AvoidingRoyster
ScanFlyer Blue
Først rykker Brann ned, og så dette... For en uke... ;-)
Hør hør. Synes gårsdagens fadese var mer en nok

Først rykker Brann ned, og så dette... For en uke... ;-)
Det er vel bare å tipse de...Finner det veldig rart at dette ikke har blitt nevnt av verken VG eller Dagbladet enda, de pleier da å være kjapt ute når Kjoser'n "driter" seg ut(med god grunn egentlig) og det SAS her nå presterer overgår vell det meste de har skrevet om Kjos tidligere. Men det betaler de vell godt for å holde tett![]()
Det er vel bare å tipse de...
"SAS raserer EuroBonus"
"Gullkunder raser mot SAS"
Blir gode overskrifter...![]()
Jeg frykter at sas rett og slett har sammenlignet reisemønster før og etter fjerning av 25% regel og sett at folk rett og slett ikke bryr seg. Da kan de like gjerne kutte opptjeningen igjen. Hadde dataene vist noe annet hadde de neppe innført 250 poeng innenriks.
Tror nok også SAS har innsett at det ble litt mange gullkunder og dermed har kjørt en liten analyse på hva som skal til for å senke gullnivået. At det har vært latterlig lett å få Gull er jo ingen hemmelighet. Men dersom de ikke oppgraderer "perks" ved å ha Gull og Diamant, så blir dette jo bare en kjip affære.
http://bonusfeber.no/sas-forandrer-eurobonus/
Har også en fin oppsumering.
Det var kanskje ikke annet enn forventet at det kom en justering. Men omfanget er mye mer enn forventet. Etter min oppfatning er dette skivebom igjen fra SAS om de ønsker kundelojalitet.
Det var kanskje riktig å justere en del av Go opptjening for Syd Europa, som muliggjorde EBG for en billig penge, men å igjen innføre 25 % er etter mitt et stort feiltrinn. For kunder, som for eks meg, som reiser mye innen Norden på billige billetter blir det nesten ingen opptjening. For eks vil typisk for meg nesten alle reiser gi 25 %. Så for eks 40 reiser gir bare 10000 poeng. Hvorfor skal jeg da reise med SAS ? Ikke er det nok for EBG, og heller ikke engang poeng nok til en poengreise! Jeg vil påstå at 40 reiser pr år er en relativt god kunde, og for disse vil nå hele programmet være uinterresant da man ikke får noen ting annet en lounge of fasttrack, men det er vel ikke nok tror jeg.
Videre gir T/R New York 6000 poeng som tilsvarer 24 reiser innenlands eller i Norden, men det er en stor forskjell i kundelojailtet på disse to peonopptjeningene. Slik er nå skal bli, er opptjening alt for lav på shorthaut til å oppnå lojalitet. Dette virker noe merkelig all den tid dette egentlig er core SAS, og det er dette de nå underminerer. Merkelig policy hvis du spør meg.