• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly-kjedebrev... (egne bilder - del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Fly-kjedebrev...

En prop på N register, denne også tatt på HER .
LGIR44.JPG
 
Re: Fly-kjedebrev...

Da fortsetter vi med Handley Page HP-137

G-BBYM.jpg


Men Jetstreamen kom for sent for å redde Handley Page, og i mars 1970 ble det frivillig oppbud etter 61 år i bransjen.
 
Re: Fly-kjedebrev...

Og begge de var S2B-varianten til RAF. RN brukte S1 og denne er fra litt lenger ned i gata på Newark. De eneste andre som brukte Blackburns beist var South African Air Force fra den tiden de også kalte seg Suid-Afrikaanse Lugmag.

Her sett bakfra med rimelig kraftige luftbremser

BuccS1.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top