Vel sakte tilbake mot Topic, jeg skulle jo bare til Seattle via Reykjavik. Vel ombord i en noe mere moderne Boeing enn den jeg sist fløy til Reykjavik med, en 737 MAX, mitt første møte med denne flytypen. Tidligere har jeg kun 2 fly turer til Island, en med 757 (som ble min lengste tur med en flytype (nerd, nerd!!) FBU-KEF-MCO-DEN-PDX what we do for Love!).
Den andre turen var med 727-200 sammen med en ikke helt ukjent fyr her inne, LN-MOW og en kollega fra billettkontoret hadde ikke noe å gjøre en lørdag ettermiddag etter endt vakt, så hvorfor ikke en tur til Island ? ID billetter løste flyvningene nesten perfekt !, ruten ble FBU-KEF-DUS-FBU en grei reiserute for LN-MOW og undertegnede som alltid hadde Pass i lomma, en vet jo aldri hvor en ender opp en lørdag (bedre enn Grønlands torg (sorry Tristar og LN-KOG i et tidligere liv!)) og sorry KnutW her blir det noen () beklager !
Den gang hadde Icelandair kun en klasse ombord i 727, men stasjonssjefen Sigurdson hadde gitt klar beskjed om å marinere oss ! (Husker at det var første gang jeg fikk Miniatur Flasker i Plast !! Husker absolutt ikke noe annet fra den fly turen).
Denne gangen var det litt mere stil
[/url]
08687DC3-0FCC-4FB8-B33A-4B451FFD24D0 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Var jo litt fokusert på connection, men annonseringer om at det var snestorm på Island hjalp en fyr som har reroutet det meste og tanken om at what comes late in, will go late out og fant ut at 767én min skulle lande fra London 15 minutter etter oss, allt går unntatt «unger og Sykkler» som jeg lærte av en Profesjonell Fotograf (som aldri tar bilder av barn på sykkler).
Som sagt etter noe marinering ombord i Icelandairs 727 (og mangel på iPhone) er det lite å rapportere fra den turen (LN-MOW feel free!!)
Men denne turen bød på Icelandair´s secret !! UTROLIG GOD MAT !!! Har en teori jeg vil dele i ei seinare bolk !
[/url]
E118F5DD-4C77-4D36-B5CE-80BB2C497F1B by
Dette var enkelt og greit GRÅDIG GODT!
Ellers var det en rolig tur opp til «øya» ble advart om en interessant innflyvning, og disse Islandingene overdriver i grunn ikke.
Under innflyvningen og landingen ble det ganske klart at det var en solid snestorm, taksetiden til vi var parkert ved Gate var betydelig lengre enn tiden det tok LN-MOW og meg inntil Reykjavik back then!.
Men jeg hadde stålkontroll på 767èn min så Seattle var i boks ! Trodde jeg !
Uansett fikk tid til å tenke tilbake til forrige Reykjavik oppphold, husker godt Resturanten Gaukir e´Stong, maten var utmerket og latteren stod i taket når vi fant Automaten på Toalettet som solgte Sleipe Smokkur !
Men tilbake til hverdagen, uten av flyet i retning transitt stod Gudrunsdottir med lite gode nyheter, Due to the Snowstorm and Weather Conditions ALL FLIGHTS to the US is Cancelled - Shit Pomfri ! Laaang kø ned i ankomst hallen hvor det det stod rundt 1200 andre passasjerer. Ennå lengre kø for å snakke med Icelandair´s Customer Service. Her måtte hjernen inn i Bongo Mode og en kort veldig kald tur utendørs hvor jeg så en nedsnødd Prius og en Brøytebil type SnowMobile, var det raskt opp med Hotels.com som viste 0 rom på Keflavik, men et flott rom påp Radisson inne i Reykjavik - det ble bestillt i løpet sekunder, og tanken om å vente på bagasjen ble kansellert.
Her var det om å gjøre å få tak i FlyBuss billett og stille seg i kø !. Automatene solgte billetter effektiv (Thank God for Apple Pay!!) kom avgårde med Buss #2
[/url]
FDB1F10B-DD5A-4DD1-B7F8-EDD21275BE2C by
En buss tur som var hakket mere spennende enn forventet, en snøfokk stoppet oss nesten, men et Solid Volvo Bygg brøyter seg frem ! Etter en merkelig Minibuss tur (FlyBus Reykjavik kjører til en Bussterminal og videre med Mercedes Minibusser som slipper en av i nærheten av Hotellene).
Uansett skled meg frem til Radisson, som ikke hadde resturant åpen med baren hadde noe Cnausen er redd for:
D904C33A-9879-4C64-B1A4-6798BFDF7962 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr
Følg med godtfolk neste bolk avslører Keflavik´s hemmelige avdeling Smakur Godtur