Flyplasser egnet for "Mileage run"

Re: Flyplasser - "Mileage run"

AMS mangler på lista, men er så klart utmerket - rett inn i avgangshallen.
TRF: Korte avstander, men må gjennom sikkerhetskontrollen.
SVO: Uegnet - sikkerhetskontroll OG nøye passkontroll for transferpax, alt med postkommunistisk effektivitet.

Uten å ha vært der ennå ser PRG ut til å fungere fint. Transfer skal være mulig uten ny sikkerhetskontroll i følge denne videoen her:

Transfer | Vaclav Havel

Gir uansett en rapport etter MR dit i oktober.

Uten å ha vært der ennå ser PRG ut til å fungere fint. Transfer skal være mulig uten ny sikkerhetskontroll i følge denne videoen her:

Transfer | Vaclav Havel

Gir uansett en rapport etter MR dit i oktober.

Det går helt fint det. Du kommer rett ut der man boarder fra igjen og man rekker en liten runde shopping også.

Hvordan telles "Kvalifiserende fly denne perioden" hos SAS? Hvis jeg flyver BGO-CPH-MAD-CPH-BGO (Altså T/R BGO-MAD via CPH) telles dette som 2 eller 4?

Hva med TRF? Går det an å bli med på samme WF-fly tilbake til Bergen med en tid på 20 min?

Hvordan får folk flest EBG først - antall flights eller poeng? Sitter og ser på mulig MR i morgen: BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 2000,-...

Hvordan får folk flest EBG først - antall flights eller poeng? Sitter og ser på mulig MR i morgen: BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 2000,-...

Som nybegynner innen MR lurer jeg litt på hvordan folk bestiller disse disse billettene. Hvis jeg f.eks. vil fly TRD-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-TRD eller TRD-OSL-CPH-OSL-ARN-OSL-TRD så får jeg vel ikke opp slike kronglete alternativer ved å søke på SAS sine hjemmesider... ?

Hva er trikset når en skal bestille lange t/r MR med mange stopp?

Som nybegynner innen MR lurer jeg litt på hvordan folk bestiller disse disse billettene. Hvis jeg f.eks. vil fly TRD-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-TRD eller TRD-OSL-CPH-OSL-ARN-OSL-TRD så får jeg vel ikke opp slike kronglete alternativer ved å søke på SAS sine hjemmesider... ?

Hva er trikset når en skal bestille lange t/r MR med mange stopp?

Som oftest så må du gjøre separate bookinger.

Tilbake til det andre spørsmålet om hvordan folk blir EBG, så kan jeg i allefall svare for meg selv. Jeg har alltid kvalifisert på poeng, men det er fordi mine reiser går til USA et par ganger i året, booker billigste billett og oppgraderer til business med Optiontown som da gir businessopptjening (200%/225% inkl gullbonus)
Det har i allefall vært min strategi i det siste.

Jeg reiser mest mellom OSL-ARN-CPH-HEL, og alltid billigste bilett, så kvalifiseres derfor som regel med antall flights. Men som Cecilie sier, har du et par Long Hault blir det for nok poeng av det om du på en eller annen måte flyr biz.

Litt off-topic men jeg lurer nå jeg: Når Widerøe kjører disse sommerbilletene (ukesbiletter), om man kjøper en slik og flyver som bare ... i hytt og pine - telles dette som flights og får man poeng? Jeg mener, er det mulig å tjene seg opp til EBG fra EBB med å fly 40 flights på 1 uke?

Litt off-topic men jeg lurer nå jeg: Når Widerøe kjører disse sommerbilletene (ukesbiletter), om man kjøper en slik og flyver som bare ... i hytt og pine - telles dette som flights og får man poeng? Jeg mener, er det mulig å tjene seg opp til EBG fra EBB med å fly 40 flights på 1 uke?

Ja de telles. Men det gjelder bare de som ikke er anbudsruter

Avsette en uke til flyvning neste sommer da, så skal det jaggu meg bli noe... :-)

Hva menes med "anbudsruter"?

Forsøker meg på en kort oppsummering av innspill så langt:

ALC: Rett inn i kjelleren, vet ikke om det er langt opp til avgangshallen.

Har bestilt OSL-ALC-OSL på søndag. Mangler 9000 poeng. Er EBS. Ser at mange tar denne opp og ned med samme fly. Finner beskrivelsen over, men er det noen som har detaljer? Må jeg ut og gjennom sikkerhetskontrollen? Hvor går jeg?

Hvordan telles "Kvalifiserende fly denne perioden" hos SAS? Hvis jeg flyver BGO-CPH-MAD-CPH-BGO (Altså T/R BGO-MAD via CPH) telles dette som 2 eller 4?

Hei,

Svaret har du sikkert fått.

Den eneste/viktigste strekning i Norge med EBG er OSL-KRS på torsdag/fredager kl 14:55/17:00, det er så utrolig mange offentlige ansatte med "Full C" billetter som står å gnager på skranken. Da er det fantastisk å "bruke Metallet", ellers er EBG nesten ubrukelig på Nordic/Europe, fordelene kommer først på SK Intercont, da lukter det varm-mat ++ på hver eneste flygning.

Dette gjelder sikker også for øvrige "gris-grendte-strøk" EVE/TOS/BOO..

Har bestilt OSL-ALC-OSL på søndag. Mangler 9000 poeng. Er EBS. Ser at mange tar denne opp og ned med samme fly. Finner beskrivelsen over, men er det noen som har detaljer? Må jeg ut og gjennom sikkerhetskontrollen? Hvor går jeg?

Fikk ikke svar på denne, så jeg prøvde selv i dag. Til den som tar ansvaret for å ajourholde listene over byer egnet for MR: ALC er perfekt. Ut av flyet som parkerte på Gate C45. 10 meter til venstre stod et skilt med "Transfer". Opp en rulletrapp og der stod man ved gate på avgang før halvparten av pax var ute av flyet. Ikke mulig å bruke mer enn 3 min. Ingen Security.

Det er dog en begrensing. Du kan bare fly samme strekning i samme retning to ganger. Har ikke telt, men kanskje du greier 50 enkeltreiser og når gull. 2o enkeltreiser og sølv er ikke noe problem.

Det er dog en begrensing. Du kan bare fly samme strekning i samme retning to ganger. Har ikke telt, men kanskje du greier 50 enkeltreiser og når gull. 2o enkeltreiser og sølv er ikke noe problem.

Man får også poeng på bare de kommersielle rutene, og ikke på anbudsrutene.

Back