Trist for dere som flyr på hobbybasis for å få poeng nok til gullkort/diamant bare fordi det er kult å ha. Kjenner at jeg ikke akkurat har mye sympati.
I praksis ubetydelig for oss som reiser mye i jobbsammenheng.
Da skriver Aftenposten om saken....
http://www.aftenposten.no/okonomi/K...er-store-kutt-i-bounusprogrammet-7804249.html
SAS' informasjonssjef, Knut Morten Johansen i SAS avviser at endringene blir så dramatiske som Bonusfeber-oppslaget kan tyde på, men innrømmer at det blir færre poeng enn nå på de billigste billettene:
- Den justering i bonusopptjening som nå har skjedd, berører bare enkelte prisklasser. De fleste reisende med SAS vil ikke berøres av justeringen, mener Johansen.
Nei, så at man nå må reise 40 innenlandsreiser i stedet for 10 for å få en gratis tur er ikke noe de fleste reisende vil merke? :headbang
Bra provoserende utsagn av informasjonsjefen,,
Trist for dere som flyr på hobbybasis for å få poeng nok til gullkort/diamant bare fordi det er kult å ha. Kjenner at jeg ikke akkurat har mye sympati.
Nå vil du med 45 reiser få gull, så vi som har ekstremt mange legs innenlands på billigbilletter har forsatt sjangs på gull. det blir bare mer tungvindt.
Er du helt på nett? Selvsagt påvirker dette masse ALLE, også vi som reiser mye i jobben.
Heisann!
Jeg sendte en mail til Diamond-mailen og sa klart i fra at man burde få poeng for reiser som allerede er bestilt for 2015, etter den gamle opptjeningstabellen. Fikk akkurat nå dette svaret:
"Som det ser ut just nu så kan man om bokningen är gjord före den 1 december 2014 ansöka om att få poäng enligt tidigare regler. För att göra detta krävs förutom att bokningen är gjord före den 1 december 2014 att resan är genomförd och att den har registrerats på ert EuroBonus konto.
Observera att reglerna gällande detta kan komma att ändras då ändringen ännu inte är genomförd."
Så her kan det vel være, som Nils Arne Eggen engang sa, "Hope in a hanging snore"
Kim
Enig. Dette virker overilt. Håper at de har regnet skikkelig på dette og forstår konsekvensene, men dette lukter litt som om de -i kjent stil - igjen har "tatt en SAS"...Man må altså fly for nesten 20K kr innenriks for å få samme antall poeng som en billig tur til EWR. Da er jeg mer fan over UA sin poeng pr dollar spent.
"Som det ser ut just nu så kan man om bokningen är gjord före den 1 december 2014 ansöka om att få poäng enligt tidigare regler. För att göra detta krävs förutom att bokningen är gjord före den 1 december 2014 att resan är genomförd och att den har registrerats på ert EuroBonus konto.
Observera att reglerna gällande detta kan komma att ändras då ändringen ännu inte är genomförd."
Hva er det du vil frem til? Jeg synes det er gøy å bli satt pris på som lojal kunde. Jeg har 50-60 reiser innenriks det siste året, mesteparten med enten SK eller WF. De neste 50-60 reisende blir så langt det lar seg gjøre gjennomført med DY.Trist for dere som flyr på hobbybasis for å få poeng nok til gullkort/diamant bare fordi det er kult å ha. Kjenner at jeg ikke akkurat har mye sympati.
Hva er det du vil frem til? Jeg synes det er gøy å bli satt pris på som lojal kunde. Jeg har 50-60 reiser innenriks det siste året, mesteparten med enten SK eller WF.
Ville ikke være alt for sikker på dette. Jeg har klaget på dette før uten å fått medhold. Dette gjalt riktignok endring i EB opptjening hos LX, men prinsippet er det samme. Reglene tillater SAS å endre når det måtte passe dem uten "kompensasjon"
Har du klaget til SAS eller til ekstern part som f.eks. Forbrukerrådet/-tilsynet/hvem-det-nå-er?
Syns egentlig det er rart at program som EB ikke er bedre regulert i lovverket. I de aller fleste bransjer vil et så betydelig avvik mellom bestilt og levert produkt utløse ei lang liste med rettigheter ifbm. reklamasjon, men med bonusprogram virker det å være fritt fram for å behandle kunden etter eget forgodtbefinnende.
Dersom dette skal ha noe for seg, så må fordelene ved å ha Gull eller Diamant få en kraftig facelift. Softblock, prioritert boarding og mindre bingo med oppgraderinger er en forutsetning.
Derutover: de fleste av SAS' egne lounger er både like overfylte, lite tiltalende og mat- og drikkemessige elendige som en gjennomsnittlig kjøpesentercafé på en lørdag. Som en som reiser mye i jobbsammenheng, og derfor forhåpentligvis er meningskvalifisert i siste talers øyne (for en idiotisk post, forresten), er jeg særlig i OSL og CPH-loungene flere ganger i uken, og jeg blir mindre og mindre fornøyd. Ingen variasjon i serving, treg etterfylling og jevnt over stappfullt. I fast track på OSL får dessuten personalet med jevne mellomrom hjerneblødning, slik at køen der blir like lang som i vanlig sikkerhet.
Kort sagt: hvis devalueringen av Eurobonus skal rettferdiggjøres, så må selve produktet rett og slett bli mye bedre.
Det har du rett i. Siden gjeninnføringen av EB i Norge har jo SAS rullet ut det ene og det andre reklamestuntet om eurobonus. Greit nok at det har gått noe inflasjon i poengene men de kjører jo samme bonuspolitikk som pengepolitikken til Zimbabwe. I mitt tilfelle som reiser BGO-OSLO-BGO ganske så ofte, er det veldig lett å velge DY til 599,- fremfor SK til 799,- når jeg ikke får noe som helst igjen for å være lojal til SK....og i tillegg tror jeg ikke SAS egentlig skiller på om kundene legger sine egne private penger i bolagets billetter eller om det er arbeidsgiveres penger som brukes...
Jeg vil nok anta at grepet med å tillate alle Plus-passasjerer loungetilgang er en langt større synder mht. fulle lounger enn de svært få dedikerte poengjunkiene som finnes i Norge. Legg til at andre selskaper (f. eks. Aegean) har kastet gullkort etter folk, som igjen bruker disse til å komme inn i bl.a. SAS-lounger, så skjønner man at stakkars Thomas Lone ikke skal ha skylden for at du ikke vil gå i loungen lenger.Loungene er overfylt takket være miles run og personer som Thomas Lone bla, problemet her er jo at det er alt for lett å få gullkort og diamant.