Flyplasser egnet for "Mileage run"

Re: Flyplasser - "Mileage run"

Hvilke flyplasser egner seg for mileage run? Hvor lang tid må man beregne, tips og triks, lounges, osv. Har lite erfaring selv, men desto mer behov for informasjon.

WAW - veldig grei er min opplevelse. (OSL-CPH-WAW-CPH-OSL) Hadde 40 min til disposisjon der, og selv med bussing til/fra gate var det ikke noe stress. Kom inn i terminalen rett ved gate, og gikk ned til samme buss som fraktet meg fra flyet. Hadde da sjekket inn hele reisen på OSL samme dag. Dog ingen erfaringer fra selve terminalen, da jeg befant meg der i maks 5 minutter.

1. Philadelphia 30th street,
2, Boston,Logan
Fra Europa,kan du prøve f.eks lis-gru,waw-gru.
TK har ofte veldig bra priser,f.eks fra OSL-EZE for 5700 nok,OSL-BKK i C for 10.500,hvis du har TK kort.

Naturligvis er LAX-BAH for 3 cpm og 21.000/42.000 bedre.

Last edited:

1. Philadelphia 30th street,
2, Boston,Logan
Fra Europa,kan du prøve f.eks lis-gru,waw-gru.
TK har ofte veldig bra priser,f.eks fra OSL-EZE for 5700 nok,OSL-BKK i C for 10.500,hvis du har TK kort.

Naturligvis er LAX-BAH for 3 cpm og 21.000/42.000 bedre.

Hvilken rute bruker du LAX-BAH ?

Det er dog en begrensing. Du kan bare fly samme strekning i samme retning to ganger. Har ikke telt, men kanskje du greier 50 enkeltreiser og når gull. 2o enkeltreiser og sølv er ikke noe problem.

Eksempel på rute for gull:

TRF - TRD - BOO - TOS - KKN - TOS - ALF - TOS - BGO - MOL - KSU - BGO - HAU - BGO - SKE - BGO - TRF - SVG - KSU - SVG - BGO - KSU - BGO - BOO - EVE - BOO - TRF

Og gjenta samme greia :)

Hadde MR til ALC i dag, og i motsetning til tidligere rapporter jeg har lest her på forumet, så var ikke transit mulig. Jeg tror jeg var maks uheldig: Flyet parkerte på ytterste B-gate, og det var ikke mulig å gå rett ut i avgangshallen. Måtte gå langs hele flyplassen, og når jeg endelig kom til dit transit-skiltingen hadde sendt meg satt det ingen der, og man kunne ikke komme seg gjennom der. Det betyr at jeg måtte navigere meg ned, ut og opp (noe som for meg som førstegangsbesøkende på denne flyplassen gjorde meg nervøs, heldigvis gikk jeg rett hele veien) og gjennom security som var uten kø og igjen gå fra ene enden av flyplassen til andre enden av flyplassen. Hjelp selvsagt også at det ble boardet tidlig.

Om det å ikke nå flyet gjorde meg nervøs, så var det også noe i det at returen var en separat bestilling, altså var det ikke noe SAS som ville sikre hjemreise uansett. Rakk det heldigvis akkurat etter perfekt navigering og en god del løping.

Tror dette var et worst-case scenario, men er du uheldig og møter kø i security, blir stoppet for fullsjekk eller lignende, så kaaaan det hende at det går skjeis. Vær forsiktig med MRs hit... ;)

Hadde gledet meg til å besøke en ny lounge, men det rakk jeg ikke. Forhåpentligvis får jeg tatt det igjen en annen dag.

Hadde ALC på Lørdag. Stort sett samme opplevelse, transit gjennom tomme korridorer, ned til bagasje utlevering, ut og opp to etasjer, gjennom security og løpe til gate. Ventet vel 3 minutter til det var boarding.
Hadde sett frem til lounge, men men ikke denne gang.

Ellers... menyen ombord er jo ikke mye å skryte av da....

tamtamm: fløy du fra Oslo? Jeg var på den flighten, og så det var to-tre passasjerer som gikk gjennom én dør før denne ble stengt og en annen ble åpnet. Jeg kom derfor, i likhet med forrige gang jeg var i ALC, rett ut i avgangshallen.

Dagen etter (i går, søndag) så jeg som TrAnxZ skriver at alle passasjerene ble sendt ut uten å komme rett inn i avgangshallen. Det virker nesten litt tilfeldig hvor man havner. Vi kan vel derfor si at ALC i utgangspunktet er egnet til MR, men at man kan ha uflaks.

Ja hadde SVG OSL ALC OSL SVG.
Det var 2 som forsøkte å gå opp mot gaten, men den var låst. Jeg fulgte transit skilting, gjennom en tom pass kontroll osv.
Så det var noen dører på venstre side rett etter jeg kom inn fra gate, sto ingenting om transit på dem så sjekket ikke, men er jo mulig at det var trapp der opp til etg over og gate....

Jeg lurer på noen kan hjelpe meg å finne ut økonomisk sett den billigste måten å bli gull på
min kvalifiseringperiode gikk ut 31 mars og nå må jeg begynne på nytt og per dags
dato har jeg 11740 poeng er det "bare" å tjene opp ca 40000 poeng så blir jeg gull ?
håper noen kan hjelpe meg med å finne en billig løsning for en "fattig" student ;)

edit:
glemt å skrive at avreiseflyplassen min er TRD

Last edited:

Å reise i PLUS til Spania er en god start. Ofte gode priser til BCN/ALC på lørdager og tirsdager.

Er Genève en flyplass hvor transfer går greit? Inn og ut med samme fly.

Noen som har erfaring med umiddelbar turnaround på ATH, funker det fint? Antar det er en del som skal på MR dit nå i slutten av mai/juni pga kalendertilbudet.

Noen som har erfaring med umiddelbar turnaround på ATH, funker det fint? Antar det er en del som skal på MR dit nå i slutten av mai/juni pga kalendertilbudet.

Hei!

Var på MR til ATH i mars. Kom inn med Køben-flyet og skulle tilbake til ARN. Alle fly var i rute og hadde totalt 1t 15 min i ATH. Sammenhengende reise, sjekket inn på alle flights.

For det første: Du blir ikke sluppet ut i avgangshallen. Det stod en dame for å hjelpe transit-passasjerer ved ankommende gate, og svarte: "Only 1 hour connection time?!".
Litt stresset, ja.

Du går ned en trapp, hvor baggage claim er en vei og transfer er en annen vei. Gikk selvsagt mot transfer. Her blir det sjekk av boarding pass. Prøve først mobilt boarding pass. Det lyste rødt. Den ansatte sa at det ikke funket og ville sende meg ut for å sjekke inn på nytt. (Det hadde jeg ikke tid til!). Jeg hadde også på papir - og jøss, det fungerte!

Deretter kom jeg ut i en hall - og måtte gjennom ny boarding pass kontroll før en sikkerhetskontroll. Ingen kø her heller.

ATH er uoversiktlig. Følg skilting, spør ansatte og vær rask til security (i tilfelle kø). Husk å få printet ut boarding pass for hele reisen på avreiseflyplassen. (Hvis du kun har på mobil må du kanskje helt ut.)
Følges disse tips rekker man det fint :)

Last edited:

Takk for god info, Star Flyer. Det er nok en god del som har ATH på MR-programmet sitt nå i mai ;)

Noen her som har forsøkt seg på GVA? Ser at det var en del som skulle der i forbindelse med billettene til 299-, hos SK. Funker det å dra avgårde med den samme maskinen man kom inn med :-)? Noen?

Jeg er i Geneve as we speak! Du kan ikke gå rett ut i avgangshallen, men du må ned en trapp, gå noen meter, og deretter gå opp en ny trapp, som tar deg tilbake til gatene.

Alle SK flightene er ved A (1-10) gatene, så du må ikke gå langt i det hele tatt.

Hvis dette skulle faile, brukte jeg kanskje 10 minutter ut av terminalen i dag, og 10 minutter inn til gaten igjen (Inkludert 5 min i sikkerhetskontrollen). Flyplassen er ikke veldig stor!

Attachments

• photo (4).jpg
    photo (4).jpg
    58.9 KB · Views: 424
Last edited:

PettR: Fantastisk med en oppdatering live fra GVA! Kommer du forresten inn med en maskin og reiser tilbake med samme :-)? Og ikke minst, fikk du alle avgangene på samme boardingkort? Setter stor pris på svar fra deg!

Last edited:

Kom inn fra CPH med en A319, og reiste videre til ARN med en 737 :)
På boardingkortet fikk jeg OSL-CPH, CPG-GVA og GVA-ARN. Men ikke ARN-OSL!
Det ble fikset lett i serviceskranken på ARN :)

Noen som har erfaring med PMI som MR-flyplass? Blir man ledet ut i avgangshallen? Eller må man en runde i sikkerhetskontrollen?

Back