Eurobonus poeng-promos 2013

Fikk også tilbud om dobble poeng, skal til Stockholm i slutten av oktober, og reisen ble bestilt for ett par uker siden, akkurat som SK visste det :-(. Eller klarer ikke SK IT å skille dette?

Heisann!

Om man som EBG mister *G og lounge-adgang med partnerselskaper med det nye opplegget, skyter man seg selv i foten! Da er det maaange som vil velge annerledes, deriblant jeg.

Tror KLM fort kan faa et oppsving da gitt, i hvertfall paa TRD...

Kim

Ender vel med at EBG mister *G og lounge med partner selskaper når det nye nivået kommer tenker jeg.

Jeg har også vært inne på tanken, og har bitt meg merke i at SAS ikke nevner disse fordelene spesifikt i de mailene de har sendt ut nylig.
(De nevner lounger, men ikke hvilke.)

Men EB vil vel da bli det eneste bonusprogrammet i *A med et gullnivå som ikke tilsvarer *G? Selv Uniteds MileagePlus, som har to nivåer over, gir jo *G status til Elite Gold.

Last edited:
Ender vel med at EBG mister *G og lounge med partner selskaper når det nye nivået kommer tenker jeg.

Tror neppe man trenger frykte det, ei heller tror jeg disse kampanjene bidrar med så veldig mange flere folk med gullkort. Det er nok vesentlig mer oppmerksomhet for slikt her inne enn blant de fleste andre som neppe bryr seg

Tror neppe man trenger frykte det, ei heller tror jeg disse kampanjene bidrar med så veldig mange flere folk med gullkort. Det er nok vesentlig mer oppmerksomhet for slikt her inne enn blant de fleste andre som neppe bryr seg

Frykten skyldes egentlig ikke tanken på store mengder gullkortholdere, er enig i at vi her inne nok er godt over snittet opptatt av den slags, men man begynner jo å lure litt på hvorfor SAS tilsynelatende er så voldsomt interesserte i å dele ut enda flere gullkort. Forhåpentligvis er det bare for å øke det kortsiktige salget. (Som forhåpentligvis IKKE er et tegn på anstrengt økonomi...)

Frykten skyldes egentlig ikke tanken på store mengder gullkortholdere, er enig i at vi her inne nok er godt over snittet opptatt av den slags, men man begynner jo å lure litt på hvorfor SAS tilsynelatende er så voldsomt interesserte i å dele ut enda flere gullkort. Forhåpentligvis er det bare for å øke det kortsiktige salget. (Som forhåpentligvis IKKE er et tegn på anstrengt økonomi...)

Sannsynligvis har de sett har folk som har gullkort velger SAS oftere, og dermed kan tjene inn Gullkort på egen hånd senere. Samme effekt som statusmatch, men det er ingen å statusmatche for SAS.

Gullkort har jo ingen kost for SAS før det brukes. Så gamblingen er jo egentlig bare disse:

- At ikke folk får kortet og bruker det på andre Star selskap fremfor SAS.
- At ikke eksisterende gullkunder finner det ut slikt at statusen mister status. Husk hvor mange som plutselig begynte å bo på Hilton her... om Hilton stod og delte ut gullkort på Karl Johan til alle som gikk forbi ville nok resultatet vært anderledes.

Ny mail fra Eurobonus tikket akkurat inn. Usikker på om den er targeted, men linken ser personlig ut. De kaller det hotell challange.

----
Ta vår utfordring og bo minst 3 netter på Radisson Blu i Skandinavia mellom 15. oktober og 20. desember 2013! Da har du tidenes sjanse til å opptjene masse Ekstrapoeng i tillegg til din vanlige poengopptjening!

Kommer du til å bo mer på Radisson Blu? Du kan få opptil 24 000 Ekstrapoeng! Gå til påmeldings-siden til Hotel Challenge. Der kan du enkelt legge til flere hotellnetter og se hvor mye du kan opptjene.

Ta utfordringen senest 14. oktober 2013.

Hotel challenge utgår da alle bestillinger via reisebyrå ikke kvalifiserer. Blir lite populært å ikke følge travel policy.

Tror du har helt rett. Jeg prøver meg på følgende regnestykke:
Om SAS får for eks 100 personer ( talte allerede ca 30 her på forumet, så dette er vel et lavt anslag) med på denne kampanjen a 5.000 kr , får man en kortsiktig inntekt på 5.000.000. Hyggelig ekstrainntekt det, som de nok ellers ikke hadde fått.
Og skal det være noen vits i å skaffe seg gullkort, så må det jo være for å benytte seg av det senere. Dette gir da økt lojalitet og økning i fremtidige reiser med SAS, da man ønsker å få noe igjen for investering i gullkort. Ellers hadde man vel valgt andre selskaper, i alle fall i en del av tilfellene.
For å ta dette videre, så bør man få noe igjen for en investering på 5.000, og denne har da en "verdi" på 20 lounge adganger av 250 kr for "å tjene inn" gullkortet, som da igjen gir ekstra inntekter. Om man ikke gjør dette "sparer" SAS pengene ved at færre *G benytter seg av lounge

Så summen av dette er nok ganske hyggelig for SAS vi jeg tro. Og ja, jeg er enig i at mine kalkuasjoner har huller/mangler, men likevel indikerer den at dette kanskje ikke er så dumt av SAS rent inntektsmessig

Om det utvanner *G, er en annen sak

Og som vanlig er jeg ikke på maillisten deres.. Og jeg som faktisk SKAL bo flere netter på Radisson i Skandinavia. Sitter og ser på bestilling NÅ as we speak.. Erre mulig :-/

Tror det er få andre enn folk på Flyprat, Bonusfeber, BC.se o.l. som på ganske kort varsel er villig til å ta (typisk) to helgeturer i løpet av oktober for et gullkort. Enda mindre tur/retur på samme dag to ganger. ;) For alliansen som helhet er dette bare en dråpe i havet, mens jeg tror at SAS tjener på det både på kort og lang sikt.

Sier meg enig med Peppep. Tror vi flypratere og andre forumister er i en særstilling om å hoppe på sånne tilbud. Organisert galskap ;)

Tror du har helt rett. Jeg prøver meg på følgende regnestykke:
Om SAS får for eks 100 personer ( talte allerede ca 30 her på forumet, så dette er vel et lavt anslag) med på denne kampanjen a 5.000 kr , får man en kortsiktig inntekt på 5.000.000. Hyggelig ekstrainntekt det, som de nok ellers ikke hadde fått.

[pirk] 100 stk á 5000 kr blir vel 500 000 og ikke 5 mill... ;) [/pirk]

[pirk] 100 stk á 5000 kr blir vel 500 000 og ikke 5 mill... ;) [/pirk]

Du har helt rett, skrev 100 og regnet med 1000. Rett skal være rett, men tror vel fortsatt dette er en bra deal for SAS tross alt, og ekstra inntekter er uansett bra. Tror den økte loyaliteten, og senere ønsker om å få noe igjen også er den del inntekter.

Back