfer fungere når man kommer rett til bagasjeutlerveringen.

Kan nevne at både DUS og HAM er godt egnet for milageruns, da du kommer rett ut i avgangshall, og det er kort distanse til lounge på begge steder.

Jag har flygit mycket på Hamburg. Det händer ganska ofta att du hamnar på bussgate men flygplatsen är effektiv att byta på. Jag har svårt att tro att du skulle få problem.

Jeg fikk trøbbel en gang i HAM, flyet var noe sent inn, det ble buss...og bussen ble noe forsinket. Så da jeg kom meg bort til gate var siste buss gått og gate stengt. Heldigvis var det en lokal businessfyr som også var for sen (hadde sittet i loungen og rotet bort tiden), så etter litt krangling på tysk ble det tatt en telefon til flyet som bekreftet at de ville la oss med. Spesialbuss ut til flyet igjen for oss to... Så - er man litt uheldig kan HAM være litt trøblete (men det gjelder vel de fleste steder).

For Skyteam-nuts som meg selv, er sydfrankrike gull. Eks OSL/TRD/BGO/SVG - AMS - CDG - NCE og samme rute hjem til drøye 2k. Blir dog fort en overnatting.

Ligg unna NCE og MR! Nå reiste jeg riktig nok med DY i går, men det kunne like gjerne skjedd med et annet selskap. Da vi kom inn i ankomsthallen var allerede flyet på vei tilbake. Vi fikk bussgate. Mye sommel med glemt cabinbagasje osv. Før de to fulle bussene forlot flyet, var allerede første buss med returpax lina opp bak vår buss. Deretter skulle 180 pax stå i kø for passkontroll med 2 åpne luker. Ca 60 min fra landing til ankomsthallen.

30 min i HEL fortsatt ok ?

Ankommer til ARN og skal tilbake dit med SAS

Samme med ARN 30 min fra OSL og videre til HEL

Last edited:
30 minutter i HEL går fint, hvis du skal tilbake til ARN så er det sikkert samme flyet uansett, men HEL er uansett ganske ukomplisert.

Ligg unna NCE og MR! Nå reiste jeg riktig nok med DY i går, men det kunne like gjerne skjedd med et annet selskap. Da vi kom inn i ankomsthallen var allerede flyet på vei tilbake. Vi fikk bussgate. Mye sommel med glemt cabinbagasje osv. Før de to fulle bussene forlot flyet, var allerede første buss med returpax lina opp bak vår buss. Deretter skulle 180 pax stå i kø for passkontroll med 2 åpne luker. Ca 60 min fra landing til ankomsthallen.

Da tror jeg vi kan friskmelde NCE for MR igjen. Slutt på passkontroll innen Schengen. I alle fall var de provisoriske bodene ubemannet inn forrige torsdag og ut i dag.

Back