Flydagen Kjeller 2012

Det står "wind-down-dispalys og rundflyging". Men har alle lov til det iht de nye reglene? Det hadde vært kult med en DC-6-tur :D

DC 6 hadde vært gøy igjen, har hatt DC 6B med BU og NB DC 6A ( husker jeg gærnt med denne "A" en ? ). Det var feeder til CPH. i forbindelse med Caravelle videre... Har det i loggboka..

Hvem her inne er det som tar turen til Kjeller på søndag? Hadde jo vært artig å si hei, jeg kommer nok til å stå på vollen bak Skedsmo vgs. mesteparten av dagen sammen med madammen, Jerry og et par andre karer.

Hvis noen er i nærheten nå så løp ned til Kjeller..

Super Hercules C-130J lander på Kjeller tirsdag 29. mai kl 1630 med
skroget og motoren til Gloster Gladiator 423 ombord etter en
treningstur til England.
Hercules-maskinen blir fulgt av to Vampire jetfly, det første jetflyet
som ble brukt i Luftforsvaret.
Per Waaler var på siste oppdrag med 423 og fløy rekognosering ved
Gardermoen 23. april 1940.
Det blir gjensyn med flymaskinen etter over 70 år. Han tar imot
maskinen på Kjeller sammen med Wilhelm Mohr.

Er det noen av dere som er godt kjent på Kjeller som kan bidra med noen gode tips til parkering? Helst i en avstand som gjør det mulig å bære med litt fotoutstyr uten å bli helt utslitt og med x antall gnagsår?
Og videre: har noen av dere gode tips til hvor det er best å filme under air showet?
Værprognosene er vel ikke de beste desverre.
per-k

Er meget kjent, men tviler på at det er mulig å parkere lovlig noen steder bortsett av senter i Lillestrøm. Men da bør du være tidlig ute...

Er meget kjent, men tviler på at det er mulig å parkere lovlig noen steder bortsett av senter i Lillestrøm. Men da bør du være tidlig ute...

Vil det ikke være parkerings mulighet på Kjeller flyplass slik det var på flydagen i fjor? Eller er parkeringsplassen der stengt denne gang?

Har fått høre at Red Bull skal ankomme ca. 15:00 i dag. Noen som har mer info evt. vedr. andre fly som skal komme fra fjern og nær?

Trygve

Får tårer i øyene... DC 6 fløy lavt over huset mitt en runde og og landet på Kjeller for et minutt siden... Det var første flyet jeg var pax ombord i BU DC6B juni 1967...:up:

Nei, men for dager nå har jeg beundret de to Vampirene som har nydelig tett formasjon. Samme med Tiger Moth..

I dag var også dukket det opp to F16. Vet ikke om ene var den "malte".. Lurer på om det var to andre...

Edit: Den "malte" har underholdt meg hver dag , helt topp"

Last edited:
P 38 Lightning har hatt det gøy over Lillestrøm, landet for to minutter siden.. Herlig, har sett mye fra WW2, men ikke den...:up:

Ich kome, er lett gjenkjennelig siden jeg får låne Boratdrakten til Vidar :colgate:

Hvor tidlig er det man må være der søndag for å få en kurant plass på motsatt side?

Back