Er det noen som kan fortelle om de gamle Braathens -700 sin cockpit er blitt konfigurert likt resten av SAS flåten eller har de fortsatt samme oppsettet de hadde når de fløy for Braathens. Har de fått HUD?
En fråga om SAS 737 HUD: fick HUD användas när SAS Norge fick eget AOC ? Monterades HUD ur maskinerna ? Var det begränsningar för maskiner/besättningar som opererade på SAS Norge AOC ? Hur är det nu ?
En fråga om SAS 737 HUD: fick HUD användas när SAS Norge fick eget AOC ? Monterades HUD ur maskinerna ? Var det begränsningar för maskiner/besättningar som opererade på SAS Norge AOC ? Hur är det nu ?
Det var jo Braathens' AOC som ble videreført i SAS Norge, og der var det ingen HUD beskrevet. Så da SK-fly ble faset over til SAS Norge ble HUD'en satt inoperativt. Senere, jeg mener det var ved årsskiftet 2006/2007, ble de reaktivert da prosedyreverket var blitt revidert. De ble altså ikke utmontert, bare deaktivert ved å trekke ut sikringen.
En annen sak er jo om de faktisk ble brukt av crew som var vant til dem fra SK. Det var jo bare å ta vekk "kraven" på circuit breaker'n, dytte denne inn og bruke den. Men offisielt var de ikke i bruk.
Hvordan dette påvirket/evt. begrenset minima og slikt for SAS Norge kontra resten av SAS vet jeg ikke, det får noen fra operativ side svare på. Og om det i dag er forskjeller i så måte for HUD-utstyrte kontra HUD-løse (^_^) fly vet jeg heller ikke.