Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter

Replying to Topic 'Finnair med 12 ukentlige til Bangkok i vinter'

OSL er skuffende daarlig naar det gjelder interkontinetale avganger. Selv Belfast faar jo en 757-200 fra Continental. Riktignok kan vi skilte med ferske fettere engang iblant med PIA:pissed

Bare vent til Oslo har fått et par nye avganger så kommer distrikts Norge til å kreve det samme...:nor

og igjen spør jeg da hvorfor, ikke for å provosere, men for å finne ut av noe jeg lurer mye på.

Er betalingsvilligheten så mye mindre fra Osl enn ARN og CPH at det lønner seg å frakte pax fra Osl til de to Thai betjente skandinaver?

Er avgiftsnivået for høyt?

Flytiden for lang? (isåfall ikke mye lenger enn CPH)

Er det flere business pax fra ARN og CPH enn Osl?

Eller er det rett og slett bare kostnadene ved å starte opp en slik rute som gjør at de heller velger å benytte seg av dagens ordning og heller øke på ARN og CPH i takt med flere norske pax.

.....en ikke ubetydelig del av Finnairs suksess med Internationale ruter, skyldes at de kan konsentrere seg om en - 1 flyplass.....og pussig er det de av dere som roper hoeyest paa at SAS skal foelge Finnair, er de foerste til aa kreve at SAS splitter I.C. ennaa mere og inkluderer Oslo ogsaa....i realiteten dreier det seg om enten eller....

Air France f.eks. (som har et meget stort Intercontinentalt rutenett, med svaert gode oeknomiske resultater) kjoerer beinhardt paa at all Intercontinental trafikk rutes via CDG...Lyon, Nice og Bordeaux har lenge oensket seg non-stop ruter...men AF staar paa at det blir for dyrt aa splitte operasjoner.....

Nå var det vel mer snakk om Thai og Bangkok rute fra Osl enn "never ending story" om lokaliseringen av SAS intercont.

Tja... Du bringer også inn SAS MartinL....

Det storste problemet til OSL naar det gjelder langruter heter nok SAS International og der er det en gjeng egoistiske dansker som styrer. Det burde vaere grunnlag for baade ewr og bkk rute fra osl og kanskje til andre steder ogsaa. Det beste ville vaere at SAS International ble delt mellom SAS DK og SE og SASBraathens fikk fly sine egne langruter. Drommen her maa jo vaere en liten flaate av 787 om noen aar:D

Originally posted by Someone

Det storste problemet til OSL naar det gjelder langruter heter nok SAS International og der er det en gjeng egoistiske dansker som styrer. Det burde vaere grunnlag for baade ewr og bkk rute fra osl og kanskje til andre steder ogsaa. Det beste ville vaere at SAS International ble delt mellom SAS DK og SE og SASBraathens fikk fly sine egne langruter. Drommen her maa jo vaere en liten flaate av 787 om noen aar:D

Vi styrer det med hård hånd! :love

Med en vekst på over 10% på den internasjonale trafikken på OSL i 2005,så er det vel der det største potensiale ligger i framtiden.Og det største potensiale utenfor Europa er i særklasse USA med over 500000 reisende mellom de to nasjonene årlig og sør-øst Asia med 80000 reisende til Thailand,+mange reisende videre til Australia,Singapore,Indonesia/Bali,Malaysia mm,+buken full av norsk laks,så er det klart at det er butikk å fly denne strekningen noen ganger i uka..Og den der med at prisene må opp kjøper jeg ikke,Thai flyr bla til Athen og Madrid og ingen skal komme å fortelle meg at grekere og spanjoler er villig til å betale mer enn nordmenn for å fly til Bangkok..Dessuten besøker langt færre grekere enn nordmenn Thailand årlig,og det virker litt merkelig at de da flyr til Athen og ikke OSL...

Som nevnt over er det definitivt grunnlag for baade osl-ewr og osl-bkk ruter fra osl, selv om man ikke kan bruke for store fly. Dessuten burde det ogsaa vaert grunnlag for osl-ord og osl-nrt noen ganger i uken. Fly paa rundt 200pax men med storre cargo kapasitet enn 757-200ER burde vaert ideelt her.

Originally posted by amatør

.Dessuten besøker langt færre grekere enn nordmenn Thailand årlig,og det virker litt merkelig at de da flyr til Athen og ikke OSL...

Imidlertid er det en enorm gresk koloni i Australia, og det er nok dette klientellet TG er ute etter ...

Originally posted by amatør

Med en vekst på over 10% på den internasjonale trafikken på OSL i 2005,så er det vel der det største potensiale ligger i framtiden.Og det største potensiale utenfor Europa er i særklasse USA med over 500000 reisende mellom de to nasjonene årlig og sør-øst Asia med 80000 reisende til Thailand,+mange reisende videre til Australia,Singapore,Indonesia/Bali,Malaysia mm,+buken full av norsk laks,så er det klart at det er butikk å fly denne strekningen noen ganger i uka..Og den der med at prisene må opp kjøper jeg ikke,Thai flyr bla til Athen og Madrid og ingen skal komme å fortelle meg at grekere og spanjoler er villig til å betale mer enn nordmenn for å fly til Bangkok..Dessuten besøker langt færre grekere enn nordmenn Thailand årlig,og det virker litt merkelig at de da flyr til Athen og ikke OSL...

Prisene maa opp, det er det ingen tvil om, og her foelger begrunnelsen (som er basert paa 4 aars arbeide med aa aapne en rute fra Seattle til Paris). Det foerste som skjer naar en ny nonstop rute aapnes, er at markedet gaar fra aa vaere Sekundaert/Tertiert til Primaert....og med Thai som eksempel, vil nok en nonstop rute Oslo Bangkok basere seg paa en stoerre andel solgt i Norge, jeg vil gjette paa 65-70% andel i motsetning til Continental som jeg gjetter ligger pa 50% solgt i Norge.

At maa prisene maa opp, som Thai selv sier, kan vi jo ogsaa se av CO, de har lagt seg paa hoeyere gjennomsnitt priser enn hva som var/er tilgjengelig i markedet. Et godt eksempel er forumets egne medlemmer, meg selv inkludert, kun 20% av oss har valgt CO paa vei til eller fra USA, og for meg var det kun snakk om pris...noe jeg gjetter paa at gjelder for de fleste av oss....

Oslo har i likhet med Seattle svake sekundaer markeder, mens det var et solid trafikkgrunnlag Paris-Seattle-Paris, var Portland, Vancouver og Anchorage for svake som sekundaer markeder...jeg vil tro at Thai ser paa og prissetter hele Norge som Primaer marked....det vil si at seklundaer markedene bli svaert svaert svake, noe som var nok til at Paris Seattle ikke ble aapnet.....Cargo var ogsaa svaert solid i fra Seattle, med verdens stoerste Internet"butikk" (maalt i omsetning) 500m i fra flyplassen....med leveranser over hele verden.....

Originally posted by EB

Tja... Du bringer også inn SAS MartinL....

men ikke lokaliseringen av SAS intercont. Da blir jo tråden stengt må du vite;)

Logisk er det vel lettere og mer økonomisk å øke på eksisterende destinasjoner enn å opprette en ny, ja de ville klart å fylle opp flyene glatt fra Osl, men det ville fortsatt vært flere kostnader rellatert til en oppstart og drift. Så lenge SAS tilbyr yppelige forbindelser fra Norge til CPH og ARN tror jeg med en tåre i øyekroken at Thai er lengre unna Osl en vi liker å tro!

Men den dagen Emirates eller andre skulle starte opp tror jeg det blir svart..........

En i ledelsen ved Orkideekspressen reisebyrå sier at de alene fyller opp to jumboer i uka til Thailand..

en jumbo blir vel kanskje litt i overkant, men de fleste selskaper i verden ville greid aa faa en 330/764/772 til aa gaa i lonnsom drift paa ruten osl-bkk

en jumbo blir vel kanskje litt i overkant, men de fleste selskaper i verden ville greid aa faa en 330/764/772 til aa gaa i lonnsom drift paa ruten osl-bkk

Så læs dog hvad DC8-63 skriver!!! Er det så svært at forstå??

Hvis det var så enkelt som du siger var der vel BKK-OSL flyvninger nu!

Enig med Jens - hør efter hvad der bliver sagt!

SAS kan jo ikke få ruten CPH-BKK til at gå med overskud, så hvorfor skulle de kunne få økonimi i OSL-BKK - Thai kan måske, men bliver det så på bekostning af økonomien på CPH/ARN-ruterne? Sandsynligvis og de er de næppe interesserede i...

Litt tilbake til Finnair....

Noen som har sett reklamen deres på OSL....øverst i trappa fra flytoget....har hengt finnair der lenge, men nå er den med bilde av de nye business setene....med noe sånt som....."de første liggestoler i skandinavia" eller noe sånt.....et lite spark til et visst selskap....Finnair er tøffe de!

Det snakkes mye om OSL-Thailand rute, men vi har jo nettopp dette. Både MyTravel og Novair flyr charter til HKT direkte fra Oslo, og disse spiser rimelig mye av Thailandstrafikken. Det gir prispress og er nok en del av årsaken til at det ikke går direkte rutefly til BKK.

Originally posted by PP

Thai kan måske, men bliver det så på bekostning af økonomien på CPH/ARN-ruterne? Sandsynligvis og de er de næppe interesserede i...

:naughty: Så derfor kommer jeg aldri til og fly Thai til Thailand.Jeg er heller ikke interissert og fly med et selskap som gir blaffen i Norge.
Det er måte på hvor dumme vi er.Thai kan øke til det dobbelte på CPH/ARN men jeg håper det ikke bli med hjelp av Nordmen.

Back