Flyplasser egnet for "Mileage run"

Re: Flyplasser - "Mileage run"

5 min turnaround hadde ikke vært noe problem, man skal ut og inn samme gate, ingen sikkerhetskontroll eller annet i mellomtiden.

Loungen ligger ned en trapp/heis ved gate 6. Merk at infotavlene i loungen er ubrukelig, de ble aldri oppdatert, måtte spørre dragen for info. Men har man tilgang til loungen i det hele tatt som EBG/*G? Det er en kontraktslounge, ikke *A-lounge, så man har i hvert fall ikke automatisk tilgang.

Jeg har tidligere brukt denne loungen med EBG og SK ungdomsbillett. Vet ikke om det er endringer der da...

Hah, hvem sier at TXL er bajs? Someone og jeg rakk pølse(karriwurst), check-in, sikkerhetskontroll og flyet tilbake til CPH på ca 15 min :)

Hah, hvem sier at TXL er bajs? Someone og jeg rakk pølse(karriwurst), check-in, sikkerhetskontroll og flyet tilbake til CPH på ca 15 min :)

Men dere rakk ikke det mest vesentlige, nemlig kantina! :p

Men dere rakk ikke det mest vesentlige, nemlig kantina! :p

Vi hadde rukket det, det det var lenger ventetid for Currywursten enn det hadde tatt å kommet seg til kantina og tatt en wiener der

Hvordan er standarden på Loungen? :)

Jeg har bare vært der en gang, for mange år siden. Som jeg husker, så bærer den preg av å være i "kjellern" - virket veldig mørkt der nede synes jeg. Matutvalget var ikke all verdens.

http://www.icelandair.us/information/at-the-airport/saga-lounge/

Og litt videre ned på siden finner man access rules:
http://www.icelandair.us/information/at-the-airport/saga-lounge/access-rules/

Der står det å lese, for de av dere som ikke gidder å åpne lenka sjæl, at EBG har access når den flyr med SAS eller Lufthansa. Man har ikke lov å ta med gjester. EBP har også tilgang når den flyr SK/LH, men har i motsetning til EBG, lov å ta med seg en gjest inn.

Last edited:

Jeg har bare vært der en gang, for mange år siden. Som jeg husker, så bærer den preg av å være i "kjellern" - virket veldig mørkt der nede synes jeg. Matutvalget var ikke all verdens.

http://www.icelandair.us/information/at-the-airport/saga-lounge/

Og litt videre ned på siden finner man access rules:
http://www.icelandair.us/information/at-the-airport/saga-lounge/access-rules/

Der står det å lese, for de av dere som ikke gidder å åpne lenka sjæl, at EBG har access når den flyr med SAS eller Lufthansa. Man har ikke lov å ta med gjester. EBP har også tilgang når den flyr SK/LH, men har i motsetning til EBG, lov å ta med seg en gjest inn.

Takk for info! :) Ser ut som en Ok lounge på bildene på sidene til Icelandair. Blir jo maksimum 30min der. :) Men greit med en liten påfylling for mat og drikke mellom turene!

Funker f.eks. TRD, SVG og BGO? Har vært på alle flyplassene, men har aldri tenkt på om de egner seg for MR.

Hei,

Noen erfaringer med t/r OSL -NCE - OSL med 50 minutter i mellom? Trenger litt poeng og forsøker meg på tirsdag. 7500 poeng for t/r i Plus for rett under 1900 nok. Litt Shake for at det er snaut med 50 min i Nice.

Hei House,

På intranettet til selskapet du skal reise med er det lagt inn "Warning" på NCE, ifm ombygging. De anbefaler 90 min Y/CI og 60 min C/CI. Men følg transfer skiltene, gå rett til gate og check-in der.

Hei,

Sjekket litt rundt. Tar du returen kl 1340 - via CPH er turen billigere og gir 8750 med Edelt metall.

Hei House,

På intranettet til selskapet du skal reise med er det lagt inn "Warning" på NCE, ifm ombygging. De anbefaler 90 min Y/CI og 60 min C/CI. Men følg transfer skiltene, gå rett til gate og check-in der.

Sjekke inn gjør man lettest på OSL, print ut boardingkort for tur/retur.

Mener å huske at man må helt ut i NCE, og dermed må gjennom sikkerhetskontroll på nytt, men dette skal jeg ikke garantere.

Forsøker meg på en kort oppsummering av innspill så langt:

WAW: Fungerer fint, rett inn i avgangshallen, så fungerer godt med liten tid.
HEL: Fungerer fint, rett inn i avgangshallen, så fungerer godt med liten tid.
CPH: Fungerer fint, rett inn i avgangshallen, også OK mht lounge og shopping.
ARN: Fungerer fint, rett inn i avgangshallen, også OK mht lounge og shopping.
MUC: Fungerer fint, kommer rett inn i avgangshallen.
BCN: Fungerer fint, kommer rett inn i avgangshallen.
LHR: (UK generelt), lite egnet om man har liten tid.
FAO: Lite egnet om man har liten tid.
FCO: Fungerer fint, nesten rett inn avgangshallen. OK serveringssteder.
NCE: Her må man ut gjennom sikkerhetskontrollen. Tar tid. Pt er det også ombygging på flyplassen og anbefales å sette av litt ekstra tid.
MXP: Rett inn i kjelleren, vet ikke om det er langt opp til avgangshallen.
ALC: Rett inn i kjelleren, vet ikke om det er langt opp til avgangshallen.
MAD: Fungerer fint, rett inn i avgangshallen.
VCE: Kan fungere, men må igjennom en sikkerhetskontroll.
LIN: Fungerer greit, mulighet for lounge.
AGP: Fungerer fint, ankommer nesten rett i avgangshallen, ok lounge (flaskeøl og chips), greie shoppingmuligheter..
TXL: Kan fungere, men rett ut i uren sone, og må gjennom ny sikkerhetssjekk. Lounge utenfor security.
KEF: Fungerer fint, rett ut i avgangshallen.
TRD/BGO/SVG: Rett inn i avgangshallen, så fungerer fint.
OSL. Nei - om ikke god tid.

NCE: Her må man ut gjennom sikkerhetskontrollen. Tar tid. Pt er det også ombygging på flyplassen og anbefales å sette av litt ekstra tid.
AGP: Fungerer fint, ankommer nesten rett i avgangshallen, ok lounge (flaskeøl og chips), greie shoppingmuligheter..
TXL: Kan fungere, men rett ut i uren sone, og må gjennom ny sikkerhetssjekk. Lounge utenfor security.

Som et tillegg:
MXP tar det ca 4 min å gå fra gaten, opp en etasje og tilbake til samme gate igjen. Helst går man fra flyet, til loungen og så tilbake til gaten. Tid fra gate til lounge er ca 5-6 minutter.

OSL fungerer fint dersom det er snakk om innenriks-innenriks, innenriks-Schengen eller Schengen-Schengen. Schengen-innenriks går som regel også greit uten bagasje selv med sikkerhetskontroll, det vil typisk ta like mye tid som D til A gates i CPH. Ulempen er at tidsforbruk blir uforutsigbart. Med fast-track innenriks vil det redusere tidsforbruk ytterligere for mange reisende.

Takk for bra svar! Jeg får sjekke med dem. Så på minbestillingsside at det ville koste meg 970.- å booke om til 1340.

Så spørsmålet er om jeg skal ta sjansen på at 50 min turnaround er nok i NCE - litt spenning i hverdagen må man kanskje ha.

Om jeg har sjekket inn og skrevet boardingkort for returen i Oslo, kan jeg fremdeles booke om på nettet om jeg skjønner at jeg ikke rekker det, eller må jeg kjøpe ny billett der?

Last edited:

OSL-NCE-OSL gikk fint med 50 min i mellom i dag. Det er riktig som det ble sagt her at man kommer rett ut uren sone og må inn gjennom security igjen. Kort vei å gå ut og inn igjen. Lite trafikk i sikkerhetskontrollen gav meg relativt god tid. Det hjalp at vi landet i NCE 20 min før skjema, men hadde gått greit on time også. Så ingenting til de omtalte ombyggingsarbeidene så det ble ikke en faktor.

Forøvrig fin tur, med en nydelig innflyvning langs stranden fra øst som en bonus. Merket meg at PLUS menyen var noe enklere enn serveringen jeg fikk sist jeg fløy Business fra NCE i mars.

Jeg trengte noen få poeng og 7500 poeng for denne svippturen var fin deal for meg. (Ca 1900 nok)

Last edited:
Back