F100

MD11

ScanFlyer Dusty
Hei:)

Et bilde jeg tok av KL's Fokker 100 i sommer i AMS. Sjelden å se i Norge. I TRD har jeg kun sett F70.

Attachments

• KL F100.jpg
    KL F100.jpg
    89.9 KB · Views: 3
Mener å ha hørt at produksjonen av F100 skulle tas opp igjen. Har jeg hørt feil eller er det noen som vet dette ?

Var vel snakk om noen Iranske investorer som ville starte opp produksjonen i Iran.

De fleste maskiner og deler til produksjonen eksisterer visst fortsatt ca 70% tror jeg.

Det er en investorgruppe som kaller seg Rekkof som vil gjenoppta både F100 og F70 om jeg ikke husker helt feil. De har vel allerede en bestilling på 8 stk. fra Iran Air* såvidt jeg husker.

www.rekkof.nl gir litt mer informasjon, men jeg vet ikke hvor langt prosjektet har kommet.

*Iran Air er ifølge noen avtaler jeg ikke helt har oversikt over tvunget til å kjøpe fly som ikke har amerikanske deler i seg i det hele tatt, og da er det lite annet enn Fokker de kan kjøpe.

Gjennoppstå fra de døde. Det hadde vært noe det. Jeg håper at de klarer å åpne produksjonen, men det ser ikke lyst ut. Det er lenge siden den siste fokkeren forlot fabrikken.

Håper på et comeback for denne fuglen...utrolig pen og også i de nye KLM fargene...:up:

Originally posted by MD11

Hei:)

Et bilde jeg tok av KL's Fokker 100 i sommer i AMS. Sjelden å se i Norge. I TRD har jeg kun sett F70.

Norge består ikke bare av TRD
Her har vi besøk av KLM F100 ihvertfall en gang til dagen

Vakkert fly. Selv om jeg ønsker å tro på Rekkof, begynner det vel å bli litt for lenge siden den var i produksjon til at det er realistisk? Eller?

Vil vel tro at siden flyet er ferdig utviklet, og mange av delene er tilgjengelige så blir Fokker rimeligere enn sine nyere konkurrenter. Eller?

Det er rart at det ikke kommer noe endelig fra rekkof! Om de fortsetter eller gir opp hele prosjektet.

Back