Eurobonus + DNB = Sant

Problemet er avgiften på kortet, som burde vært gjort noe med. F.eks tilpasset status

Men koster det ikke det samme å ha kortet uansett? Jeg har hatt sånn Saga Plat master lenge. Har aldri sjekket hva det koster, men regner jo med at det koster noe?

Men koster det ikke det samme å ha kortet uansett? Jeg har hatt sånn Saga Plat master lenge. Har aldri sjekket hva det koster, men regner jo med at det koster noe?

Nå ble jeg plutselig usikker, men mener kortet er inkludert i Saga-pakka. Ellers så koster vel MC Gold hos DnB 250kr i året Nå er jeg riktignok bare en fillefrans med Saga Gull, men jeg betaler ihvertfall ikke 99kr måneden

Bankkortet/Visakortet koster iallfall ca 200kr, men tror at Mastercardet følger med på kjøpet.

Mastercardet følger med i pakken ja. For å få lov til å opptjene poeng (gitt at du er saga-kunde i første omgang) må du inn og skru på "jeg vil gi dere 99 kroner i måneden" som igjen resulterer i poengopptjening.

Spennende... men med tanke på fremtidige EU-regler om maks provisjon til kortselskap, blir det spennende å se hvor lenge det varer.

Man kan jo håpe at EU tar tak i dette, ser ikke helt samfunnsnytten i "kupongklipping", uoversiktlige prisstrukturer og at noen skal (dobblet-trippel)-skumme fløten av transaksjoner. :old

Det er vel lov å si dette her uten å bli kastet ut, kanskje verre på naboforumet. Derfor holder jeg meg her. :D

Last edited:
Noen som vet om DNB og SAS også har et IT-samarbeid? Kan nesten så sånn ut :lol:

Attachments

• dnb.jpg
    dnb.jpg
    159.4 KB · Views: 1,226
Hvis dem tilbyr CT med dette ville jeg ha sagt meg fornøyd :), ellers er prisen litt for drøy.. Da burde dem hvertfall jekke opp inntjening ved bruk av SAS AMEX Plat og konversjonsraten for AMEX Membership Rewards.

Hvor lenge må en ha dette for å få de 12K i velkomsterbjudande? Det er ju lett verdt en månedsavgift eller to...

Gratis SAS EuroBonus World MasterCard hvis du har SAS EuroBonus Diners Club-kort er også en fordel. Vet ikke om det gjelder ennå, men jeg har ikke betalt årsgebyr på mitt SEB-kort. Når jeg har gratis Trumf VISA og MasterCard, og betaler en lav årsavgift på Diners (EBS), ser jeg ingen grunn til å gå over til dette DNB-tilbudet.

Alt som markedsføres med "Unike SAS-opplevelser" møter umiddelbart skepsis herfra. At DNB er involvert, hjelper heller ikke på skepsisen. Har likevel tatt meg bryet med å sette meg inn i kortets betingelser og konklusjonen er kort og greit at dette er totalt uinteressant enn så lenge det ikke er gratis (årsavgift) for EBG++.

Gratis SAS EuroBonus World MasterCard hvis du har SAS EuroBonus Diners Club-kort er også en fordel. Vet ikke om det gjelder ennå, men jeg har ikke betalt årsgebyr på mitt SEB-kort. Når jeg har gratis Trumf VISA og MasterCard, og betaler en lav årsavgift på Diners (EBS), ser jeg ingen grunn til å gå over til dette DNB-tilbudet.

Jeg betaler ingenting for mitt Diners kort (fordi jeg har et corporate gold kort, forøvrig uten poengopptjening). Har hatt SAS EuroBonus World MasterCard men måtte betale for det. Jeg har sagt det opp og byttet til Amex Platinum. Sistnevnte har sponset familiens sommertur, kjekt med 20/100 samt CT.

Er også DNB kunde, og er spent på å se når det blir tilgjengelig for folk som ikke er SAGA-kunde, og til hvilke vilkår.

Back