Eurobonus julekalender

tja, london er jo direkteflighter fra de fleste store flyplasser i Norge, så da er det ikke så bra poengpris. Kunne tenkt meg fin pris på BCN i slutten av februar og fått med MWC i samme slengen :)

tja, london er jo direkteflighter fra de fleste store flyplasser i Norge, så da er det ikke så bra poengpris. Kunne tenkt meg fin pris på BCN i slutten av februar og fått med MWC i samme slengen :)

Om du ikke syns en rabatt på drøye 66% er en god deal, må du jaggu være god til å prute ;)

Ja, sånn sett. Men vanligvis får en billige billetter til london, hvert fall fra SVG. Når billettene er billige er det avgifter som utgjør den største potten, og den må en likevel betale ved poengbilletter. Da blir ikke poengrabatten så bra likevel i mine øyne.

Ja, sånn sett. Men vanligvis får en billige billetter til london, hvert fall fra SVG. Når billettene er billige er det avgifter som utgjør den største potten, og den må en likevel betale ved poengbilletter. Da blir ikke poengrabatten så bra likevel i mine øyne.

Nå betaler du ikke særlig høye avgifter på SAS, da... Så det argumentet synes jeg ikke helt gjelder.

Dette tilbudet fristet, men så søkte jeg på ønsket reisedatoer og fikk opp BA med pris til 2444,- for 2. Noe som er kun 1438,- mer enn bonusreisen med skatter og avgifter. Slikt sett koster det 1438,- å beholde 20.000 poeng. :)

What to do....

Gikk du så langt i prosessen som å sjekke tidene? Gjorde samme eksperiment og havnet på nesten 2000,- hos BA mot mine 400 og noe pluss 10k poeng hos SAS på (samme) tider som passet meg.
Jeg endte forøvrig opp med business for 20000 og 570,-.

Fra tidligere julekalendere hos SAS/EB, har det noen gang vært gode tilbud på kjøp av poeng?

Fikk inn 10 k "uventede" poeng av AmEx etter litt shopping nå, samt 7,5 k av economist, og er ikke så langt unna å booke om neste USA tur fra C til F...

Litt enig, men i forhold til utgangsprisen er det bra, men det er litt for høyt sammenlignet med kontantpriser og BA. BA tar 9000 avios +300kr fra SVG/BGO og 7500 avios fra OSL, hvilket er hakket billigere enn SASs utgangspris 30 000.

BGO-LHR i Club Europe for 9000 Avios per vei er et røverkjøp spør du meg.

Yep.

Fyllepåmedtekst.

Så vil du seie at 20.000 poeng på business-billett til LHR er god utnyttelse av poeng? ;) (Eg har akkurat så mange poeng på konto. Eller dvs 40.000, men må bestille x2 billettar)

Er litt spent på den IC-reisa eg også, men trur uansett ikkje at eg har tid til å reise på ein lenger tur til våren, og det spørs vel også om det blir Shanghai-tilstander med 20.000 i økonomi.

Nå betaler du ikke særlig høye avgifter på SAS, da... Så det argumentet synes jeg ikke helt gjelder.

La inn en vilkårlig helg SVG-LHR t/r i februar og kom frem til en pris på 1648.- hvorav 1012,- av disse er drivstoffavgift. Drivstoffavgiften må en vell betale selv ved poengbilletter, og da får en knappe 600,- i billetter for 10k med poeng.

Er f.eks Trumf kilden til EB-poeng så må man overføre 700,- for å få 10k og da blir plutselig bonusbilletten dyrere enn ved å kjøpe den som vanlig...

Fordelen med bonusreise er at man til en viss grad kan velge fritt mellom avgangene..

La inn en vilkårlig helg SVG-LHR t/r i februar og kom frem til en pris på 1648.- hvorav 1012,- av disse er drivstoffavgift. Drivstoffavgiften må en vell betale selv ved poengbilletter, og da får en knappe 600,- i billetter for 10k med poeng.

Er f.eks Trumf kilden til EB-poeng så må man overføre 700,- for å få 10k og da blir plutselig bonusbilletten dyrere enn ved å kjøpe den som vanlig...

Fordelen med bonusreise er at man til en viss grad kan velge fritt mellom avgangene..

Gjør nu litt hjemmelekse da, SAS har ikke YQ på bonusbilletter i motsetning til de aller fleste andre i Europa, du må vel til USA for å finne andre som også dropper YQ på bonusbilletter.

Avgiften jeg får opp er 456 kr. for en bonusreise t/r Stavanger-London.

Back