Hei! Gled dere til pappapermen i Florida. Det er et flott valg
Er selv pappa til 2 små som allerede i en alder av 3 1/2 og 2 1/2 år, har vært både i USA, østen og midtøsten flere ganger. Det har aldri vært noen problemer what so ever

Nøkkelen til en vellyket tur er god planlegging, og minst mulig stress. Stresser dere, vil minstemann garantert bli urolig også. Så planlegg med gode tidsmarginer.
Når det kommer til USA så kan jeg som flere her allerede har gjort anbefale CO fra Oslo. Jeg bruker selv alltid denne ruten, da den er raskest og fører til minst mulig stress for alle parter. Skal selv over til MCO igjen i september og CO er da førstevalget.
Det å gjøre unna den lengste turen på natterstid er bare tull når du skal vestover. Oslo og Orlando har en tidsforskjell på 6 timer, hvilket gjør at når dere kommer til Orlando på sen ettermiddag så vil det være naturlig leggetid for minstemann uansett. Dette har aldri vært noe problem med mine. På vei hjem igjen er det nattflygning og minsten vi da sovne uansett, og våkner til "normal" tid igjen ved landing i Oslo. Dere vil dog noen dager etter hjemkomst ha litt urolige netter, da de minste faktisk også blir litt påvirket av jetlag.
Som nevnt så har CO ett bassinett feste ombord på sine 757, og det er på rad 8. Denne bassinetten er stor, og skal ha god plass til minsten på 8 måneder. Snakk med Thomas på forumet. Han har gode kontakter i CO på OSL.
Hva bør dere ha med til flyturen?
*Bleier, våtservietter og skift til minsten. Ta gjerne med ett skift mer enn du tror du trenger.
*Mat (Små matglass) og melk (Nan kartonger) er ett must. Litt knust frukt på glass er også alltid en vinner. Dette er det ingen problem å få igjennom sikkerhetskontrollen, hverken her eller i USA. Husk bare på at de er i orginal emballasje.
*Paracet stikkpiller 125mg og Rhinox nesedråper er også lurt å ha for hånden. Mange små har innimellom litt væske på mellomøret, og under trykk gjør dette vondt. Er de litt tette i nesen også, vil dette gjøre det værre. Gi da minsten nesedråper ca 20 minutter før avgang og ca 20 minutter før nedstigning på flyturen. Paracet bruker dere som smertestillende, og den har en enorm effekt på så små. Dette er det heller ingen problemer å få igjennom sikkerhetskontrollene.
*Noen leker minsten synes er spennende er også lurt å ha for hånden, men ta ikke med hele lekekassa
*En paraplytrille av den litt mer solide sorten er også å anbefale å ha med. CO har gate delivery på dette, og de blir faktisk behandlet pent
*Ved immigration etter ankomst pleier de som regel å være flinke med å slippe barnefamiliene fort igjennom køen. Det har skjedd hver eneste gang jeg har reist med mine små. Altså mindre stress
Opphold i Florida? Regner nesten med at dere skal ha ett fast tilholdssted i Orlando området, og reise litt rundt. Leiebil er jo ett must "over there".
Gå da inn på
www.touchdown.co.uk og klikk på linken "Other benefits" Scroll så ned til du kommer til Affordable car hire's link og trykk på den. Tror ikke du finner billigere leiebil i USA med alt inkludert. Velg biltype minivan. (God plass og det vil dere trenge) Regner med at dere tar med eget barnesete til minsten.
Hus eller leilighet? Vel jeg booker alltid hus. Hvorfor? Eget svømmebasseng og jacuzzi er jo liksom litt ok da

Men husk på å få oppvarmet basseng! Koster noen kroner ekstra, men er verdt det

Hus leier dere også igjennom "Touchdown". Her er det da snakk om 1/3 av prisen du betaler vanligvis for ett hus på det åpne leiemarkedet. Husk bare på å ta første natten på hotell ved ankomst Orlando. (Vet om ett flott hotell rett ved MCO Int'l) Dere slipper da trøtte og slitne å kjøre rundt for å finne nøkkler, kjøpe mat osv. Ta dette dagen etterpå etter en god natts søvn. Hvor alle tre er våkne og opplagte
Hva med mat, klær osv?
I florida finner du Walmart, Publix og Walgreens på ett hvert hushjørne. De har alt dere vil trenge til minsten fra A til Å. Huggies bleier og våtservietter er billig, og har god kvalitet. Kjøp gjerne en pakke badebeleier også. Det gjør det enkelt når dere skal bade. Så ikke less ned kofferten med hundrevis av bleier. Dere vil trenge den plassen til andre ting

Mat sa du? Butikkene har egne reoler med barnemat for alle aldre. Velg og vrak!! Billig er det også
Håper dette kunne vær til litt hjelp

Har masse mer å komme med, men da blir jeg vel sittende her til i morgen

Ta gjerne kontakt på PM slik at vi kan evt ringes. Så skal jeg komme med mange flere tips om Orlando og Florida generelt
God tur!!
DYA