Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter

MartinL

ScanFlyer Dusty
Kom over denne!

12 ukentlige + Air Finland sine avgange, sukk..... gid det var Osl!

http://www.ilmailulaitos.fi/hel_pressrelease?id=60817

Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

Originally posted by MartinL

Kom over denne!

12 ukentlige + Air Finland sine avgange, sukk..... gid det var Osl!

http://www.ilmailulaitos.fi/hel_pressrelease?id=60817
Hadde vært fornøyd med 3-4 ukentlige avganger til Bangkok fra OSL jeg...

ja snakkes da, men hvordan i all verden klarer de dette? neppe bare finske pax.

Mye feederpax inn til HEL. Dessuten har den syvende MD11 nå ankommet HEL. Den kom fra RG da de ikke forlenger leasingavtalen på kjerra. Får reg. OH-LGG. Under utrustning til AY standard for øyeblikket.:cheers:

Har charterselskapene kjøpt et visst antall seter på disse avgangene?

De hadde vel såvidt jeg husker 10 ukentlige i fjor, så det er vel ingen dramatisk økning. Men moro at de får det til!

2 daglige MD11 avganger fra en relativt mindre storby som HEL er jo fantastisk. Det viser at det går an å satse interkontinentalt fra slike markeder også.

Gid det var OSL som fikk noen avganger til BKK og andre fjerntliggende strøk. Håper vel også at det kommer flere langruter fra OSL etterhvert viktig for regionen vår og dens attraktivitet i konkurranse med andre.

Noen som vet hvordan Finnair kan tjene penger på denne ruta når ikke SAS klarer det selv med fulle fly? Finnair har jo alltid vært kjent for å ha billige billetter til BKK.

BF:cool2

Originally posted by Bizflyer

Noen som vet hvordan Finnair kan tjene penger på denne ruta når ikke SAS klarer det selv med fulle fly? Finnair har jo alltid vært kjent for å ha billige billetter til BKK.

BF:cool2
Man hører meget om at SAS skal omkostninger ned på AY niveau - så mon ikke svaret ligger i lavere omkostninger - ekller i anderledes bogføring!:naughty:

ja snakkes da, men hvordan i all verden klarer de dette? neppe bare finske pax.
Min mor og hennes samboer var i Thailand med Finnair for noen uker siden,og de fortalte at maskinen fra Helsinki til Oslo var stappfull,og ca 90% var folk de hadde sett på flyet fra Bangkok til Helsinki..Og en kompis av meg dro på en 2 måneders ferie til Thailand sist fredag(lucky bastard:smokin ),og hvem skulle han fly med,jo Finnair selvfølgelig!!

Thai er klare fra Oslo - men først må prisene opp og da vil jo ikke nordmenn fly non-stop alikevel!

Selvfølgelig vil nordmenn fly nonstop,men vi skal vel ikke betale mer enn feks svensker og dansker for å fly med Thai til Bangkok??

Men jeg skjønner ikke dette. Hvorfor er betalingsvilligheten så mye større fra CPH og ARN da?

Skulle da tro at Thailand og Thai tiltrekker seg i stor grad denne type pax!

Det der med Thai og OSL tror jeg er vel så mye politikk som noe annet,og mon tro om ikke deres Star partner har en finger med i spillet her..Er vel sannsynnligvis SAS som taper mest hvis Thai begynner å fly på OSL..

Originally posted by amatør

Det der med Thai og OSL tror jeg er vel så mye politikk som noe annet,og mon tro om ikke deres Star partner har en finger med i spillet her..Er vel sannsynnligvis SAS som taper mest hvis Thai begynner å fly på OSL..

Der sier jeg med 100% enig i din teori! De har her en mulighet til å entre et marked med sikkert belegg og INGEN direkte konkurrenter!

Originally posted by amatør

Der sier jeg med 100% enig i din teori! De har her en mulighet til å entre et marked med sikkert belegg og INGEN direkte konkurrenter!

Men de vet hvor mange med Norsk Pass som sitter på kjæra fra CPH....

og på kjærra fra Helsinki, Amsterdam med fler......

Hvordan kan SAS tape mer enn det de gjør på BKK? Og kutter SAS all flyvning til BKK som de jo truer med - nekter de nepe en partner å fly fra Oslo... Tror ikke partnere i Star har så mye å si...Thai fikk jo plutselig en konkurrent (SIA) inn i alliansen og de flyr definitivt også som konkurrenter...

I tillegg så tror jeg norske turoperatører kjøper opp mange billetter til den billigste prisen fra CPH og ARN og dette kan ikke konkurrere med et helt fly fra Oslo...

Selv med kostnaden av å føre de over med et SAS fly til CPH eller ARN før ombordstigningen i et Thai fly?

Jepp... Og dette har jeg selv hørt sjefen i Thai Norge si under en middag...

Back