Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Re: Manglende eurobonuspoeng

Jeg håper det, trist om de ikke gjør det.

Alt registrers på dagen flyvningen ble gjennomført. Det gjelder også selv om det er etterregistrering 6 måneder tilbake i tid. Så du trenger ikke bekymre deg for det ;) er 100% sikker.

SAS har registringstid fra 1 til 14 dager på poengene. Er de ikke kommet innen da så sender du inn etterregistrerningsskjema.

Men jeg opplever også at registreing av poeng går uvanlig tregt om dagen, har ikke fått poeng for noen av mine turer de to siste ukene. Turene er dukket opp i SAS sin iPad app under statistikk, men ingenting er blitt kreditert poengkontoen.

Det du oppgraderte fra. Er vel bare optiontown eller oppgradering av bookingklasse gjennom billettutsteder som gir poeng for ny klasse.

Nå kom endelig bonuspoengene. :) Jeg merket at jeg kun fikk 1800 eb for OSL-LIS i D(BIZ) er det så lite optjening?

Jeg fikk 4800 for LIS-ACC og det var samme lengde. Syn det virker lite også. Jeg betalte rundt 8500 kr for biletten. JEg vet ikke om det er 200 % av de 800 tusen de regner?

Utregning av alle poeng med Eurobonus i Star Alliance skal følge miles prinsippet. Det som står på nettsiden jeg linket til er at flyvningene med TAP gir minimum 1200 poeng pr strekning i Biz uavhengig av lengde. Dvs at LIS-MAD hadde gitt 1200 poeng selv om distansen er under 600 miles. Dersom lengden går over 600 miles så skal du motta 2 poeng pr ekstra miles.

Det som kan være er at TAP har flyttet bookingklasse D fra 200% til 100%. Men ut fra infoen på nettsidene til SAS så ville jeg absolutt klaget.

Utregning av alle poeng med Eurobonus i Star Alliance skal følge miles prinsippet. Det som står på nettsiden jeg linket til er at flyvningene med TAP gir minimum 1200 poeng pr strekning i Biz uavhengig av lengde. Dvs at LIS-MAD hadde gitt 1200 poeng selv om distansen er under 600 miles. Dersom lengden går over 600 miles så skal du motta 2 poeng pr ekstra miles.

Det som kan være er at TAP har flyttet bookingklasse D fra 200% til 100%. Men ut fra infoen på nettsidene til SAS så ville jeg absolutt klaget.

Beklager jeg ser i papirene at det var Z jeg hadde på OSL-LIS og ikke D. Men så vist jeg vet er alt av Biz 200 % ?

Ja, jeg ville kjørt på med en etterreg. evt. klage. Det står på nettsiden at alt av Biz er det dobbelt av normal eco dvs. 200%. Da er det som i utgangspunktet er gjeldende ;) Viser det seg at de har endret noe så skal det ikke komme til ditt disfavør.

Så litt i TAP sitt FF program, Victoria. De krediterer også alle sine reiser i Excecutive med 200%. Alt tyder på at det er gjort feil ved kreditering av poeng.

Ja, jeg ville kjørt på med en etterreg. evt. klage. Det står på nettsiden at alt av Biz er det dobbelt av normal eco dvs. 200%. Da er det som i utgangspunktet er gjeldende ;) Viser det seg at de har endret noe så skal det ikke komme til ditt disfavør.

Så litt i TAP sitt FF program, Victoria. De krediterer også alle sine reiser i Excecutive med 200%. Alt tyder på at det er gjort feil ved kreditering av poeng.

Så da skal jeg vel egentlig ha 5300 poeng da med 200 % opptjening. Da er jeg kun en Barcelona tur unna sølv :) Takk for info :)

Er det noen som har fått Eurobonus poeng i det siste? Her har det vært full stopp siden 30 september. 8 flighter gjennomført og ingen poeng er kommet inn siden den datoen.

Er det noen som har fått Eurobonus poeng i det siste? Her har det vært full stopp siden 30 september. 8 flighter gjennomført og ingen poeng er kommet inn siden den datoen.

Ingen ting her heller. 4 SAS-flighter i forrige uke. Har derimot fått poeng fra Mastercard.

Samme her, ingenting unntatt Mastercard for september og en enkelt billeie. Venter fremdeles på WF-flygninger, Scandic overnatting og Hertz-poeng.

Samme her. Tydeligvis en snag. Alle bookinger falt også ut av app 1/10, men jeg kunne legge til maunuelt.

Noen som har snakket med SAS?

Jeg har fått AmEx reward for september for noen dager siden. Til og med Diner's Club reward har kommet inn, så alt vel her.

Jeg har fått AmEx reward for september for noen dager siden. Til og med Diner's Club reward har kommet inn, så alt vel her.

Poengene fra alle mine co-branded Eurobonus kredittkort renner inn her også, men ingen flyvninger blir registrert :(

Jeg mangler for 6 flighter så langt i oktober. Siste flight registrert var 25.9.

Back