Finkenwerder "factory tour" spørsmål

L1011-500

ScanFlyer Silver
Airbus "factory tour" spørsmål

Hei alle sammen!
Er det noen her som har vært på en slik "factory tour" på Airbusfabrikken i Hamburg? Er dette noe som kan anbefales?

Og hvordan er spottermuligheten rundt Finkenwerder?

Setter pris på svar :)
 
Last edited:
Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Er det noen på dette forumet som har vært på omvisning på Airbus fabrikken i Hamburg? Jeg og kjerringa skal på omvisning neste torsdag. Vi har klart å få betalt. Vi var nødt til å benytte PayPal, det var ikke mulig å betale direkte med Mastercard. Vi har sendt inn diverse opplysninger om oss. De er visst veldig nøye med å vite hvem som vil være i Hamburg, da G20 møtet starter dagen etter. Hvordan er parkeringsmulighetene ved fabrikken? Er det noen praktiske ting det er viktig å vite eller være forberedt på?

I fjor var vi i Sinsheim og så på Concorde og Tu 144 Concordski og 747 og Buran i Speyer. I år blir fabrikk besøket hos Airbus, sommerens "fly opplevelse"
 
Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Er det noen på dette forumet som har vært på omvisning på Airbus fabrikken i Hamburg? Jeg og kjerringa skal på omvisning neste torsdag. Vi har klart å få betalt. Vi var nødt til å benytte PayPal, det var ikke mulig å betale direkte med Mastercard. Vi har sendt inn diverse opplysninger om oss. De er visst veldig nøye med å vite hvem som vil være i Hamburg, da G20 møtet starter dagen etter. Hvordan er parkeringsmulighetene ved fabrikken? Er det noen praktiske ting det er viktig å vite eller være forberedt på?

Hadde tenkt meg dit selv. Litt lang reise med kollektiv ut dit fra Hamburg sentrum. Men jeg stod over pga betalingen er helt håpløs. Paypal tar heller ikke Bank Norwegian kort.
 
Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Hadde tenkt meg dit selv. Litt lang reise med kollektiv ut dit fra Hamburg sentrum. Men jeg stod over pga betalingen er helt håpløs. Paypal tar heller ikke Bank Norwegian kort.
Jeg har hatt Bank norwegian kort hos på I evigheter..

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Jeg var der for to år siden og kan fortelle det jeg husker. :)

Vi tok kollektivtransport dit. Først båt fra Hamburg til Finkenwerder og gikk derfra til fabrikken. Gåturen er på ca 30 minutter mener jeg å huske. Det går også en buss fra båtstoppet som stopper like ved fabrikken. Det er noen parkeringsplasser på utsiden av fabrikken men jeg husker ikke om de er for besøkende eller for de som jobber der.

Da jeg ankom var det bare å vise passet inne på kontoret til de som arrangerer omvisning. Det er en butikk rett ved siden av hvor det er mulig å kjøpe noe å drikke mens man venter på å slippe inn.

Selve omvisningen var bra den. På starten er det litt om historien til Airbus og de viste en kort video. Man kommer etterhvert inn i flere produksjonshaller og får se flere steg i produksjonsprosessen. Da jeg var der viste de produksjon av A319/320.

Det er ikke lov å ta bilder under omvisningen. Det er mye gåing så det er greit å ha gode gåsko. :)
 
Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

I år fikk vi til fabrikk omvisning. 5 år etter vi prøvde sist.
Denne gangen var det ikke noe orang monster i en haugammal B747-200 på besøk i byen og ikke noe G20 møte. Dermed intet trafikk kaos som sist, som gjorde at vi ikke rakk omvisningen til tross for å ha beregnet 2,5 timer på en 20km kjøretur. Nå var vi i Finkenwerder over 2 timer før omvisning. Vi kjørt derfor bort på Aldi og kjøpte 1 liter is, som vi delte.
Man må fremdeles betale med Paypal og det fungerer ikke. Dermed måtte vi betale det på stedet, med kort. Man måtte også ha på seg maske i bussen og inne i bygningene. PGA varmen, rundt 34 grader var det veldigs slitsomt å gå opp og ned trapper med maske. Noe av det første vi skulle, var å se en film, på tysk, med engelsk undertittel, ca 1/4 ut i filmen streiket TV'n pga varmen. Dermed ble det litt forklaring før vi gikk ut i bussen. På veien passerte vi en Mock-up, i treverk, av et 350XWB cargo skrog i 15-20 meters lengde. Dette til testing av varme og Aircondition i den fremtidige cargoversjonen. Vi så på litt montering av 320 serien, spesielt virket det å være mye 321, mange til Kina og Turkish. Vi så en del S7 stå rundt om kring. Vi var i en hall der det var 4 330-900 hvorav 2 til delta tror jeg samt noen A350 skrog. Der virket det å være kun en mann som jobbet. Vi så der A380 hadde blitt montert. Mulig det hadde vært bedre med omvisning på noe annet en den varmeste dagen i Hamburg noen sinne, og ikke i ferien og ikke når de hadde ca 10.000 nye tilfeller av covid hver dag. Jeg tror vi så 4 SAS fly
 
Back
Top