EuroBonus 2.0

Etter innføringen av Eurobonus 2.0 hadde jeg faktisk tro på SAS, nå skjønner jeg ikke bæra av hva de holder på med. Snakk om å grave sin egen grav....

Skal reise KEF-OSL-BGO i SAS Plus rett etter nyåret.
Opprinnelig opptjening: 4000 poeng
Nå: 2250 poeng
Hurra!

Blir jo bare ekstra kjipt når folk før her nevner at SAS ikke tar hensyn til om bookingen er gjort før eller etter endringene. At reglene for hvor mange poeng du får gjelder fra når avreisedatoen skjer, er jo bare et ekstra kutt i de kundene som gjerne betaler noen hundrelapper ekstra for å fly med SAS. Ser de har "gitt opp" å svare på disse spørsmålene på Facebook nå, alle som har noe med dette blir glatt ignorert mens de prioriterer andre henvendelser om forsinkelser osv. Tipper (håper) de tar seg en ekstra runde rundt møtebordet imorgen og revurderer de nye "forberede" reglene :) Norwegian må jo kose seg gløgg ihjel av å lese på SAS sin FB side og her på forumet nå?

Som lojal gullkunde i noen år synes jeg dette er trist av SAS. De mister iallefall meg nå. KLM/Lufthansa leverer et ok produkt IC og Norwegian er greit nok på innenriks.

Trodde ikke mine egne øyne når jeg så dette. Nå har SAS ødelagt mye av den goodwill de fikk ved lanseringen av nye Eurobonus. Kun Norwegian som tjener på dette.

w

Utrolig utrolig skuffet over det SAS presenterer nå.
Nå flyr ikke jeg foretningsreiser men flyr endel på fritden min og nok til(ihvertfall før) til å få EBG. Dette blir jo sjanseløst nå og når jeg ikke får noen goder for å være lojal ovenfor SAS og *A kan jeg like godt benytte meg av flytaxiene til Ryanair og Norwegian.

Håper vi på forumene på en eller annen måte kan gi en kollektiv tilbakemelding til SAS rundt hva vi tenker om dette.

Last edited:
jeg kommer meg akkurat over 45k før nyttår. Spørs om juli 2016 er min siste måned med gullkort i sas. Ryanair kommer jeg derimot aldri til å fly igjen så lenge det finns alternativ.. uansett hvor ille bonusprogrammer mm er :)

jeg kommer meg akkurat over 45k før nyttår. Spørs om juli 2016 er min siste måned med gullkort i sas. Ryanair kommer jeg derimot aldri til å fly igjen så lenge det finns alternativ.. uansett hvor ille bonusprogrammer mm er :)

Nei Ryanair var å sette det på spissen:) Får ikke meg ombord i en Ryanairmaskin heller, ever :)

Men jeg kommer ikke til å være SAS og *A utelukkende fra 2016 hvis de beholder denne modellen. Da er det mye spennende annet jeg kan fly.

Jaja, har Diamond til Aug 2016, så gold ett år på softlanding.. Får samle opp restene av poeng og svi av de siste 400k i 2016...

Om noen fra BA eller KLM leser dette og matcher status, har de fått en ny storkunde. Send PM.

God natt SAS.

Kim

Mest av alt synes jeg dette er skikkelig trist for SAS sin del. Bolaget sliter og trenger lojale kunder. Vi reisende trenger at SAS overlever, vi vet hva vi har, men ikke hva vi får om andre kommer på banen i stedet. Kunne de ikke også økt prisen ved uttak av bonusreiser, slik at poengene ble litt mindre verdt, og latt oss beholde litt mer av opptjeningen?

At man ikke lenger kommer til å tjene 8.000 EB-poeng + Gullbonus på en t/r Syd-Europa i Plus er meget forståelig, en endring er på sin plass, og nødvendig av økonomiske årsaker, men endringen er for radikal i mine øyne. Mellom 4000 og 5000 EB-poeng på en slik t/r tror jeg langt flere kunne svelge. Er redd dette kommer til å slå veldig feil ut, og det trenger ikke SAS nå. 3000 poeng? Piss meg i øret.

Som flere skriver finnes det nok av alternativer, selv om jeg vegrer meg for å fly rødnese.

Som flere skriver finnes det nok av alternativer, selv om jeg vegrer meg for å fly rødnese.

Du må jo ikke fly rødnese, men for meg blir nå BA og KLM en viktig faktor når jeg skal velge fly igjen.

Om man nå flyr billigpluss si 2000 kr for en t/r europa inkl mellomlanding i cph så får man 4500 poeng mot før 10 000 poeng (+ evt status bonus). 45 000 poeng vil da koste 20 000 kr mot 10.000 kr før for 50 000 poeng. Så det vil da bli fra 10 000 kr dyrere å bli gullmedlem nå - dvs om man er veldig heldig med billettene.

Last edited:
Fordelen (!!?)med forandringen er at man slipper å irritere seg over serveringen i pluss i 3 timer for MR. Nå holder det med TXL,WAW,AMS og BRU

Noen som vet hvilke *A som gir best opptjening tilsvarende EBG til Nord-Amerika og Asia i Z? Et alternativ kan jo være BA og OW, der sølv er helt OK.

Jeg kan ikke annet enn se for meg at antall gull- og diamantmedlemmer vil stupe etter ett til to år. Antallet passasjerer i fast track og lounge vil følgelig gå ned.

Du må jo ikke fly rødnese, men for meg blir nå BA og KLM en viktig faktor når jeg skal velge fly igjen.
Sant nok. BA er tingen.

Om man nå flyr billigpluss si 2000 kr for en t/r europa inkl mellomlanding i cph så får man 4500 poeng mot før 6000 poeng (+ evt status bonus). 45 000 poeng vil da koste 20 000 kr mot 16.000 kr før for 50 000 poeng. Så det vil da bli fra 4000 kr dyrere å bli gullmedlem nå - dvs om man er veldig heldig med billettene.
Billig Pluss, A-bucket, t/r Europa med mellomlanding i Oslo gir i dag 10.000 poeng + gullbonus. 12.500 poeng for +/- 2600 kroner er jo sykt mye... alt for mye. Etter nyttår gir samme turen 4500 poeng, 5625 poeng inkl gullbonus. Skal vaffal endre alle direkteflighter etter nyttår til mellomlanding der det er mulig, takk og pris for forenklet tollbehandling på OSL fra høsten 2015.

Jaja, har Diamond til Aug 2016, så gold ett år på softlanding.. Får samle opp restene av poeng og svi av de siste 400k i 2016...

Om noen fra BA eller KLM leser dette og matcher status, har de fått en ny storkunde. Send PM.

God natt SAS.

Kim

KLM med flying blue er vel det verste og fortsatt langt dårligere enn EB.

Ordet forbedrer er nå borte

REISEN FORTSETTER
- Vi justerer SAS EuroBonus

Fra 1. januar har vi flere endringer til deg som er medlem i SAS EuroBonus. Vi senker poengopptjeningen for de billigste billettene i SAS Go og SAS Plus, men du får flest poeng når du reiser i SAS Plus – akkurat som i dag. Du kommer også til å få flere poeng enn tidligere når du reiser i SAS Business til/fra USA og Asia. Samtidig senker vi kravene for å bli Gull- og Diamantmedlem.

http://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/nyheter-fra-jan-2015/

Kan man da anta at de faktisk leser her, eller er det sinte mailer og facebook kommentarer som har skylden.

Forsåvidt så kan man forstå at de senker poengene i Go, forskjellen mellom Go og Plus er ikke massiv, men når de senker poengene i pluss også... så går det liksom opp i spinninga, tenker da i hovedsak på innenriks. At 10000 poeng rutene i sør europa ryker er egentlig helt greit, da det var en litt voldsom bonus greie. 15.000kr og man hadde gull..

Back