Flydagen Kjeller 2012

Det pleier jo sjelden å bli fullt der, men det er klart, hvis alle skal dra med bilene sine opp dit så blir det fort trangt om plassen...

Glem ikke at dette har blitt annonsert overalt , radio aviser etc...kommer selv på beina og gjør det beste ut av det... Vurderer myra like ved starten av 30... De har fjernet skauen der...

Joda, her har det vært liv i dag. Først ca. 11.40 stakk DC 6'ern avgårde og foretok en lav overpass av downtown Lillestrøm. Tok akkurat da tog til Oslo og så den ikke lande.

Senere passerte jeg med bil Kjeller ca kl 1600 men så den ikke. Allerede da var omtrent alt av parkering tatt. Maange småfly parkert. Aner ikke om disse bilene drar hjem i kveld.

Tør å si , glem bilparkering på flyplassen. Jeg rusler på beina. Bor right base 30.

Vil selv satse på swampen like før start av 30.

Var en tur på Kjeller i dag, håper på litt triveligere vær i morgen, kaldt som juling og sterk vind. Var ikke så mye som skjedde, og da vi dro rundt klokka 1900 var det fortsatt endel deltakere som manglet, satser på at de kom i løpet av kvelden eller i morgen tidlig.

Da sitter jeg på toget fra Vestfold til Lillestrøm. Fint vær her med sol og skyer. Glemte feltstolen, men greier bieber fansen å stå oppreist en hel dag kan ikke jeg være noe dårligere. Siden det stod at storgata ville bli stengt betyr vel det at jeg som spaserer også må ta omveien? Jeg lurer på om spotterområdet er på andre siden av rullebanen ved VGS?

Noen som har oversikt over hvilkne frekvenser som skal benyttes under showet utover 119.100 og 123.450 mhz ??

Jan

En liten aperitif til de skikkelige foto som sikkert kommer senere:
(Og takk til Nedre Romerike Flyklubb som har link til webcam,
og som gjør at en entusiast kan sitte 50 mil unna og følge med.
Riktignok uten lyd, og uten det meste som foregikk i lufta)

Kjeller201203bbb.jpg

Kjeller201203eee.jpg

Kjeller201203ggg.jpg

Kjeller201203jjj.jpg

Kjeller201203kkk.jpg

OG husk: Spottere utenfor gjerdet må altid være forberedt på angrep:D
Kjeller201203iii.jpg

Startert grått og trist, men da sola sakte med sikkert snek seg fram ble det til slutt et veldig bra show. Selvfølgelig toppet med DC6 og et fantastisk display av F16

Flott display av Eskil i dag, bilalarmer gikk av på vollen under fast passen hans :D

Noen som vet hvorfor både Lightningen og DC-6 var i lufta bare noen få minutter hver?

Flott display av Eskil i dag, bilalarmer gikk av på vollen under fast passen hans :D

Noen som vet hvorfor både Lightningen og DC-6 var i lufta bare noen få minutter hver?

P38 fikk ifølge speeker utløst en brannalarm ombord. Og sluttet derfor så fort sitt pass. DC6 fløy jo noen runder, men er vel nokså begrenset hva man kan gjøre mer med et slikt fly. Så kanskje derfor det ikke varte lenger.

Ellers flotteste maskiner var DC6 og Eskilds F16. Men kuleste å få se var muligens AN2, et skikkelig monstrum og kult og se i luften.

Men hva tenker forsvaret på, etter sesongen skal Eskilds F16 få tilbake sin kjedlige grå farge. Det måtte da være mulig å la maskinen beholde sine nasjonalfarger. Den er jo så nydelig.

DC6B var praktfull. Beveget meg til enden av swampen og hadde topp utsikt.. Blank og fin og lyden da....:thumbup:devot: får vel aldri se noe slikt close-up noensinne igjen.. Og det gjelder også Catalinaen... Selv om en drar på andre flyshow i verden er det sikkert umulig å være så nære dem som i Storgata i Lillestrøm final 30... Kloss til touchdown. Man var jo bare 60 m maks fra flyene ...

Originally Posted by AggTouchdown
Flott display av Eskil i dag, bilalarmer gikk av på vollen under fast passen hans

Som alt er nevnt fikk P-38 fire warning på et motor, DC måtte vi kutte for at F-16 skulle treffe sin tilmålte tid i TMA, da COMAO ble forsinket.

Back