EuroBonus 2.0

Hei.
Jeg må prøve å være litt frekk da jeg har møtt på et problem.

Har Eurobonus Amex Platinum og sparer opp en god slant poeng i måneden. Når jeg nå forsøker å booke en bonus trip med companion ticket så stopper det seg ganske enkelt opp, pga tilgangen min til bonusreiser som basic medlem er heller dårlig.

Er det noen veldig snille EBD som kan hjelpe meg opp noen klasser, så jeg får booket juni turen til meg og min sambo? :) Jeg kan gjerne betale noen kroner eller noe annet om noen kan bistå.

På forhånd tusen takk.

Mvh Jardar

Du må nok satse på å være veldig fleksibel med tider og destinasjoner for å finne bonus seter. Det å satse på at kundebehandler skal finne det til deg er en smule optimistisk. Du bør finne flighter med ledige seter før du ringer.
Hvis du opplyser reiserute, cabin klasse og datoer, er det sikkert noen som gir deg noen tips.

Du må nok satse på å være veldig fleksibel med tider og destinasjoner for å finne bonus seter. Det å satse på at kundebehandler skal finne det til deg er en smule optimistisk. Du bør finne flighter med ledige seter før du ringer.
Hvis du opplyser reiserute, cabin klasse og datoer, er det sikkert noen som gir deg noen tips.

Mengden bonusturer er dårlig for alle ;)

Selv med EBD.

Kan CT nå brukes med *A? I tilfelle gir jo det litt flere muligheter for CapeFL.(Men deste mer planlegging).

Kan virke som softblock er tilbake, to nye flyturer idag, jeg hadde nødutgang som vanlig, alle nødutgangplassene var tatt utenom den vedsiden av meg. ( 14 turer de siste 4 ukene) aldri hatt noen vedsiden av meg, og 80% av flyene har vært rimelig fulle

Kan virke som softblock er tilbake, to nye flyturer idag, jeg hadde nødutgang som vanlig, alle nødutgangplassene var tatt utenom den vedsiden av meg. ( 14 turer de siste 4 ukene) aldri hatt noen vedsiden av meg, og 80% av flyene har vært rimelig fulle

Dessverre, så tror jeg ikke det. Jeg har også hatt rundt 14 turer de siste fire ukene, men på de fulleste avgangene (80-90% kabinfaktor) så har midtsetet vært opptatt.

Er litt rart dette. Har to Plus-tura siste veka. Der var det stort sett ikkje eit einaste ledig midtsete å velge ved innsjekking (i app). Ombord var alle midtsete ledige i plus. Ingen av flya var veldig fulle for så vidt.

Kan det være slik at softblock må aktiveres manuelt av groundcrew/gate? Siden SAS sier at de ikke har det offisielt, men det tydeligvis er på noen flighter.

Er litt rart dette. Har to Plus-tura siste veka. Der var det stort sett ikkje eit einaste ledig midtsete å velge ved innsjekking (i app). Ombord var alle midtsete ledige i plus. Ingen av flya var veldig fulle for så vidt.

Som nevnt tidligere i tråden, så er det mulig det er tilbake i Plus, men ikke i Go.

Som nevnt tidligere i tråden, så er det mulig det er tilbake i Plus, men ikke i Go.

Det har fungert for meg i Go den siste tiden.
Eksempel da jeg skulle sjekke inn på BGO-SVG i januar:

Sjekket først inn meg på 11A. 11 B ble blokkert. Jeg reiste sammen med mor og far. Måtte dermed sjekke de to inn først, og deretter plassere meg pent i 11A.

Både til og fra København (riktignok i Plus fungerte softblock utmerket. Det var mange fulle tresetere i Plus, men setet mellom meg og sidemannen forble ledig. Har en del flygningen på planen i mars i flere klasser. Jeg skal da sjekke enda nøyere opp i dette.

Det har fungert for meg i Go den siste tiden.
Eksempel da jeg skulle sjekke inn på BGO-SVG i januar:

Sjekket først inn meg på 11A. 11 B ble blokkert. Jeg reiste sammen med mor og far. Måtte dermed sjekke de to inn først, og deretter plassere meg pent i 11A.

Både til og fra København (riktignok i Plus fungerte softblock utmerket. Det var mange fulle tresetere i Plus, men setet mellom meg og sidemannen forble ledig. Har en del flygningen på planen i mars i flere klasser. Jeg skal da sjekke enda nøyere opp i dette.

Jeg har også en god del flyvninger fremover i tid. Skal sjekke det ut.

Spørsmål: Hvis jeg er i samme booking som en annen person (som er EBB) - blir det soft block da?
Skal sjekke det ihvertfall :)

Jeg har også en god del flyvninger fremover i tid. Skal sjekke det ut.

Spørsmål: Hvis jeg er i samme booking som en annen person (som er EBB) - blir det soft block da?
Skal sjekke det ihvertfall :)

Det har jeg hatt suksess med tidligere, Star Flyer. Plasserte da vedkommende og meg på vindu/midtgang. Gikk stort sett greit dersom flyet ikke var helt stappet.

Dessverre, så tror jeg ikke det. Jeg har også hatt rundt 14 turer de siste fire ukene, men på de fulleste avgangene (80-90% kabinfaktor) så har midtsetet vært opptatt.

Men en kabinfaktor på 80-90% så er det ikke mange midtseter ledig. Og du er nok langt i fra den eneste med status ombord.

Noen kan kanskje annslå hvor mange % av innenriksreisende som har status(EBG/D/P) på hver flight i snitt?

Si der er 40 andre med status på dine flighter der kabinfaktoren er å høy som du sier. Da er det flere med status enn det er ledige midtseter.

Blant fordelene SAS lister for EBG/EBD stod det
Radisson Hotels Worldwide

2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris.
Tidlig innsjekking fra kl. 08.00, sen utsjekking kl. 18.00 (om tilgjengelig og etter avtale).
Sen utsjekking hvis tilgjengelig.
Prioritert venteliste.

Sendte mail til SAS og spurte hvordan man gikk frem for å booke 2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris. SAS svarte med å fjerne fordelen fra websiden.

Sendte mail til SAS og spurte hvordan man gikk frem for å booke 2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris. SAS svarte med å fjerne fordelen fra websiden.

Haha, smooth. Ikke spør om noen av de andre fordelene!

Men en kabinfaktor på 80-90% så er det ikke mange midtseter ledig. Og du er nok langt i fra den eneste med status ombord.

Noen kan kanskje annslå hvor mange % av innenriksreisende som har status(EBG/D/P) på hver flight i snitt?

Si der er 40 andre med status på dine flighter der kabinfaktoren er å høy som du sier. Da er det flere med status enn det er ledige midtseter.

Husk at 2 med status "deler" et ledig midtsete, dvs man trenger 20 ledige midtseter. Så det burde gå med en kabinfaktor mellom 80 og 90%, og i tillegg så er det sikkert noen statusreisende som vil sitte inntil reisefølge.

LOL. Skikkelig service det ja

Svarte de noe til deg, eller bare så du at det ble fjernet?

Back