Eurobonus + DNB = Sant

Jeg betaler ingenting for mitt Diners kort (fordi jeg har et corporate gold kort, forøvrig uten poengopptjening). Har hatt SAS EuroBonus World MasterCard men måtte betale for det. Jeg har sagt det opp og byttet til Amex Platinum. Sistnevnte har sponset familiens sommertur, kjekt med 20/100 samt CT.

Er også DNB kunde, og er spent på å se når det blir tilgjengelig for folk som ikke er SAGA-kunde, og til hvilke vilkår.

Du skulle vel at AmEx Corporate kort da, så hadde det blitt noen ekstra poeng der også.

Det er vel noen skattegreier med corporate kort som gjør at man ikke gir poeng der?
Har Eurocard Plat som firmakort, og det gir ihvertfall ikke noe poeng. Brukes kun til flybilletter og andre firmating der man må. Men fantastisk bra når bagasjen blir forsinket, 10k på dette kortet, pluss 5k på Europeiske. Man får rimelig anstendig arbeidstøy for 15k NOK selv nå når kursen er litt laber. Bare å ha trange connections på CPH så ordner det seg.
Men normal spending går klart på SAS Amex platinum. Companion ticket på hele *A i First er en helt fantastisk fordel. Alle andre kort kan bare gå hjem og legge seg!

Tegnet meg opp på dette nå. Får se hvor lenge jeg blir medlem. Man får ikke nytt kort, men bruker bare sitt eksisterende.

Les nyheten på IF om devaluering av Trumf Visa. Tror også Shell MC og andre kan få lignende kutt?

Hvor lenge må en ha dette for å få de 12K i velkomsterbjudande? Det er ju lett verdt en månedsavgift eller to...

Fikk tilsendt epost fra DnB saga og i reglene står det at det er 1 måneds oppsigelsestid. Ikke dumt med 12000p for 100-200kr...

Usikker på hvor denne skal men regner med at det er her.

Oppgraderte for litt siden mitt student MasterCard hos DNB til å gi EB opptjening etter at de ga denne muligheten til alle med MC hos DNB.

Var i nettbanken idag og så denne hyggelige meldingen:

Kjære kunde,
Fra 15. april 2016 gir vi deg 50 prosent flere SAS EuroBonus-Ekstrapoeng når du handler med MasterCard fra DNB.

Samtidig justerer vi månedsprisen fra 49 kr til 59 kr. Fordi du allerede har opptjening av EuroBonus via MasterCard vil du for månedene april og mai få tilbakeført 10 kroner. Juni er første måned du betaler ny pris.

I praksis betyr det at du får 15 poeng i stedet for 10 poeng per 100 kr du handler for. Med andre ord får du flere poeng på kortere tid!

Hvor mange poeng du har opptjent via ditt MasterCard fra DNB finner du på fakturaen din i nettbanken. Du kan også lese mer om din poeng-opptjening og få svar på eventuelle spørsmål rundt oppgradering av ditt MasterCard fra DNB her.

Hvor mange Eurobonus-poeng du totalt har finner du på www.sas.no.

Vi har også oppdatert avtalevilkårene. Ny versjon finner du her.
Hilsen DNB

Dette gjør jo dealen til DNB bedre enn det Trumf Visa var før det ble nedgradert, hvis man ser bort ifra månedsprisen!

Usikker på hvor denne skal men regner med at det er her.

Oppgraderte for litt siden mitt student MasterCard hos DNB til å gi EB opptjening etter at de ga denne muligheten til alle med MC hos DNB.

Var i nettbanken idag og så denne hyggelige meldingen:

Dette gjør jo dealen til DNB bedre enn det Trumf Visa var før det ble nedgradert, hvis man ser bort ifra månedsprisen!

Hyggelig, jeg håper SEB banken følger etter for sine SAS Mastercard og at Trumf Visa oppgraderes på alle varkekjøp. Trumfvisa er DNB. DNB gjør vel lurt i å gjøre det de kan for å holde på sine kunder, i disse turbulente tider. Jeg sa opp mitt totalprogram for en tid tilbake da jeg var særdeles misfornøyd med hva DNB yter av service og har ikke angret.

Bestilte tidligere denne uka (om det ikke var forrige?), faktura utstedt 15/4 (foreløpig ikke betalt), og nå oppdaget jeg plutselig poengene. Både de 6000 velkomstpoengene samt en svimlende sum på hele 41 poeng utenom.

Dette utgjør 1,11 EB poeng per 100 kr mer enn Shell Ikano MC per i dag, som fortsatt gir 1% overalt, og dermed 13,89 poeng per trumf-krone.

Og både Trumf Visa og Shell Ikano MC er fremdeles gratis, i motsetning til DNB EB MasterCard som koster 708,- per år, hvor eneste fordelen er at man opptjener poeng.

Fikk tilbud om medlemskap i "Avis Preffered" fra DNB på mandag, og har prøvd noen ganger de siste dagene å melde meg inn, men får bare: "En systemfeil har oppstått, og vår tekniske avdeling jobber med å løse problemet." etter å ha fylt inn opplysninger og trykket at jeg aksepterer betingelser osv.

Er det noen andre som har klart å melde seg inn? https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/saga/avis/presidents-club.html

Last edited:
Back