Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Mangler også poeng for flighter i oktober. Syntes det tar lengre og lengre tid å få poeng på Eurobonus.

Der dukka endelig de første poengene fra oktober opp. 1.875 poeng på saldoen. Ingen ting på aktivitetslista enda, men poengene er nok for NCE-CPH 2. Oktober. Hadde NCE-CPH-TXL denne dagen. Da er vi vel i alle fall i gang.
EDIT: Og nå på morgenen er også aktivitetslista oppdatert.

Last edited:
Har fått for en av to flighter den 5., en av to flighter den 6., men ingen av de jeg fløy den 2.

Da har jeg fått poeng for alle mine flighter i oktober som det er rimelig at jeg skulle ha fått. Det har tydelig vis vært en opprydding i helga. Mangler nå kun 9. Oktober, men det vil nok gå noen dager.

Last edited:
Har også nesten fått alt. Det som mangler er riktignok en av de første flightene jeg tok i oktober, men det ramler vel inn etterhvert.

Noen som har erfaring på hvor lang tid det tar før poeng fra TG kommer? Av 6 flighter er bare én postet (14.sept)

Manglende EB poeng innrapportering

Noen som vet noe om EB poeng innrapportering i det siste?

Har flere ganger opplevd dette litt tregt, men siste innrapportering jeg har fått registrert er 8 okt. Og jeg har kun fått reg morgen flight OSL-CHP. CPH-SFO samme dag mangler fortsatt. Skjedde det noe denne dagen, eller er det bare generell tregheter ? Noen som vet?

Re: Manglende EB poeng innrapportering

Det pleier å gå litt i rykk og napp. En periode går det veldig sakte, så plutselig får de opp farta og det går veldig fort.
Deretter kan det drøye lenge.
Denne uken er alle mine 4 registrert allerede, seneste var på fredag ettermiddag og den var på konto lørdag ettermiddag.

Normalt tar det 1-10 dager.

Snakket med en med litt innsikt i dette idag og han bekreftet at det var "kanskje var litt mer problemer en vanlig" for tiden. Mangler du for 8 oktober og det var på SAS så kan du etterregistrere nå. Da kommer normalt poengene øyeblikkelig (automatisk behandling).

Denne kan vel forøvrig merges med http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101623 :)

Last edited:

Snakket med en med litt innsikt i dette idag og han bekreftet at det var "kanskje var litt mer problemer en vanlig" for tiden. Mangler du for 8 oktober og det var på SAS så kan du etterregistrere nå. Da kommer normalt poengene øyeblikkelig (automatisk behandling).

Denne kan vel forøvrig merges med http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101623 :)

Ser ut som om noe har skjedd nå, men oversikten er fortsatt ikke korrekt. Antall flights stemmer ikke med antall poeng, og detaljene i poengoversikten stemmer ikke med totalen. Så ikke helt i synk ennå.

Men mine flyvinger med UA 22 og 25 okt var kommet inn i dag. Baser på tidligere erfaringer var raskere enn vanlig. Tydeligvis noe som fungerer nå, men det er kanskje noe etterslep?

Hei

Jeg snakket med en venn som sa at han drev å etterregistrerte kjæresten sine turer på seg selv da hun ikke har Eurobonuskort.

Dette går rett igjennom, selv om billettene er i hennes navn.

Er dette lov? Eller er det en bug i SAS sine systemer, som ikke fanger opp mismatch mellom EB-nr og navn på billetten?

Ser ut som om noe har skjedd nå, men oversikten er fortsatt ikke korrekt. Antall flights stemmer ikke med antall poeng, og detaljene i poengoversikten stemmer ikke med totalen. Så ikke helt i synk ennå.

Men mine flyvinger med UA 22 og 25 okt var kommet inn i dag. Baser på tidligere erfaringer var raskere enn vanlig. Tydeligvis noe som fungerer nå, men det er kanskje noe etterslep?

Manglet fortsatt CHP-SFO 8. Okt. Prøvde etterreg med SAS er ikke helt enig med meg om hva jeg heter, så de fant ut de heller ville påberope seg systemfeil. Dermed er det bare den hel manuelle metoden igjen, så får vi se hva som hender?

Blir kanskje ikke kjempeoverrasket om det kommer flere hickups etter hvert.

Vennligst vær oppmerksom på følgende:
Vi opplever ustabilitet med systemet som brukes til å etterregistrere poeng. Vi beklager de ulempene det måtte medføre deg, og ber om din tålmodighet til vi får rettet opp feilen.

For egen del fungerte det greit å prøve på nytt noen dager senere i alle fall

Back