jeg kommer meg akkurat over 45k før nyttår. Spørs om juli 2016 er min siste måned med gullkort i sas. Ryanair kommer jeg derimot aldri til å fly igjen så lenge det finns alternativ.. uansett hvor ille bonusprogrammer mm er![]()
Som flere skriver finnes det nok av alternativer, selv om jeg vegrer meg for å fly rødnese.
Sant nok. BA er tingen.Du må jo ikke fly rødnese, men for meg blir nå BA og KLM en viktig faktor når jeg skal velge fly igjen.
Billig Pluss, A-bucket, t/r Europa med mellomlanding i Oslo gir i dag 10.000 poeng + gullbonus. 12.500 poeng for +/- 2600 kroner er jo sykt mye... alt for mye. Etter nyttår gir samme turen 4500 poeng, 5625 poeng inkl gullbonus. Skal vaffal endre alle direkteflighter etter nyttår til mellomlanding der det er mulig, takk og pris for forenklet tollbehandling på OSL fra høsten 2015.Om man nå flyr billigpluss si 2000 kr for en t/r europa inkl mellomlanding i cph så får man 4500 poeng mot før 6000 poeng (+ evt status bonus). 45 000 poeng vil da koste 20 000 kr mot 16.000 kr før for 50 000 poeng. Så det vil da bli fra 4000 kr dyrere å bli gullmedlem nå - dvs om man er veldig heldig med billettene.
Jeg kan ikke annet enn se for meg at antall gull- og diamantmedlemmer vil stupe etter ett til to år. Antallet passasjerer i fast track og lounge vil følgelig gå ned.
Jaja, har Diamond til Aug 2016, så gold ett år på softlanding.. Får samle opp restene av poeng og svi av de siste 400k i 2016...
Om noen fra BA eller KLM leser dette og matcher status, har de fått en ny storkunde. Send PM.
God natt SAS.
Kim
REISEN FORTSETTER
- Vi justerer SAS EuroBonus
Fra 1. januar har vi flere endringer til deg som er medlem i SAS EuroBonus. Vi senker poengopptjeningen for de billigste billettene i SAS Go og SAS Plus, men du får flest poeng når du reiser i SAS Plus – akkurat som i dag. Du kommer også til å få flere poeng enn tidligere når du reiser i SAS Business til/fra USA og Asia. Samtidig senker vi kravene for å bli Gull- og Diamantmedlem.