Originally posted by tiemand
Uenig. Hastigheten på Q400 er av marginal interesse siden både Q400 og ATR er fly som primært benyttes på kortere strekninger.
ATR72 har for lengst vunnet kampen, noe salgstallene forteller alt om.
osty:
Originally posted by Captain Caveades
Embraer ERJ195 hadde vært toppers
Originally posted by MD11
MEN når det gjelder kabininteriør ligger ATR langt foran. Mye mer "robust", skrangler ikke og ser mer innbydende ut.
Originally posted by krsvg
ser ingen andre turboprop fly som kan erstatte q400..... atr er en UPRAKTISK maskin....
så d jeg tror er:
1. nye utgaver av q400 til wf og sk, eller
2. flere 300-maskiner, eller
3. jet fra bombardier.
Originally posted by Dag Johnsen
Heisann,
Naa har jeg ikke fulgt med paa allt som foregaar med denne Q400 bestemmelsen, men hvorfor skal Wideroe bytte ut disse flyene...?
Er det ikke allerede bekreftet at det siste problemet var en blokkert retur hydraulikk munning som gav de "Gear Unsafe" indikasjon og har ingenting med de to foerste problemene...?
Dag
Originally posted by Egil
3. Jet i WF = Urealistisk ifølge en bekjent som flyr i SAS*.
* Ta dette med en klype salt da, men det var vist et ultimat krav fra flygerforeningen i SAS at WF ikke skulle få fly jet... Måtte le da jeg hørte det, men hva skulle ikke en sterk forening klare å presse fram av "avtaler" når de har sterk makt!!
Silver winner Tyrolean was commended by the judges for its innovative technical and operational achievements as well as for the achievement of a scope clause arrangement with Austrian Airlines, allowing Tyrolean the operation of all aircraft up to 110 seats.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.