EuroBonus 2.0

Det har vel vært rapporter om diamanter som har fått ting gratis nå og da siden nivået ble innført, jeg tviler på at det er offisielt allerede.

Heller vel litt mot at dette var noen som var snille og at det var tilfeldig. Har selv opplevd det da de så smartpass på telefonen. Men tanken er god!

Satt på samme rad som en med diamantkort på en innenriksflight i SAS Go i dag. Fyren skulle til å betale for en flaske rødvin med diamantkortet sitt, men da sa flyvertinnen at den flasken skulle han få fordi han fløy så ofte med SAS. Hun spurte også om han ville ha noe mer. Videre sa hun at hun dessverre ikke kunne se om det var diamanter om bord på listene sine, men at dette skulle bli mulig snart. Hun var veldig hyggelig og proff, og jeg som hadde gullkort måtte betale. For øvrig ikke noe blokkert midtsete.

Kjekt...
Som EBP har jeg derimot måtte betale for å bygge litt promille når jeg flyr innenlands i Go.

Når man legger til grunn hvordan én skarve vin, øl eller en cola er gratis for alle hos de fleste anstendige flyselskaper på flyvninger over gangavstand, så synes jeg det er direkte latterlig at SAS ikke skal kunne by på noe gratis til både EBG og EBD. Dette er kundegrupper som legger igjen mye penger hos selskapet, og å ofre en vin til innkjøpspris på godt under 10 kroner burde SAS klare fint til begge grupper - også naturligvis til EDP. Ikke at de behøver å ha full oversikt, men det burde holde å vise kortet.

Når man legger til grunn hvordan én skarve vin, øl eller en cola er gratis for alle hos de fleste anstendige flyselskaper på flyvninger over gangavstand, så synes jeg det er direkte latterlig at SAS ikke skal kunne by på noe gratis til både EBG og EBD. Dette er kundegrupper som legger igjen mye penger hos selskapet, og å ofre en vin til innkjøpspris på godt under 10 kroner burde SAS klare fint til begge grupper - også naturligvis til EDP. Ikke at de behøver å ha full oversikt, men det burde holde å vise kortet.

Jeg er naturligvis ikke uenig. Kan også trekke fram min opplevelse av enkelte crew, som virker som om de nesten ser litt ned på EBP og at vi får gratis mineralvann / snacks m.m. på innenlandsflyvninger. Ber jeg om en Ramlösa, et par knekkebrød og en muffin, ser man dessverre ikke rent sjeldent munnen snerpe seg igjen hos flyvertinnen / -verten.

Misforstå meg likevel rett; de aller fleste crewene er trivelige personer, men det ville overrasket meg stort å få en pils / rødvin gratis på innenlandsflyvninger i Go.

Misforstå meg likevel rett; de aller fleste crewene er trivelige personer, men det ville overrasket meg stort å få en pils / rødvin gratis på innenlandsflyvninger i Go.

Det er jo det minste man kan forvente, jeg betviler ikke at du er i stand til å betale og skrive reiseregning etterpå, men det er litt av prinsippet jeg tenker på.

Når du faktisk flyr såpass mye at du har gjort deg "fortjent" til EBP, så skal det i mitt hode ikke stilles slike spørsmål.

Til og med jeg, som er en litt over middels flyinteressert kontorrotte hadde klart å forstå at du skulle slippe å betale for slikt..

Litt firstworld problems, men du/ditt firma har lagt igjen bra med daler hos bolaget og litt frills har du jaggu fortjent for å slite ut setene der.. :-D

TRD-OSL i plus forrige uke og er EBD. Vile ha en øl og en rødvin, men fikk beskjed om at på grunn av regleverket kunne gi bort kun en alkoholenhet. Så pilsen måtte jeg betale. Det betyr vel også kun en gratis vin/øl i go til EBD også vil være regelen?

TRD-OSL i plus forrige uke og er EBD. Vile ha en øl og en rødvin, men fikk beskjed om at på grunn av regleverket kunne gi bort kun en alkoholenhet. Så pilsen måtte jeg betale. Det betyr vel også kun en gratis vin/øl i go til EBD også vil være regelen?

Noen ganger mistenker jeg at crewene blir lært et sett "regler" for slik tilfeller, men at det enten glemmes å lære dem, eller at de ikke får med seg, at det kan være en idé å gjøre unntak for statuskunder. Det kan godt hende at enkelte crew rett og slett bare gir blanke også, enten i reglene eller i statuskundene. Igjen koker det ned til et vedvarende problem hos SAS: det totale fraværet av konsekventhet.

Jeg stusser litt på hvor offisiell denne "regelen" er, på tross av høy uttelling her på forumet.

Snakket med ei senior flyvertinne i går og hun hadde ikke hørt noe om gratis drikke til EBD.

Det kan jo være at dette bare er en effekt av at crewet har et visst spillerom til å gjøre EBG/D/P happy.

Hei på dere!

For å "clear things up", vi har ikke fått instrukser om gratis drikke til EBD, men de fleste har hørt ryktene om at det er på vei.

De reglene som er gitt oss kan sikkert diskuteres opp og ned i mente (og trust me, det blir de), men nå er det slik SAS vil at vi skal gjøre det og da er det det man må forholde seg til. Meget uheldig at noen tar ting i egne hender og det resulterer i hva dere som trofaste kunder opplever som lite konsekvente opplevelser ombord hos oss.

Hei på dere!

For å "clear things up", vi har ikke fått instrukser om gratis drikke til EBD, men de fleste har hørt ryktene om at det er på vei.

De reglene som er gitt oss kan sikkert diskuteres opp og ned i mente (og trust me, det blir de), men nå er det slik SAS vil at vi skal gjøre det og da er det det man må forholde seg til. Meget uheldig at noen tar ting i egne hender og det resulterer i hva dere som trofaste kunder opplever som lite konsekvente opplevelser ombord hos oss.

Meget oppklarende - da er det muligens en tanke å ikke slippe nyhetene før alle i SAS er klare til å gjennomføre endringene ?

For mye spekulasjoner og for mange informasjons jegere til å under-kommunisere internt tenker jeg.

Cph-cdg søndag.

Skulle ha en rødvin, crewet fikk mitt Diners med Diamond på, lurte på om jeg skulle bruke poeng. Nei, sa jeg, vil heller betale.

Får du gratis du, spurte hun så.. Vet det har stått på Flyprat, sier jeg, men vet ikke om det er innført. Damen tar turen foran (reiser i Go) og spør purser. Kommer tilbake og sier at selvsagt skal jeg som EBD få vinen gratis, min kone fikk også..

Kim

Back