F28 av rullebanen

Replying to Topic 'F28 av rullebanen'

Okey, vil VG at vi skal tippe hvor denne ulykken skjedde? Hadde vært greit å nevne landet og ikke bare noen fremmede byer :)

Dhaka er jo hovedstaden i Bangladesh sist jeg gikk på skolen.

På bildene ser det jo ut som om pilotene har hatt flaks, med litt mer fart der så kunne jo hele cockpiten vært trykket inn! :wow:

Kan någon se registrering ? S2-ADY/ADZ är ju ursprungligen ex Linjeflyg/SAS. Edit: Ser nu att det står H på noshjulsluckan vilket nog betyder S2-ACH som inte är ex-LIN/SAS.

Biman hadde også en hendelse med en F28 i 1997, hvor flyet måtte buklande 3 km før flyplassen.

http://aviation-safety.net/database/operator/airline.php?var=1818

Ser på det siste bildet på vg.no at det er "kompresjonsrynker" på skroget helt til venstre i bildet. Regner med at dette flyet aldri komme på vingene igjen. Er det kun økonomi som styrer om det er verdt å reparere et fly som har vær involvert i et uhell, eller finnes det regler som begrenser mulighetene for det ?

Originally posted by DY

Selvfølgelig....en gjennomsnittlig VG-leser vet det veldig godt!

Originally posted by LN-BRK

Originally posted by DY

Selvfølgelig....en gjennomsnittlig VG-leser vet det veldig godt!

Tja...kan ikke si det, men tror endel har fått med seg det ja. Hvem husker ikke alle oversvømmelsene i landet som er et par cm over havet i store deler.

Jeg er nok ikke en gjennomsnittlig VG-leser heller da.
Men jeg er sterk i geografi!

Men så fikk jo ikke VG med seg at det er to flyplasser som inneholder navnet "Narvik" heller......men det gjør nok heller ikke den gjennomsnittelige VG-leseren i dette landet heller.

Men dette var jo en ulykke...som gikk bra!!!

Back